Skip to main content

Goedenavond.

 

Ik op dit moment behoorlijk gefrustreerd met de hele service (of eigenlijk het missen ervan) van T-mobile.

 

Na drie jaren trouwe klant te zijn geweest, zonder problemen, besloot ik mijn pakket mee te nemen met de verhuizing naar mijn nieuwe adres.

Op 16 december zou de boel aangesloten worden. Toch zitten we al 6 weken zonder internet. Na tientallen fouten en dergelijke hebben wij deze week zelf een KPN monteur in de arm genomen die het eindelijk voor ons heeft opgelost. Niet dankzij T-mobile zelf dus, waar we steeds niet van horen en ik steeds mee aan de telefoon moeten hangen.

Nu komt er nog bij dat ik mails krijg waarin wordt gedreigd met boetes omdat ik zogenaamd mijn vorige apparatuur helemaal niet of onvolledig terug gestuurd zou hebben. Hier is niks van waar.

 

We zijn er op dit moment echt meer dan klaar mee. Wat een belabberde werkwijze en service. En zelf moet je overal achteraan. Ik een boete batelen voor iets wat niet waar is en jullie maar geld innen voor geen internet en de meest botte klantenservice ooit.

Wat kunnen we hier aan doen?

 

Hoi!

Mag ik het een klein beetje vervelend vinden dat ik steeds met verschillende mensen communiceer die vervolgens niet op de hoogte zijn? Wij hebben ons TV abbonement na deze hele shizooi opgezegd dus aan een tv zender hebben we niks. Ik vind het aardig bedoeld hoor maar het is vervelend om steeds dingen te.moeten blijven herhalen die in dit topic staan en als het goed is ook wel bij de informatie van ons bij jullie. We hebben aan een tegemoetkoming van een paar keer geen rekening betalen meer!

 

Ook krijg ik nog steeds mailtjes met een dreiging van boete omdat ik volgens jullie geen apparatuur heb opgestuurd. Dit zou toch allen gefixt moeten worden? Ik heb hier al eens onterecht voor betaald. Waarom duurt dit verhaal na al die maanden nog steeds voort? Ik ben zo moe hiervan. Dit kost zo ontzettend veel energie steeds. Het is dat ik op punt overstappen helemaal zonde vind van al het gedane werk maar anders hadden we dat gedaan.


Hoi @Dorine Veenstra, ik denk dat de retour-melding en onze onterechte waarschuwing elkaar (wederom) gekruist hebben. Ik zie dat alles netjes geretourneerd is - de apparatuur is vermoedelijk afgemeld nadat een collega heeft gezien dat de zending retour moest komen maar niet binnenkwam - en begrijp oprecht niet waarom DHL constateert dat de zending niet retour is; dit zou elkaar namelijk moeten opvolgen zodra de apparatuur afgemeld is. Waarschijnlijk komt vanaf morgen de melding binnen dat alles aan DHL-zijde ook geregistreerd is, daarna zal je geen berichtgeving moeten ontvangen hieromtrent. 

Wat betreft de snelheidstests: kun je in dat geval dan de speedtest uitvoeren op de website zelf? 

Ik krijg nog steeds mailtjes met dat het volgens jullie niet is geregeld en de dreiging van weer een (onterechte) boete


Hi @Dorine Veenstra, ik heb alles afgemeld in het systeem. Heb dit ook aangegeven aan onze techneuten, dit hoort niet te gebeuren. Zij gaan er in duiken. Je hoeft je geen zorgen te maken en kan de e-mail negeren.  


@Dorine Veenstra Kun je een aantal snelheidstests met me delen? Graag via onderstaand format: 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 


Hi @Dorine Veenstra, bedankt voor de screenshots. Ik heb een lijnmeting gedaan, hier zie ik niks raars op verschijnen. Zou je voor mij een aantal stappen kunnen nalopen?

  • Zit het modem goed aangesloten op de mediaconverter? 
  • Zit de kabel in de juiste poort op het modem?
  • Test de verbinding met een andere LAN-kabel
  • Kan je het modem een factory reset geven? Test hierna nog een keer de verbindingssnelheid. Hoe je dit doet lees je hier: 

 

 

Als je alle stappen hebt uitgevoerd, wil je het mij dan hier laten weten? Talk soon!


Ik heb de stappen doorlopen en het lijkt voor nu beter. (In mijn herinnering had ik al een hele tijd terug gereageerd maar blijkbaar nooit op enter gedrukt) haha

 

Ook de boete en dergelijke heb ik nu retour. Daarvoor bedankt.

 

Ik wil wel graag benoemen dat het hele verhaal voor ons nog wat onaf voelt. Ja we hebben ons geld terug voor de maanden dat we geen internet hadden en dat is netjes maar ook niet meer dan normaal.natuurlijk. daarnaast hebben we geen enkel officieel excuus of tegemoetkoming gehad voor all ongemak en tijd die we hier in hebben moeten steken en dat stelt me qua service toch erg teleur. Ook hier op het forum vond ik het erg moeizaam gaan qua communicatie. 


Hi @Dorine Veenstra, bedankt voor de update en het delen van je ervaring. Ik heb alles uit de kast getrokken voor een extra vergoeding, wat ik kon aanbieden heb ik ook gedaan. Echter wilde je deze niet aannemen, dat kan natuurlijk. Ik zie ook meerdere keren een excuus voorbij komen vanuit mijn collega's. Bij deze wil ik nogmaals mijn excuses hiervoor aanbieden, hier zal je thuis nog iets van ons voor ontvangen. Dit is ook moeizamer gelopen dan wij hadden gehoopt. Gelukkig werkt alles en hopelijk blijft dit ook zo!


Reageer