Hallo @Daanvs333
Nee dan gaat het Guidion helaas niet lukken maar goed dat je het hier laat weten, wanneer een moderator reageert zal hij er voor zorgen dat het aansluitpunt FTU in orde wordt gemaakt.
Ok, dankjewel Waqqas, moet ik er nog iets voor doen om een moderator hier naar te laten kijken ;)
@Daanvs333
Nee hoor ze reageren vanzelf
Hoi @Daanvs333, welkom op de Community en bij Thuis. Gaaf dat je voor Glasvezel gekozen hebt!
Wij kunnen er niet voor zorgen dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) op voorhand gemaakt of geplaatst wordt, daar zit een bepaalde procedure aan die door Guidion beoordeeld wordt. Ik heb het proces/stappenplan uitgeschreven zodat je begrijp wat er staat te gebeuren:
- Guidion constateert dat het FTU wel/niet hersteld/geplaatst kan worden.
- De technische dienst maakt een ticket aan voor KPN NetwerkNL
- KPN NetwerkNL probeert nog dezelfde dag langs te komen om het FTU te herstellen
- KPN koppelt terug aan T-Mobile technische dienst
- Technische dienst sluit het ticket en zorgt ervoor dat jij een melding krijgt
- Jij krijgt een e-mail dat het probleem is opgelost
De reden dat wij dit niet vooraf kunnen regelen, hangt samen met het volgende:
Wanneer het FTU bij de oplevering kapot, beschadigd of afwezig is dan moet dit hersteld worden. Dit wordt beoordeeld door de Guidion expert die tijdens de basisinstallatie komt. Wanneer je aangeeft dat het FTU defect is, dan zal de Guidion expert eerst de schade inschatten. De Guidion expert kan zelf kleine herstelwerkzaamheden uitvoeren. Is er veel defect of ontbreekt het FTU? Dan is er een process voor WBA (netwerk KPN) en ODF orders (netwerk T-Mobile). Omdat jij aangesloten bent op ons ODG Glasvezelnetwerk, is bovenstaand stappenplan van toepassing.
Sorry voor het ongemak, maar wij kunnen als specialisten zelf geen verzoek indienen. De Guidion monteur moet de nodige informatie verzamelen zodat de netwerkbeheerder weet wat ze te doen staat. Ook moet de verbinding actief zijn.
Een hoop uitleg, maar nu weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, let me know!
@Jason , Bedankt voor je reply! Ik snap het nog niet helemaal. Is het uitgangspunt dus dat er op 4 november (de dag dat Guidion komt) door KPN een nieuwe FTU aangesloten? Zoniet, hoe wordt de tijd zonder internet overbrugd? Moet de Guidion monteur nog een keer terugkomen? Wat zijn de extra kosten?
vriendelijke groet,
Daan
Goedemiddag @Daanvs333, slim dat je het voor de zekerheid navraagt!
Het uitgangspunt is dat Guidion op 4 november controleert of het FTU direct herstelbaar is en zo ja, wat er nodig is om direct herstelwerkzaamheden uit te voeren - Guidion monteurs kunnen kleine herstelaanpassingen zelf uitvoeren, daar zijn ze voor opgeleid. Mocht het niet direct herstelbaar zijn, dan zal KPN NetwerkNL moeten worden aangestuurd om deze herstelwerkzaamheden uit te voeren. Het kostenplaatje kan ik nog niet voor je opmaken, dat zal pas mogelijk zijn zodra de Guidion monteur de schade heeft beoordeeld. Dit zal overigens op de installatiedag bekend worden gemaakt - tenzij KPN er aan te pas moet komen omdat het FTU volledig defect is of wegens andere uitzonderingen.
De tijd zonder Internet zal worden overbrugd door het aanbieden van een Unlimited Internet voucher. Houd er wel rekening mee dat deze bundel op je smartphone geactiveerd wordt (online via mobiele hotspot) en dat dit alleen mogelijk is wanneer je een T-Mobile simkaart hebt. Dit mag zowel prepaid als abonnement zijn.
Als laatse wil ik je nog meegeven dat wij pas gaan factureren zodra de installatie compleet is. Stel in het uitzonderlijke geval dat je op 4 november nog geen werkende verbinding hebt en dit wordt bijvoorbeeld pas op 8 november hersteld, dan zal je pas gaan betalen vanaf 8 november.
Heb ik hiermee al je vragen beantwoord? Zo niet, dan zit ik altijd voor je klaar!
@Jason , bedankt voor je reply! Ik voorzie echter een probleem omdat:
- er geen FTU aanwezig is (misschien door vorige bewoners verwijderd: geen idee wat het nut was?), enkel de oranje kabel.
- we hebben geen T-mobile simkaart of abonnement
Aangezien het internet abonnement bij mijn huidige provider op 4 november afloopt, voorzie ik een periode zonder internet (terwijl ik thuis moet werken).
groet,
Daan
Dat heb je goed gezien, dus snel die oude provider aan de mouw trekken en een maandje verlengen, of het risico nemen dat thuiswerken een lastig iets word met een hotspot en je mobiele telefoon.
Dit gaat never nooit op 4 november werken, en 2 weken is al een utopia om het voor elkaar te krijgen.