Beantwoord

Zelf installatie van het modem is een korting?

  • 12 December 2023
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

Vorige week Internet only van Odido aangevraagd. Inmiddels is afspraak met monteur gepland voor januari.

 

Ik heb momenteel glasvezel van Tweak.

 

Vraag: als ik de installatie van het Odido modem zelf doe, krijg ik dan korting? De monteur die nu ingepland wordt is gratis. Als ik zelf de installatie doe, krijg ik dan korting?

 

Ik hoor het graag.

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 December 2023, 23:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee, je kunt de installatie niet zelf doen. De monteur voert technische maar ook admistratieve zaken uit. Anders start je Odido abonnement niet en kun je ook niet bellen bij vragen en problemen. De afspraak met de monteur dus gewoon maken.

Nee, je kunt de installatie niet zelf doen. De monteur voert technische maar ook admistratieve zaken uit. Anders start je Odido abonnement niet en kun je ook niet bellen bij vragen en problemen. De afspraak met de monteur dus gewoon maken.

 

Als dat zo is dan klopt de informatie op de website niet want daar staat toch duidelijk vermeld dat soms mogelijk is om zelf de installatie te doen: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/installatie-door-monteur

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mgroen1 

Bij de eerste keer komt de monteur alles aansluiten en als je al glasvezel hebt dan kan je vaak de modem zelf aansluiten, misschien bedoelen ze hier als je een andere router krijgt dan is het alleen de internetkabel even in de nieuwe router pluggen.

@Waqqas dat is dust juist de situatie hier: ik heb al glasvezel van een andere provider Tweak, en ga dus over naar Odido.

 

Wat is nu leidend? al glasvezel (dan geen monteur nodig), of voor het eerst naar Odido (dan wel monteur nodig)?

 

Reputatie 7
Badge +15

@mgroen1 

Heb je het installatiepakket al ontvangen?

Hoogstwaarschijnlijk krijg je een GPON of XGSPON converter dus die zal ook vervangen moeten worden en meestal ook activeren wat alleen de monteur kan.

@Waqqas nog niet het installatiepakket ontvangen.

 

Ik heb nu een modem van Tweak in bruikleen. Een Fritz!Box 5490.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@mgroen1 

Die router is niet geschikt voor GPON of XGSPON dus dan zul je een LAN poort als WAN poort moeten gebruiken en aansluiten op de ONT. Wacht eerst maar even op het installatiepakket.

@mgroen1

Die router is niet geschikt voor GPON of XGSPON dus dan zul je een LAN poort als WAN poort moeten gebruiken en aansluiten op de ONT. Wacht eerst maar even op het installatiepakket.

OK zal ik doen. Bedankt.

 

Reageer