De komende weken wordt er hard gewerkt bij het aanbrengen / leggen van glasvezel bij ons in de wijk. Gezien onze internet verbinding (VDSL) echt om te huilen is, heb ik hier wel oren naar alleen ben ik benieuwd wat dat nieuwe "glasvezel” abonnement ons gaat kosten.
Wat kan ik alvast in gang zetten om ervoor te zorgen dat de glasvezelkabel z.s.m. in huis aangesloten wordt?? Is er nieuwe modem nodig? We hebben nu een Huawei HG659 (wifi is ook echt om te ) bij de Iphone gebruikers in huis. Zelfs in de kamer waar de modem staat.
Ik verneem graag wat gedaan kan worden. Wie neem contact op.
Hi
Thanks voor je bericht en update. Fijn om te zien dat er stappen zijn gemaakt om de aansluiting te realiseren, ondanks dat dit niet is gegaan hoe wij het voor ogen hebben. De kabel die op dit moment nog uitsteekt zal naar binnen worden getrokken en het zand ligt los zodat dit tussen de tegels belandt. Toch ben ik het met je eens dat dit anders had gemoeten, zeker omdat het je eigen tuin betreft. Ik heb daarom direct jouw klacht doorgezet naar onze Glasvezelafdeling om dit zo goed mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak, we gaan hiermee aan de slag!
Beste
Ook het feit dat überhaupt het aansluiten van de glasvezel niet bij hun bekend is, vind ik al vreemd.
Graag had ik vernomen dat in goed overleg een andere locatie bepaald kon worden voor het afmonteren van de glasvezel. Ik wil hiervoor zelfs een gat doorvoer maken naar buiten en een mantelbuis aanbrengen ter bescherming.
Na uitvoerig de samenstelling van ons huis bekeken te hebben, zie ik geen mogelijkheid om een verbinding te maken van de meterkast naar de gewenste locatie in de woonkamer.
Graag verneem ik hoe jullie van T-Mobile hier tegenover staan.
Beste
Als je glasvezel binnenkomt in de meterkast dan wordt deze ook op diezelfde plek door Guidion afgemonteerd. Guidion mag n.l. niet aan de vezel komen en deze lassen om een grotere afstand te overbruggen.
Beste
Aan hun denk ik het verzoek mijn wens uitvoeren zodat Guidion de kabel kan afwerken op de gewenste locatie in de huiskamer.
Hi
Ook is er de mogelijkheid om tijdens de installatie een kabel te laten wegwerken door de installatiemonteur. Let op, hier kunnen extra kosten voor worden gerekend. De prijslijst daarvan, vind je op onze website: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/tarieven/extra-werkzaamheden/thuis-tarieven-installatiewerkzaamheden.pdf.
Beste
Over het algemeen worden kabels gewoon in de meterkast afgewerkt, dit kan anders zijn wanneer er sprake is van een oude woning, wanneer een woning is gesplitst in appartementen of een portiekwoning waar geen kast aanwezig is waar de aansluitingen centraal op binnenkomen.
Aan hun denk ik het verzoek mijn wens uitvoeren zodat Guidion de kabel kan afwerken op de gewenste locatie in de huiskamer.
Weet je zeker dat je 2 a 3 apparaten in je woonkamer wilt hebben? Echt een mooi gezicht geeft zoiets niet in menig interieur.
Beste
Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.
Eigenlijk komen nu ook “de aansluitingen” zoals het ISRA en COAX punt in de hoek waar ik graag het glasvezelpunt wil hebben.
Geen hond die dat ziet, gezien onze hoekbank daar staat.
Beste
Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.
Eigenlijk komen nu ook “de aansluitingen” zoals het ISRA en COAX punt in de hoek waar ik graag het glasvezelpunt wil hebben.
Geen hond die dat ziet, gezien onze hoekbank daar staat.
Ook wij wilde het aansluitpunt(FTU) ergens anders hebben, maar vanwege veiligheid en andere eventuele problemen moest deze toch echt in de meterkast, jammer dat wel, maar we hebben een UTP kabel(cat6a) getrokken van meterkast naar punt waar het modem komt te hangen.
Beste
Waar ik wel aan zat te denken is om een UTP kabel, en dat geeft dus de nodige drempels gezien de bouw van het huis, te leggen van de meterkast naar de locatie waar de modem nu staat.
Een slecht Wi-Fi signaal hoeft niet zo zeer als de glasvezel wordt afgemonteerd in de meterkast, vanaf de meterkast zou je - indien mogelijk - een netwerkkabel kunnen trekken en het T-Mobile modem alsnog in de woonkamer plaatsen.
In sommige woningen kan dit nogal een klus zijn en is het te begrijpen dat het onwenselijk is om kabels te trekken, maar voor een eigenaar van een netwerk of zelfs een provider is het eveneens onwenselijk om de fibers open en bloot in een ruimte (woonkamer) te hebben liggen.
Verleden keer kreeg ik netjes een collega van jou aan te telefoon (mobiel) en ging dit regelen (extra kosten werden terug betaald).
Ik moest dit van hem in de gaten houden en indien nodig elke maand daarna herhalen. Verder geen probleem als we wederzijds maar aan de afspraken houden.
Update betreffende Glasvezel: Jammer genoeg nog steeds wachtende (blijkbaar is de wijkcentrale ook nog niet aangesloten). Dit zou nu toch wel gedaan kunnen zijn.
We zitten ook nog steeds met een “klein metertje” glasvezelkabel, welke enorm hinderlijk, voor onze voordeur ligt (en maar te liggen). Zie mijn eerder verzonden foto in een eerdere post.
Verneem graag reactie van jou.
Hi
Voor de oplevering heb ik opnieuw navraag gedaan bij mijn collega's, eveneens de bedrading die moet worden getrokken. Ik heb gevraagd dit per direct op te pakken, in de hoop je zo snel mogelijk van een verbinding te kunnen voorzien. We houden je per telefoon op de hoogte.
Beste
Wij hebben duidelijk aangegeven dat wij niet gaan betalen voor een dienst welke wij niet afnemen. Het is aan jullie systeem dat dit nu zo eenmaal gebeurd. Tijdens het telefoongesprek met jou collega is dit ook zo door hem erkend en zou hij dit in orde gaan maken (wat ook is gebeurd). Alleen nu zijn we een maand verder en mogelijk volgen er nog meer. Geen probleem had ik al aangegeven alleen moeten we ons (wij en T-Mobile) daar wel aan houden.
Hi
Hoi
Hoi
De meneer in kwestie van ODF kwam met de “verontrustende” berichtgeving dat dit op planning staat voor eind 2022. Dit wil nog niet zeggen dat het dan ook gerealiseerd is / kan zijn. Er zit een verschil tussen iets plannen en realiseren. Zo vertelde hij. Prima, zei ik, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. En jullie dus nu ook.
Hi
Beste
met vriendelijke groet,
Hi
Beste moderator (welke nog wel werkzaam is op de Community), behoudens
Hierbij vermeld ik toch mijn ongenoegen over de manier van handelen over de correcte wijze van factureren. Volgens mijn betalingsoverzicht is er over de maanden september en november een gedrag van €15,95 teveel ingehouden en dit op de dag vandaag niet gecompenseerd.
Ook wil ik graag vernemen wanneer wij aangesloten worden op het, inmiddels al 7 maanden, liggende glasvezelkabel (en notabene nog voor de deur ligt ook met alle ellende erbij).
gegroet,
Hi
Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum.
Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat?
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de POP nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.
Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met KPN om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. KPN zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten.
Beste
Ik verwacht dat voor deze maanden, (september, november en januari 2023), wij nog gecompenseerd worden.
Om ook even antwoord te geven op het tweede gedeelte is het zo dat wij al eerder een bestelling (mutatie in jullie systeem) hebben geplaatst (laten plaatsen door een winkelmedewerkster) voor het realiseren / opleveren van de glasvezel aansluiting. Hierdoor is nadien alle ellende ontstaan.
Ik snap niet waarom KPNNetwerkNL hier tussen vernoemd wordt. De glasvezel wordt in opdracht van T-Mobile aangelegd door Open Dutch Fiber.
Ik ga ervan uit dat T-Mobile voldoende informatie van ons heeft gekregen om de aansluiting te komen realiseren / dan wel uit te besteden en op te leveren.
Hi
Beste
wederom een “verkeerde” factuur ontvangen waarbij het ingediende bedrag te hoog is.
Gaarne ook weer voor, en er zullen nog meerder volgen ben ik bang, een rectificatie aanmaken en toekennen.
met vriendelijke groet,
Hey
Beste
Zachtjes gezegd maken jullie er wel een puinhoop van.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.