Een maand geleden heb ik op internet een advertentie gezien van T-Mobile Thuis met een internetsnelheid van 750Mbit/s. Met heel veel enthousiasme ben ik naar een van de T-mobile winkels gegaan. De medewerker aan de balie keek naar mijn postcode om te controleren of T-mobile op mijn adres de gewenste snelheid kon aanbieden. Al snel bleek dat te lukken en heb ik meteen met de medewerker de vragen beantwoord en een T-mobile Thuis abonnement aangevraagd.
Ik zat al jarenlang op Ziggo Zakelijk met een snelheid van 600Mbit/s. De opzegging zou ook ter plekke geregeld worden door T-mobile, maar omdat dit een zakelijke abonnement was en ik bij T-Mobile Thuis prive ging kon dit niet doorgaan en moest ik de opzegging zelf regelen. Ik wist natuurlijk niets van ‘’overstapservice’’ (dit is een zogenaamde service die providers aanbieden om de overgang zo soepel mogelijk te maken zodat de gebruiker niet zonder internet komt te zitten, wat altijd een probleem is geweest tot op heden).
Ziggo heeft een opzegtermijn van 1 maand, dus heb ik per 16 september mijn abonnement opgezegd.
16 oktober (das morgen), kom ik zonder internet te zitten! Als je een Thuis abonnement aangaant bij T-mobile krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je kunt inloggen en je status van bestelling online volgen. Al snel zag ik het volgende bericht staan:
‘’Het glasvezelnetwerk is bijna klaar. De installatiedatum kan pas bepaald worden als je aangesloten bent op het glasvezelnetwerk in jouw buurt. Tegen die tijd zal onze installatiepartner Guidion contact opnemen voor een installatie-afspraak.’’
Ik ging dus meteen bellen met de T-mobile klantenservice om te vragen wanneer dit zou gebeuren. Van de T-mobile medewerker kreeg ik te horen dat deze aansluiting te maken had met KPN(zij leveren namelijk glasvezel en doen de landleijke leidingen etc). Pas na mijn bedenktijd van 14 dagen konden zij zien wanneer mijn glasvezel aansluiting aangemeld kon worden. Ik heb de medewerker verteld dat ik op de website van KPN kon zien dat de aanlsuiting op mijn adres rond 1 december plaats zou vinden en ik tot die tijd zonder internet kom te zitten.
-‘’Nee meneer, maakt u zich geen zorgen wij zullen u niet zonder internet laten’’.
-Wat kun je dan doen?
-‘’Wij kunnen een dongle (een soort modem die werkt met een simkaart) opsturen met 50GB per dag aan data! Deze kunt u tijdelijk gebruiken om uw TV, console, pc en laptops aan te sluiten’’.
Dus ben ik 14 dagen gaan wachten en heb daarna meteen teruggebeld met T-Mobile. Dit keer gaf een medewerker aan dat mijn zogenaamde ‘’wensdatum’’(dit blijkt een nieuw spelletje te zijn van T-Mobile om mensen te lokken en een manier van valse belosftes maken zonder juridisch verantwoordelijkheid tegenover de consumenten. Ze zeggen namelijk : ‘’ Jah maar meneer dit is de wensdatum dat is heel wat anders dan een opleverdatum’’). misselijk!!
Mijn zogenaamde wensdatum is 14 oktober en ik verwacht dat KPN pas na 1 december de aanmelding zal doen voor Glasvezel. Dat is een dikke 1,5 maand later! Daarna moet de monteur nog een afspraak met mij maken om de modem te installeren. Ik denk dat ik dan 2 maanden verder ben. Vandaag nog gesproken met een andere medewerker van T-Mobile en al deze dingen gemeld. Gaf gewoon aan mij niet te kunnen helpen. Het enige wat ze zogenaamd kon doen was mij een tijdelijke 7 dagen onbeperkt internet op mijn mobiel. Zo kon ik zogenaamd mijn telefoon als een hotspot gebruiken voor mijn tv, console, pc etc, maar ik heb al onbeperkt abonnement en heb er niets aan als ik moet vertrekken van huis en mijn vrouw en kinderen zitten dan zonder.
‘’Maar meneer uw vrouw kan een prepaid kopen en daarmee internetten’’ Oplossing van de eeuw!
Jah daaaaaaggg. Vroeg haar nog of er notities worden gemaakt van de gesprekken die worden gevoerd en of ze wat terug kon vinden over deze beloftes van de medewerken. Ze zag niets staan en het gesprek dat wordt opgenomen? ‘’ Jah daar kunnen wij niet bij meneer’’
Ik wou meteen een klacht indienen over de medewerker die mij deze valse beloftes heeft gedaan en wou doorverbonden worden met de klacht afdeling. Blijkbaar hebben ze dit niet of is het ERG DRUK, want de medewerker heeft ipv doorverbinden het gesprek beiendigd.
Al dit gezeik zou niet voorkomen als er duidelijk werd aangegeven dat ik eerst moest wachten op de aanmelding van glasvezel door KPN.
‘’Let op meneer de aanmelding is blijkbaar over 3 maanden, dus houd er rekening mee dat u uw huidige abonnement niet meteen opgegd, zo komt u niet zonder internet te zitten’’
Had ik mijn abonnement bij Ziggo niet meteen opgezegd. Fouten kunnen, maar je klanten in de maling nemen en valse beloftes maken is wel erg ver gaan voor een groot bedrijf als T-Mobile. Jammer!