De afgelopen drie weken heb ik geprobeerd mijn XGSPON ONT-kastje te verwijderen/ en deze te laten registreren met mijn eigen ONT Modem-ID. Ondanks dat ik zeven keer heb gebeld, is het mij niet gelukt om de helpdeskmedewerkers uit te leggen wat er aan de hand is. Ik ben teleurgesteld dat na drie weken nog steeds niets is gebeurd.
Ik zou graag willen dat er zo snel mogelijk actie wordt ondernomen om dit probleem op te lossen. Ik begrijp dat dit misschien niet uw verantwoordelijkheid is, maar ik hoop dat u mij kunt helpen om dit op te lossen.
Thanks!
Grt
Replay
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Replay256
Is het XGSPON kastje van Huawei? Dan is het nog niet mogelijk om deze te vervangen, wel is Odido hiermee bekend en hopen dat er snel een oplossing komt waardoor het wel mogelijk is om de XGSPON ONT te vervangen.
Sorry, hoor. Ik verbaas me steeds over de onkunde. Dit is wat er op jullie eigen website staat.
Gebruik eigen ONT Om een eigen ONT te gebruiken, dien je een ONT te nemen die geschikt is voor het gebruik op je netwerk. We raden het gebruik van een eigen ONT af, omdat we bij het omwisselen enkele dagen nodig kunnen hebben om de door ons geleverde ONT weer te registreren. Als je begrijpt wat de risico’s hiervan zijn, kan je via onze klantenservice een verzoek indienen om je eigen ONT te registreren. Binnen enkele dagen zal de T-Mobile ONT de verbinding verliezen. Vanaf dat moment kan je je eigen ONT aansluiten. Let er bij het aansluiten op dat je de glazen connector niet aanraakt. Dit kan de verbinding nadelig beïnvloeden. Op een KPN WBA glasvezelverbinding is een eigen ONT alleen mogelijk wanneer je met XGSPON verbonden bent. Mogelijk moet je lijn gemigreerd worden voordat je een eigen XGSPON ONT kan aansluiten. Op ons eigen netwerk (GPON of XGSPON) kan je, afhankelijk van de verbinding, een GPON ONT gebruiken of een XGSPON ONT gebruiken.
Bij GPON en XGSPON (WBA) is het mogelijk om de ONT te vervangen maar bij XGSPON (ODF) zal er eerst nog wat gedaan moeten worden aan de kant van Odido.
Dat klopt, en daar ben ik al drie weken mee bezig om dat duidelijk te maken aan Odido. Maar ik kom niet verder dan de servicedesk, die het blijkbaar niet begrijpen. Daarom hoop ik dat het hier dan wordt opgepakt.
@Replay256
Volgens een moderator wordt dit snel verholpen, zie dit topic :
Ik heb ook gelezen dat het nu zou moeten werken. Odido hoeft alleen het Modem ID te registreren, zoals aangegeven in dat topic. Het lijkt er echter op dat Odido nog steeds niet helemaal begrijpt hoe het werkt, of misschien zijn er geen mensen met de juiste kennis om deze vragen te beantwoorden. Helaas kom ik hier ook niet verder mee. Maar goed, bedankt en een fijne dag toegewenst!
Wij krijgen dit te zien
Als u van uw internetprovider een PON-wachtwoord (PLOAM, installatie-ID) heeft ontvangen, voert u dit hier in: De ONT-installatie-ID bevat ongeldige tekens.
Welk wachtwoord voor je in de Fritzbox
Hey @Gebruiker2244, het is niet toegestaan om Odido in je naam te hebben. Deze heb ik daarom aangepast.
Owe de klemtoon op de naam gaf ik aan hoe ik me voel
ik wil mijn probleem graag opgelost hebben
Een eigen GPON ONT werkt op dit moment wel. Een eigen XGS-PON met SFP/SFP+ werkt nog niet. Hiervoor moet een softwarelicentie update voor worden uitgevoerd. Zodra dit gereed is zal het hopelijk dit jaar nog uitgevoerd worden @Gebruiker2244.
Volgens mij is Odido wettelijk verplicht zich aan de vrije router keuze te houden.
Daar valt de ONT ook onder.
Dit geeft mij een belemmering om naar het 2Gbit pakket te gaan.
Ik zou dan van GPON naar XGS-PON gaan.
Dan kan ik mijn Fritzbox niet meer direct op glasvezel aan sluiten.
Het probleem is dan dat de 2,5Gbit rj45 poort een wan poort moet worden.
Dan heb ik niks aan dat 2Gbit pakket voor de betreffende pc.
Omdat de overige rj45 poorten 1Gbit zijn.
Zie op de 1e foto de 5 punten 2 oké een een uitroep teken en 1 en 2 is voor Odido deze moeten de Fritzbox activeren en volgens mij als je het programma hebt dan is het invullen en op de knop drukken . Doe het a.u.b.
Maar Odido wel aan de lijn gehad en Juul gaat er achteraan hij kan zien mijn geboorte cijferen en heeft het zelfde dus dat zou goed moeten komen Juul tot van de week .
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.