Skip to main content

Ik heb een upgrade van glasvezel naar 8Gbit/s besteld. Alle apparatuur ontvangen en vandaag is monteur van Guidion langs geweest. Helaas kon hij e.e.a. niet afmaken, omdat XGS-PON niet geactiveerd was. Groene PON lampje bleef knipperen.

Ook na telefonisch contact met backoffice Guidion was het niet opgelost. Nu moet ik weer wachten op bericht van Odido en opnieuw een afspraak met monteur maken. Gelukkig kon hij wel de oude verbinding (1Gbit/s) terug zetten

Het lijkt mij echter dat dit een simpele administratieve handeling vergt en dat daarna nieuwe XGS-PON geactiveerd is. Vervolgens kan ik zelf nog wel het nieuwe modem aansluiten.

Ik hoor graag hoe deze administratieve handeling verricht kan worden

Hey @mboreel, welkom op onze Community!

Guidion had een software storing lees ik nu. Ik heb dit serienummer nu geregistreerd: 48575443835999AF. Kan je controleren of je nu online komt of niet?

Hey @mboreel, welkom op onze Community!

Guidion had een software storing lees ik nu. Ik heb dit serienummer nu geregistreerd: 48575443835999AF. Kan je controleren of je nu online komt of niet?

Hi Tommie,

Yep, dat was het. Nu werkt het prima en heb ik 7506 Mbps down en 7739 Mbps up! Geweldig.

Zeer bedankt voor je hulp.

Ah kijk aan, fijn om te horen dat je up and running bent en ook een zeer goede snelheid haalt @mboreel! Geen dank. 

Beste tommy van odido 

Ik heb u een pb gestuurd omtrend dit onderwerp  😉

Hi @bastawine, welkom op onze Community!

De Zaram modules werken inderdaad op ons netwerk. Als die bij jouw modem past dan zou je die kunnen aanschaffen en dan kan ik of een andere moderator hem voor je registreren. 

Hi Tommy van odido,

Ik heb de Zaram module besteld , moet ik vie deze weg de gegevens doorgeven als ik hem binnen heb ? 

Als je hem binnen hebt laat het dan hier weten @bastawine, dan spreken we wat af voor de registratie! 

Hi Tommy van odido,

Ik heb hem binnen hoor 

S/N: ZarmCN23060607

Is het zo dat de originele huawei ont ook blijft werken ? 

groeten

Hey @bastawine, nee, de Huawei stopt ermee zodra ik de Zaram module activeer. Kan je mij een privébericht sturen met daarin een datum en tijdstip wanneer je hem kan omzetten? Dan plannen we iets in voor 20 minuutjes, dan registreer ik hem en kan je hem omzetten. Als het niet lukt kan ik de Huawei weer activeren zodat je niet zonder internet komt te zitten.

Hi Tommy van odido,

ik heb je een pb gestuurd ;)

Hi Tommy van odido,

Ik probeer al dagen een afspraak te maken ??

Hi tommy, 

Het lukte niet , heb je pb gestuurd 

Reageer