Skip to main content

Kan iemand antwoord geven op bovenstaande vraag?

ik zit te kijken naar een mogelijke overstap naar alleen internet bij T-Mobile,  maar gezien de technische thuissituatie wil ik liever e.e.a. zelf aansluiten en installeren.
Met een server en diverse pc’s/hardware in een (Wifi) netwerk hier, pas ik liever zelf het nodige aan qua instellingen, daar heb ik geen monteur voor nodig.

Ik heb een glasvezelpunt in de woonkamer, e.e.a. is ca. 2 jaar geleden uitgerold hier in de wijk.
Dus een draadje prikken van de wanddoos naar het modem, en door naar de netwerk switch kan nooit echt heel lastig zijn.

Ik hoor het graag,

rob

Hallo @RobWu 

De monteur komt de mediaconverter installeren, misschien ook activeren als je het witte Huawei kastje krijgt en je verbinding achteraf gereed melden.

Ook kan er bij een probleem direct een ticket worden aangemaakt wat veel tijd scheelt.

Wat betreft de instellingen, de monteur sluit alleen het Zyxel modem aan en achteraf kan je zelf de Zyxel vervangen door eigen apparatuur en de nodige instellingen instellen.


@Waqqas 

Dank voor je snelle reactie. Had nog wat zitten Googlen, en zag dat er naast de wanddoos toch nog wat moet gebeuren. ;)

Het Huawei kastje regelt de glasvezel verbinding, en het modem de verdere aansluitingen naar pc/switch neem ik aan? Dus Huawei>Zyxel>netwerk switch>server/pc’s?

Het modem kan blijven zitten wat mij betreft, maar alle Wifi en netwerk instellingen doe ik graag zelf, zoals ik al aangaf. Als de monteur dit verder niet doet is dat prima.
DNS etc. instellingen voor TMO glas is vast een lijstje voor te vinden hier.


Hallo @RobWu 

De monteur zal het Huawei kastje aansluiten en activeren en het modem aansluiten verder wordt er niks ingesteld.

Bij problemen geeft hij het door.


OK, ga even verder uitzoeken wat er hier allemaal gedaan moet worden om een mogelijke overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen..


Als ik hier even op in mag haken. Door het te vroeg aanmelden van T-Mobile is mijn XS4ALL al gestopt, zit ik nu zonder internet, heb nu wel de spullen binnen van T-Mobile. 

Ik heb dus alles aangesloten aangezien de stekker vd glasvezel gelijk zijn aan die van de NT kast. 

Echter, de lijn is (nog) niet actief. Terwijl klantenservice vertelde dat ie wel actief is, en daardoor bij XS4ALL dus afgemeld. 

Ik hoopte dus dat het nu snel actief gemaakt kan worden, dan hebben we weer gewoon internet. 

Op 5 Jan komt guidion dan alsnog. Zullen zo klaar zijn. Maar dan kan ik nu verder. 

Met thuiswerken is dit verre van ideaal. 

 

Ik hoor het graag. 

 

Mvg

Eric

 

 

 

 


Hoi @EricvT, ik geef je graag meer uitleg. Jouw abonnement wordt pas actief wanneer de monteur de installatie succesvol heeft voltooid en het abonnement bij ons heeft aangemeld. Het is niet de bedoeling de apparatuur zelf te installeren, omdat de vezels erg kwetsbaar zijn. Mocht hier schade zijn ontstaan, vervalt alle garantie op de fiber lijn. Ik wil je vragen om te wachten op het bezoek van de monteur zodat de apparatuur correct geïnstalleerd kan worden, de verbinding gecontroleerd kan worden en het abonnement correct bij ons aangemeld kan worden zodat jij kunt genieten van een soepele internetverbinding!


Hoi Ginny,

Ik snap dat heel goed, echter is het in het geval hier bij mij thuis en kwestie van de stekkers er in en klaar. Daar kan wienig mis mee gaan. Ik ben bekend met glasvezel. En heb ook gezorgd dat de connecties schoon zijn gebleven. 

Daarbij is het nu zo dat ik zonder internet zit, omdat de lijn te vroeg is afgemeld bij XS4ALL. 

Dus ik wil jullie toch vragen die lijn actief te zetten zodat we thuis internet hebben. Doet de lijn het dan niet, dan wacht ik uiteraard gewoon af en ga niet knutselen. 

Dus ik hoop dat jullie in dit geval toch een beetje welwillend zijn om die lijn vast actief te zetten. Dat kan verder geen kwaad lijkt me. Ergste wat kan gebeuren is dat het nog niet werkt. Dan moet ik wel wachten helaas. 

#Alstjullieblieft?

 


Hoi @EricvT, bedankt voor je terugkoppeling. Ik kan me heel goed voorstellen dat het lijkt alsof er weinig mis kan gaan, daar zit ook gelijk de valkuil. We willen je absoluut geen angst aanpraten, maar wel erop wijzen dat het kan zijn dat er schade ontstaat wegens de fragiliteit van de vezel en de losse onderdelen. Dat allemaal gezegd hebbende, zie ik dat mijn collega’s jouw verzoek tot het openzetten van de vezel hebben ingediend bij de operationele afdeling. Deze zullen, normaliter, dinsdag geholpen hebben. Hiermee wordt het proces versneld! 😊

Houd er alsjeblieft wel nog rekening mee dat je bij zelf-installatie op Glasvezel wel de mogelijkheid verliest om nog gebruik te maken van de servicegarantie op losse onderdelen. 

Indien we elkaar niet meer voor de 31e spreken, wens ik je alvast een prachtige jaarwisseling toe in goede gezondheid!


Bedankt, echter, inmiddels is het al weer vrijdag en heb ik nog niks vernomen of gezien van een mogelijke oplossing. Dat is toch wel jammer.


Inmiddels ben ik vanaf maandag bezig en is het inmiddels vrijdag en ik heb nog niks gezien of gehoord vd experts helaas. 

Als het nou mijn fout is, maar het feit dat ik geen internetverbinding meer heb via glasvezel, ligt helaas bij jullie. 

Dus ik zou het erg fijne vinden als het opgelost wordt. Snel..

 

Ik hoor het graag. 

 

Eric


Hoi @EricvT, heel begrijpelijk dat je niet kunt wachten tot na de jaarwisseling, dat is ook logisch als je al sinds maandag bezig bent. Echter, zoals hierboven aangegeven, is het onderzoek pas 29 december gestart en heeft onze technische dienst een verwerkingstijd. Zeker rond de feestdagen is het niet altijd mogelijk om dat proces te versnellen. Ondanks eerdergenoemde zal ik er alles aan doen om er nog meer vuur achter te zetten. Probeer er evengoed alsjeblieft niet van uit te gaan dat het vandaag of morgen wordt opgelost. 

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?


Hi,

 

Het gaat er niet om dat ik niet kan wachten, het gaat erom dat mijn xs4all door T-Mobile opgezegd is.l, nog voor T-Mobile actief is gemaakt. 

En ik nu zonder internet zit. 

Met name met thuis werken en de processen waar ik verantwoordelijk voor ben, is dat gewoon niet te doen om mijn telefoon als hotspot te maken. Dan kan ik dus ook nooit met mijn telefoon weg omdat de processen dan stoppen.  Om maar een voorbeeld te geven. 

Het valt me gewoon zwaar tegen dat het kennelijk zoveel tijd nodig heeft om de die lijn actief te zetten.

 

 

 


Dat snap ik heel goed, ik bedoelde het niet al te letterlijk sorry! Ik doelde er meer op dat ik het me kan voorstellen dat na 31 december te lang duurt, maar dat we momenteel het niet altijd kunnen versnellen. Ik zal nog eens een specialist aan de mouw trekken!

 


Reageer