Skip to main content

Ik heb op 28-10 een overstap van Tweak aangevraagd omdat Tweak niet verder gaat. Door Tweak wordt ik steeds weer belazerd dus het kan niet snel genoeg. Helaas heeft Odido tot op heden nog niets gedaan. In Mijn Odido staat dat ze wachten tot de aanleg van de wijkcentrale afgerond is. Ik weet niet wat dit betekent en ik heb het idee dat er alleen maar gewacht wordt. Ik wil dus graag ook weg bij Odido want als het al zo begint dan verwacht ik niet veel goeds.

Afgelopen maandag is de Guideon monteur geweest. Aangesloten en alles geïnstalleerd maar geen licht op de kabel. Ik vraag me af wanneer het allemaal gaat werken. 


Hi @WHO010, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over jouw oplevering. Ik zie dat er een wensdatum is aangevraagd voor 30-11. Op dit moment is de lijn nog bezet door een andere provider waardoor de order nog niet door kan lopen. De order zal op 30-11 door moeten lopen, dan zal ik ook meer informatie moeten zien over de oplevering. Op dit moment is dit alles wat ik kan zien. Zou je na 30-11 opnieuw aan de bel willen trekken? Dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben en anders zal ik het doorzetten naar onze glasvezelafdeling. Alvast bedankt.

 

Hey @fbroer, ook voor jou ben ik meteen gaan kijken en zag dat de monteur van Guidion het doorgezet heeft. Inmiddels heeft KPN NetwerkNL al een afspraak met je ingepland. Hopelijk ben je na het bezoek online! 

 

 


@Tommie van Odido Dank voor je reactie. Ik heb zelf die wens datum niet aangegeven en ik kan hem ook niet zien in mijn odido. Dit is helaas bepaald door Tweak. Ondertussen heb ik op de eerst mogelijk datum een afspraak met een monteur gemaakt.


9-6-24 besteld en nog steeds geen mail ontvangen van guidon. Begin met nou een beetje zorgen te maken en te irriteren. Bij die chatbot kom je niet verder en verder zijn voortdurend alle medewerkers bezet. Is dat service? 


Hallo @Twinsis 

Wat is de status in je Odido account en heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis?


Nou, ik heb net eens gebeld en het wordt dus wel aangeboden op de site, maar het gaat nog een hele lange tijd duren voordat er glasvezel is. Ik vind dat erg slortdat dat niet duidelijk vermeld staat als je dit besteld. Want jullie zetten gewoon alles on hold, zonder dat jullie de klanten hierover informeren.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd en ga op zoek naar een andere provider. Ik vind dit echt een slechte zaak. Jammer Odido!


Nou, ik heb net eens gebeld en het wordt dus wel aangeboden op de site, maar het gaat nog een hele lange tijd duren voordat er glasvezel is. Ik vind dat erg slortdat dat niet duidelijk vermeld staat als je dit besteld. Want jullie zetten gewoon alles on hold, zonder dat jullie de klanten hierover informeren.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd en ga op zoek naar een andere provider. Ik vind dit echt een slechte zaak. Jammer Odido!

Netbeheerders leggen glasvezel aan. Internet providers huren zo'n vezel om hun dienst over te leveren.

Als de lijn niet is aangelegd, dan kan het afhankelijk van de specifieke locatie (bijvoorbeeld appartementen) inderdaad nog even duren. Maar als Odido de lijn niet kan huren, dan kunnen andere internet providers dat ook niet over glasvezel leveren. Waarschijnlijk is je enigste alternatief de ouderwetse Coax kabel.


Dus hoe kunnen jullie het dan aanbieden???? Dat is toch gewoon misleiding 

Nee hoor coax kabel wordt het niet

 


Er is hier geen “jullie”, je praat met andere klanten.

Als de netbeheerders in een bepaalde plaatst starten, dan komt ook de verkoop op gang. De daadwerkelijke aansluiting in een woning hangt af van vele factoren en de datum die Odido aan een netbeheerder doorgeeft is een wensdatum. Woon je in een appartementencomplex, dan zou bij het uitblijven van toestemming van de VVE de aanleg zelfs helemaal niet door kunnen gaan. Dat is allemaal niet van te voren uit te sluiten en dus is wat geduld van de klant kant ook nodig.

 


Reageer