Skip to main content

Vorige week Internet only van Odido aangevraagd. Inmiddels is afspraak met monteur gepland voor januari.

 

Ik heb momenteel glasvezel van Tweak.

 

Vraag: als ik de installatie van het Odido modem zelf doe, krijg ik dan korting? De monteur die nu ingepland wordt is gratis. Als ik zelf de installatie doe, krijg ik dan korting?

 

Ik hoor het graag.

 

 

Nee, je kunt de installatie niet zelf doen. De monteur voert technische maar ook admistratieve zaken uit. Anders start je Odido abonnement niet en kun je ook niet bellen bij vragen en problemen. De afspraak met de monteur dus gewoon maken.


Nee, je kunt de installatie niet zelf doen. De monteur voert technische maar ook admistratieve zaken uit. Anders start je Odido abonnement niet en kun je ook niet bellen bij vragen en problemen. De afspraak met de monteur dus gewoon maken.

 

Als dat zo is dan klopt de informatie op de website niet want daar staat toch duidelijk vermeld dat soms mogelijk is om zelf de installatie te doen: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/installatie-door-monteur


Hallo @mgroen1 

Bij de eerste keer komt de monteur alles aansluiten en als je al glasvezel hebt dan kan je vaak de modem zelf aansluiten, misschien bedoelen ze hier als je een andere router krijgt dan is het alleen de internetkabel even in de nieuwe router pluggen.


@Waqqas dat is dust juist de situatie hier: ik heb al glasvezel van een andere provider Tweak, en ga dus over naar Odido.

 

Wat is nu leidend? al glasvezel (dan geen monteur nodig), of voor het eerst naar Odido (dan wel monteur nodig)?

 


@mgroen1 

Heb je het installatiepakket al ontvangen?

Hoogstwaarschijnlijk krijg je een GPON of XGSPON converter dus die zal ook vervangen moeten worden en meestal ook activeren wat alleen de monteur kan.


@Waqqas nog niet het installatiepakket ontvangen.

 

Ik heb nu een modem van Tweak in bruikleen. Een Fritz!Box 5490.

 

 


@mgroen1 

Die router is niet geschikt voor GPON of XGSPON dus dan zul je een LAN poort als WAN poort moeten gebruiken en aansluiten op de ONT. Wacht eerst maar even op het installatiepakket.


@mgroen1

Die router is niet geschikt voor GPON of XGSPON dus dan zul je een LAN poort als WAN poort moeten gebruiken en aansluiten op de ONT. Wacht eerst maar even op het installatiepakket.

OK zal ik doen. Bedankt.

 


Hallo, 

Ik weet niet hoe ik een nieuwe topic kan maken, maar bij ons gaat het om het volgende. Een aantal maanden geleden is er iemand van Odido geweest om te vragen of wij geen glasvezel en abonnement van Odido wilden hebben. Alles doorgenomen, wat je allemaal nodig hebt, hoe duur alles is.  We zijn toen idd overgestapt. Eerst kwam er een buisje net buiten de deur, pas geleden een kastje bij de meterkast. En nu moet alleen  Guidon  nog komen voor het uiteindelijke installatie. Ze hebben al een paar keer gevraagd een afspraak te maken. Echter bij de intake van een aantal maanden geleden is ons gezegd dat alles gratis zou zijn van het buisje buiten de deur tot de volledige installatie van router enz,  Nu bleek bij het monteren van het glasvezelkastje bij de meterkast dat als je je router op een andere etage wilt hebben, je dit dan zelf moet doen. Wij hebben gelijk bij de intake aangegeven dat wij op een bovenwoning wonen en al onze apparatuur ook op de 1e etage bevindt. De router van de andere providers zijn ook altijd op die etage geweest. Van wat ik nu begrijp gaat Guidion de router alleen maar bij de meterkast beneden bevestigen. Als wij de router dus op de 1e etage willen hebben, moeten we dus zelf gaan boren.  Jammer dat dat bij de intake niet duidelijk is mee gedeeld, dan hadden we nu ws een andere keuze gemaakt.

Hopelijk kan Odido hier nog wat voor ons betekenen ???

 

  1.  en E. Tewarie

 


Hoi @dnnthtwr, super leuk dat je voor ons Glasvezel gekozen hebt! Op onze website vind je een overzicht van wat de installatie precies inhoudt en wat hieronder valt: Installatie door monteur | Odido. Mocht je de rekening van Guidion ontvangen, wil ik graag nakijken of we iets voor je kunnen betekenen hierin. Deel je deze met ons? Groetjes, Ishana


Hoi @dnnthtwr, super leuk dat je voor ons Glasvezel gekozen hebt! Op onze website vind je een overzicht van wat de installatie precies inhoudt en wat hieronder valt: Installatie door monteur | Odido. Mocht je de rekening van Guidion ontvangen, wil ik graag nakijken of we iets voor je kunnen betekenen hierin. Deel je deze met ons? Groetjes, Ishana

Hartelijk dank voor uw antwoord,

Zodra we meer weten zullen we het u laten weten.

Vriendelijke groet,

 

  1. en E. Tewarie

Hoi @dnnthtwr, super leuk dat je voor ons Glasvezel gekozen hebt! Op onze website vind je een overzicht van wat de installatie precies inhoudt en wat hieronder valt: Installatie door monteur | Odido. Mocht je de rekening van Guidion ontvangen, wil ik graag nakijken of we iets voor je kunnen betekenen hierin. Deel je deze met ons? Groetjes, Ishana

Hartelijk dank voor uw antwoord,

Zodra we meer weten zullen we het u laten weten.

Vriendelijke groet,

 

  1. en E. Tewarie

Zojuist contact gehad met Guidion en zij geven dit aan: “Onze monteurs boren niet, al zou u de kosten zelf vergoeden. Ik adviseer u om contact op te nemen met odido zodat hun kunnen aangeven welke organisatie dit wel voor u zou kunnen doen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.  Het valt niet onder de standaard werkzaamheden van onze monteurs. Als u hier ter plekken samen met de desbetreffende monteur uit kan komen is hij toegestaan om het te doen. Wel zijn de monteurs hier niet tot verplicht.” 

Hier balen we wel van, omdat we er echt vanuit gingen dat de hele installatie geregeld zou zijn. 

Jullie geven het zelf aan:

 

 


Betreft het een betonnen vloer? Dan is boren boven in of naast een meterkast sowieso geen optie. In zo'n vloer lopen lopen allemaal van die gele buisjes met elektriciteits draden. Het risico dat je er 1 raakt is heel groot. Vooral dicht in de buurt van de meterkast. Want al die buisjes komen daar samen. 

Zitten er geen lege gele buisjes boven in de meterkast? 


Nee geen betonnen vloer, is een oud huis van 1931. Er moet een gat geboord worden in de hal naar boven, daar is een kamer en van de kamer moet dan een draad getrokken worden naar de huiskamer.


@dnnthtwr Ik had graag gelezen dat Guidion dit voor je kon oplossen, sorry dat dit niet binnen hun werkzaamheden valt. 

In sommige gevallen is het inderdaad mogelijk dat er meerwerk wordt verricht. Echter is dit nog altijd aan Guidion zelf of zij dit doen of niet. In deze adviseer ik om aan de monteur te vragen wat mogelijk is, zoals Guidion zelf ook aangeeft. Wellicht dat het dan alsnog kan! 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 


Reageer