Skip to main content

Hallo,

Ik loop tegen een bizar probleem aan. Sinds een jaar hebben we glasvezel van Delta. Nu kan ik mijn abbo daar stoppen en overstappen. Ik wil naar odido. Maar de postcode check geeft een "NEE". Terwijl op het huisnummer van de buren er een JA volgt. Zij hebben, net als ik ook Delta Glasvezel. 

Odido klantenservice kan niets, zeggen ze:" Het ligt aan de systemen van Delta"

Delta zegt: "Bij ons staat alles goed hoor. Het ligt aan Odido". 

En niemand helpt me dus verder. 

Wat nu nog te doen??

Hi @stoerebink, ik snap je verbazing! Ik wil dit heel graag verder onderzoeken. Voor dat kan, heb ik wel jouw adres gegevens nodig. Zou je deze met mij willen delen via een privébericht? Als je wilt, deel ook gelijk het huisnummer van je buren. Ik ga er dan zo snel mogelijk achteraan. Voor de hulp van dit topic zal ik dan openbaar hier reageren!

Super bedankt voor je privébericht @stoerebink! Ik heb het bekeken. Ik zie inderdaad dat het voor jou niet mogelijk is en voor je buren wel. De reden zie ik niet direct, maar dit speelt wel vaker. DELTA is hier actief, dus voor mij is niet alles zichtbaar. De reden kan zijn dat te weinig ruimte in de pop is (wijkcentrale) of DELTA je nog niet wilt overzetten. Het klinkt stom, maar aan deze beschikbaarheid kan ik echter niks veranderen. Het is raar dat er vanuit DELTA naar ons is verwezen, gezien wij de beschikbaarheid op de website aanpassen naar de beschikbaarheid van DELTA. Ik wil je echt hartelijk danken voor je interesse, maar ik heb momenteel echt geen andere optie. Sorry!

Ik vermoed nu het volgende:

De Buurman kocht zijn vastrecht af door 1000 euro te betalen. Ik niet. Ik betaal maandelijks 9 euro vastrecht. 

Mijn theorie is dat de mensen die maandelijks vastrecht aan Delta moeten betalen, NIET bij Odido terecht kunnen. Want bij andere ISP'S kan ik me wel laten aansluiten. 

Dank voor de aanvulling @stoerebink. Jammer dat ik je niet mag verwelkomen!

Reageer