Skip to main content

Wat gaat er nu precies mis??

thepeet
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik kreeg een scherpe aanbieding in mijn bus wat voor mijn gezin zeer aantrekkelijk was!

Op 29-11-2024 heb ik een aanvraag gedaan voor internet en tv.

Dit voor april ’25, ik heb na de aanvraag nog telefonisch contact opgenomen met de vraag of er en aparte glasvezel getrokken moest worden vanuit de straat of dat met gebruik kon maken van de KPN-glasvezel die al in mijn nieuwbouwhuis aanwezig was. En een aanvraag voor het trekken een aanvraag gedaan moet worden naar de VvE Dit was geen enkel probleem, daar kon gewoon gebruik van gemaakt worden.

Hierna heb ik nog telefonisch contact gehad omdat mijn huidige abonnement niet kon worden opgezegd, omdat deze pas 14 april zo eindigen bij Ziggo, wat geen probleem was en ik dit dan zelf moest doen,

Op 19 maart 2025 (13:36) heb ik wederom telefonisch contact opgenomen omdat ik nog geen status had ontvangen van mijn aansluiting.  De mevrouw had het over 28 maart toen ik aangaf dat men direct op de glasvezel van KPN konden aansluiten omdat deze glasvezel al in mijn nieuwbouwwoning aanwezig is. De mevrouw wist het niet, en werd doorverbonden tot mijn verbazing met KPN!?
Ik heb de vraag nogmaals gesteld of het mogelijk was dat Odido ook gebruik kon maken van de bestaande glasvezel aansluiting in mijn woning. Dat was mogelijk. Maar omdat ik totaal geen terugkoppeling had gekregen, heb ik gisteren 1 april ’25 weer contact opgenomen.

De jongeman gaf te weten dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van deze bestaande glasvezel, maar er een aparte glasvezel naar binnen getrokken moet worden. Maar men hier nog op wacht??? Ik heb 19-november een aanvraag gedaan dat is 4 maanden. 

Ik zou graag horen wat hier nu precies is misgegaan waar ik de dupe van ben geworden en uiteraard hoe snel ik over kan naar Odido glasvezel en Tv met de overeenkomst die ik ben aangegaan.

Dit kan toch niet echt zo ingewikkeld zijn.

Uitgelichte reactie

2 april 2025

Hallo ​@thepeet 

Het kan zo zijn dat Open Dutch Fiber ook plannen heeft om glasvezel aan te leggen, op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber kan Odido diensten leveren tegen een goedkopere prijs.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 2 april 2025

Hallo ​@thepeet 

Het kan zo zijn dat Open Dutch Fiber ook plannen heeft om glasvezel aan te leggen, op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber kan Odido diensten leveren tegen een goedkopere prijs.

thepeet
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025

Op maandag 14-04-2025 zou in de middag een glasvezel kabel getrokken worden in onze woning,
Ik had al diverse keren telefonisch contact gehad dat ik al een glasvezelkabel heb liggen van KPN en of ze daar misschien op mee konden liften. Omdat dit ook in Rotterdam zo het geval is. Maar dat kon niet en moest een aparte glasvezelkabel getrokken worden. Ik heb dus een vrije dag genomen omdat in mijn kruipkelder een laag water staat, die heb ik leeg moeten laten pompen en was ook om 12:00 droog. Maar niemand kwam opdagen die middag. Daarom heb ik terug gebeld met die gene die deze afspraak had ingepland. Vervolgens kreeg ik te horen dat er helemaal niet kwam, en er zogenaamd iemand contact met mij zou hebben opgenomen?! Ik heb helemaal niemand aan de telefoon gehad om een afspraak te cancelen gaf ik ook, Waarom de planning aan de andere kant netjes aangaf;  Oké, nou dat is slordig, en ik kan ook geen nieuwe afspraak voor u inplannen meneer want u moet weer contact opnemen met Odidio. Dit heb ik direct gedaan, maar ticket stond nog open en medewerker van Odiodo kon mij hierdoor niet verder helpen. Vanmiddag weer telefonisch contact opgenomen, gene moest dingen even navragen en zette mij in de wacht en prompt werd de telefoonverbinding verbroken. Direct teruggebeld, met hetzelfde verhaal, oke ik zou door verbonden worden met die collega. Kreeg i.p.v. een mannelijke een vrouwelijke collega aan de lijn, met een kamer vol lawaai van spelende kinderen of wat dan ook, maar ze kon mij niet verstaan! 
Nogmaals rustig uitgelegd, met als antwoord dat ze mijn vraag niet begreep. Of ik een afspraak in wilde plannen??? Ik gaf aan dat ik alleen wilde weten wat er nu is misgegaan en waarom ik een vrije dag heb moeten opnemen omdat ik niet wist dat deze afspraak niet door ging. niet telefonisch of via e-mail. 
Ja, ik weet het niet was haar antwoord, ik kan niet in het systeem kijken?, ik kan een nieuw pakket naar u opsturen en een monteur?
Ik heb ze vriendelijk bedankt, maar na zoveel keer bellen, ben ik nu niet meer aan zet. Kansloos noem ik dit. Wat is er nu oprecht zo moeilijk om je klant in te lichten via mail!? Ik ben nu een vrije dag kwijt, kosten voor het leegpompen van mijn kruipruimte allemaal voor niets. Omdat de communicatie gewoon niet goed is, Dan gaat er toch iets goed mis in dit proces waarin je totaal geen overzicht hebt.

Ik heb echt geen idee, maar ben nu wel gestopt met bellen, want dit is net als de Nederlandse Staatsloterij, je kan het goede persoon treft bij Oidido is dat een gelukstreffer. Anders heb je gewoon verloren.  
Dat iemand niet op komt dagen, zonder dat je bent ingelicht is al een dingetje, maar om vervolgens gewoon niet verder te kunnen komen in het proces of dat je netjes een mail krijgt of telefoon, dat er iets vreselijk is mis gegaan had ik toch wel op zijn minst verwacht. Ik heb mijn best meer dan gedaan en tijd in gestopt. Ik hoop dat Odido snel contact met mij opneemt.   

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 16 april 2025

De afspraak om een kabel in een gebouw binnen te brengen wordt gemaakt door de lokale netbeheerder / eigenaar van het glasvezelnetwerk, in dit geval dus ODF. Die zetten daarvoor aannemers in. Zodra de verbinding door hen is opgeleverd wordt Odido in kennis gesteld en kan zij een internetmonteur via Guidion aansturen om de router te installeren. Daarna start de internet dienst.

Zolang de kabel door de netbeheerder niet is opgeleverd kan de internetdienst niet worden geleverd.

Als Ziggo nog levert, dan heb je nog internet, als daar iets mis mee gaat zou je ook (tijdelijk) klik en klaar kunnen overwegen.

thepeet
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025

In mijn vorige huis, 300m verderop is het niet anders gegaan, ik had Ziggo en kon toen der tijd T-Mobile glas krijgen, die is gewoon getrokken en in mijn meterkast aangesloten en vervolgens van kabeltje verwisseld i.c.m. een andere router. Nu is het verhaal niet anders met dit verschil dat er al in dit nieuwbouwhuis in meterkast een KPN aansluiting en Ziggo. Maar geen Odido of Dutchfiber. 
Feit is toch, dat ODF mij heeft gebeld in opdracht van Odido, die maakt de planning en sturen 2 mannetjes op dit te realiseren. Ik heb totaal geen terugkoppeling ontvangen dat deze planning niet door kon gaan. Vervolgens moet ik contact opnemen met Odido en die kunnen mij niet verder helpen omdat het ticket nog open staan, Dan bel ik na 2 dagen nogmaals en men kan mij niet vertellen wat de vervolgstappen zijn en waarom het mis is gegaan, Ik heb totaal geen inzicht of status overzicht ook niet via mijn Odido, Is het dan werkelijk vreemd dat ik een telefoontje mag verwachten van Odido met een goed verhaal. Al heb al een aansluiting van KPN of Ziggo dan kan men de aansluiting toch monteren in mijn meterkast??  Wil zegt dat ik van Ziggo af wil ?? misschien wil ik ze wel beiden hebben op mijn adres! Ik begrijp hier oprecht niets meer van, en wacht nu netjes af op een telefonisch reactie van Odido. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen