Beantwoord

Welkom bij Odido of zal ik zeggen ren gauw weg van odido

  • 16 May 2024
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

Odido verdiend in geen velden en wegen een ster!

28 december 2023 kwam er een vriendelijke monteur om alles te installeren van odido.
Deze beste man had, ongevraagd, mijn witte gordijnen in een knoop gedraaid om er beter bij te kunnen, niet wetende dat hij een wondje aan zijn vingers had. 
De monteur ging weg en ik ontdekte bloedvlekken in mijn witte gordijnen, meteen gewassen, maar helaas....
Ik heb meteen met Odido contact opgenomen, 5 januari 2024 nog foto's doorgestuurd en het zou geregeld worden.
Alles wat er gebeurde...ik hoorde niets. Gebeld en wederom het verhaal dat het goed zou komen. 6 maart 2024 weer gemaild, weer niks...
Onlangs weer gemaild en eindelijk kreeg ik bericht terug van het bedrijf Guidion met het antwoord...het was al 6 maanden geleden en daar konden ze niks mee?! Werkelijk?!
Ik moest alles maar bewijzen, ik had nog een mail van 6 maart waarin ook duidelijk staat dat ik in januari foto's had gestuurd en niets had vernomen. Helaas ook dat was niet genoeg, ze zagen wel dat Odido toch eerder dit jaar bericht had gegeven, helaas zonder mijn foto's..... de foto's geven de datum 5 januari 2023 aan.
Kortom door de fijne communicatie... zit ik met witte bebloede gordijnen. Welkom bij Odido!

Dát was nog niet alles.....Ik had de verkeerde tv ontvanger gekregen en heel netjes kreeg ik een andere tv ontvanger. Eind januari 2024 kreeg ik een doos toegezonden om de apparatuur van Odido in te verzenden. Alles erin gedaan en verzonden, gelukkig had ik het bewijs bewaard, want ik kreeg een mail 09 februari 2024 met het verhaal dat de apparatuur niet ontvangen was en dat ging mij € 90,- kosten.
Mail gestuurd met bewijs van verzending.... dit heeft maanden van heen en weer mailen geduurd voordat eindelijk het geregeld was.
Klaar denk je, toch? Nope!

3 april krijg ik bericht dat het allemaal goed zou komen, om vervolgens 15 april rustig dit bedrag van mijn rekening af te schrijven. 
Weer tig keer mailen en bellen......bedrag terug gehaald, mijn geld en daar hebben zij gewoonweg geen recht op. 
Odido besloot om het dan maar te verrekenen met de komende maanden....NEE het is mijn geld, zij hebben het recht niet gehad om dit af te schrijven en zeker niet om er over te beslissen.
Ik heb keurig iedere maand netjes betaald, ik zie het allen nergens terug in mijn odido. Bijzonder is dat wanneer ik erover bel, men het wel kan zien..

Welkom bij Odido! 
 

icon

Beste antwoord door Sigrid72 17 May 2024, 12:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Sigrid72, bedankt voor het starten van dit topic. Ik wil gelijk sorry zeggen, want dit is alles behalve een prettige verwelkoming.

Hoe het met Guidion is gelopen is niet fijn. Als je dit inderdaad meteen hebt doorgegeven inclusief foto's, dienen zij dit op te pakken. Ik zou hier graag een rol in spelen, maar Guidion is haar eigen bedrijf en dient schade in de woning zelf op te pakken. Voor de zekerheid heb ik wel nog iemand intern aangesproken die een aanspreekpunt is tussen ons en Guidion. Ik zal je verhaal delen om te kijken of er nog iets is wat we kunnen regelen via Guidion. Het kan wel even duren tot ik antwoord heb, ik wil je vriendelijk vragen dit af te wachten.

Ook mijn excuses hoe het met de boete van de TV Box is verlopen. Wij hebben de verkeerde TV Box gestuurd en verwachten deze wel terug, maar wanneer je dit netjes hebt opgestuurd zou je hier verder geen omkijken naar moeten hebben. Dit is een situatie waar wij zeker van kunnen leren. Ik zie nu wel gelijk dat de boete handmatig is vergoed, dat we voor de zekerheid een uitstel van betaling hebben geregeld zodat je geen herinneringen meer zou krijgen. Ook is de boete nu verrekend met de rekening van april en heb je het overgebleven bedrag teruggekregen.

Ik hoop oprecht dat we de komende tijd jouw vertrouwen weer kunnen terugwinnen. Mocht je ergens anders nog vragen over hebben, laat het mij dan weten!

Reputatie 4

@Cheyenne van Odido 

Om even een knuppel het hoenderhok in te gooien:

Juridisch gezien is Odido het aanspreekpunt voor de klant, ook voor schade die door onderaannemers wordt veroorzaakt. Odido is namelijk de contractpartij richting Guidion en de klant kan richting Guidion niets aangezien de klant geen contract met deze partij heeft.
Een onderaannemer heeft schade veroorzaakt bij de klant, de hoofdaannemer (Odido) dient dit te vergoeden aan de klant aangezien deze aansprakelijk is, hoe en of de hoofdaannemer dat dan weer bij de onderaannemer kan verhalen is niet de zaak van de contractant.

Dus om even voor Sigrid te pleiten: Hoe gaat Odido de veroorzaakte schade aan de klant vergoeden?

Verder valt de hoeveelheid klachten over teruggestuurde apparatuur die niet juist verwerkt wordt wel op, als je het forum een beetje volgt is dit geen uitzondering. Kunnen jullie verklaren waar dat door komt?

Hallo Cheyenne,

 

ik heb nooit een verrekend bedrag terug gekregen, heel eerlijk begrijp ik niet dat dit wordt gezegd zonder dat dit wordt nagekeken. 
ik heb ook april gewoon zelf overgemaakt met benoeming van mijn klanten nummer. 
 

nogmaals ik heb geen geld bedrag ontvangen van Odido. 
 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jaapje78 ik snap je zeker! Wij hebben alleen interne afspraken met Guidion. Zij dienen dit te regelen. Uiteraard zijn wij het aanspreekpunt en wil ik dit graag geregeld zien voor Sigrid. Omdat het niet soepel loopt met Guidion, pak ik dit nu verder op.

@Sigrid72 Dank voor je reactie. Wat betreft Guidion heb ik zojuist reactie gekregen van mijn collega dat dit intern met spoed is doorgezet. Ik hoop er op vandaag nog iets te horen. Wat betreft de terugbetaling heb ik inderdaad te snel gekeken. Het zit zo:

De rekening van maart was € 123,47, hier stond onterecht de boete op. Je hebt deze rekening niet voldaan toen, logisch, maar hierdoor stond het gehele bedrag wel '’open'’. Deze boete hebben we vergoed en staat op de rekening van april. Met deze creditering én de losse bedragen die jij hebt betaald om wel de abonnementskosten te voldoen, staat je openstaande bedrag nu weer netjes op € 0 en staan er dus geen kosten open. Dat is de verrekening die ik zag, sorry dat ik dit verkeerd naar je heb geformuleerd.

Mocht ik meer weten rondom Guidion, hoor je meteen van mij!

Nu net contact gehad met Guidion… ergens bijzonder dat dit er voor nodig is. 
Er is een voorstel gedaan en ik ben nog voorzichtig.. eerst zien en dan geloven, maar er zit vooruitgang in.

@Jaapje78 dank je wel voor je support 🙏🏻

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed om te weten @Sigrid72, bedankt voor deze update!

Reageer