Skip to main content

Goedemorgen,

Onlangs zijn mijn vriendin en ik samen gaan wonen. Nu wilde wij natuurlijk ook internet en tv. Dit bleek uiteindelijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Omdat ik een mobiele abonnement bij KPN had, ging ik voor KPN internet. Via de telefoon besteld en was allemaal geen probleem. Echter kwam ik er halverwege de week zelf al achter dat ik geen DSL aansluiting heb. Onhandig. Offerte van KPN; ten minste 1250€.

Dit hebben we natuurlijk afgewezen. Het viel mij al op dat er een glasvezelkabel tegen de voorgevel aanligt. Dus beste opties bekeken en kwamen we uit op Odido. Ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet voor de klantvoordeel.

Nu moet natuurlijk de glasvezelkabel naar binnen en heb ik contact gehad met Delta Netwerk. Zij verwezen mij door naar BAM Telecom. BAM gaf aan; de glasvezel kabel ligt al tegen de voorgevel dus deze zullen we nog aansluiten. Even later kreeg ik te horen dat ze het project hebben afgerond in Renkum en dus geen aansluitingen meer maken.

Nu heb ik Delta Netwerk weer gebeld en vertelde een Karen tegen mij dat het nog ten minste 12 weken zou duren voordat er contact wordt opgenomen. Gesprek afgerond en opnieuw gebeld. Nu wel een aardig persoon en vertelde mij dat wij binnen nu en 12 weken volledig aangesloten zijn (stuk positiever).

Nu zit ik met het probleem dat BAM het project nog steeds niet als afgerond heeft gemeld aan Delta Netwerk.. en dat terwijl ze mij vertellen dat ze sinds juli klaar zijn.

Nu heb ik geprobeerd hier achteraan te bellen, maar dit heeft allemaal geen zin. Mijn vriendin en ik willen gewoon kunnen internetten en tv kijken.. Heb gelukkig aardige buren waarbij ik kan meeliften, maar dit kan je ook niet maanden lang blijven doen.

Het enige dat er gedaan moet worden is een gat boren naar de meterkast, een ONT aansluiten en activeren in de wijkkast. De rest kan ik zelf wel.

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Klantnummer etc. staan in m'n account.

p.s. dit is nog een redelijk ingekort verhaal.

Hoi @CoenvElden ,

Als je een abonnement besteld bij odido en je netbeheerder is Delta, dan zal odido de aanvraag voor het huren van een vezel voor hun diensten doorzetten en zal de netbeheerder deze aansluiting gaan maken.

De doorlooptijd is inderdaad afhankelijk van beschikbaarheid van mensen, alleen Delta kan een aannemer inhuren voor deze klus, Odido is namelijk niet de eigenaar van dat glasvezel netwerk. Als Delta de lijn gereedmeld start de volgende fase en krijg je een router + link t.b.v. de internet monteur toegestuurd. Dit proces is helaas niet te  versnellen.

Hoi @CoenvElden ,

Als je een abonnement besteld bij odido en je netbeheerder is Delta, dan zal odido de aanvraag voor het huren van een vezel voor hun diensten doorzetten en zal de netbeheerder deze aansluiting gaan maken.

De doorlooptijd is inderdaad afhankelijk van beschikbaarheid van mensen, alleen Delta kan een aannemer inhuren voor deze klus, Odido is namelijk niet de eigenaar van dat glasvezel netwerk. Als Delta de lijn gereedmeld start de volgende fase en krijg je een router + link t.b.v. de internet monteur toegestuurd. Dit proces is helaas niet te  versnellen.

Heb nogmaals Delta gesproken. Ze hadden eindelijk iets te melden. Ik ben aangemeld voor 15 oktober. Kan eerder of later zijn, maar de monteur neemt contact op.

Hoop dat t toch iets eerder is.. Alleen dat weet je nooit met aannemers.

Heb weer even contact gehad met Delta en BAM..

BAM vermeld dat de werkzaamheden in m'n dorp zijn beëindigd en dat het dus is opgeleverd. Ik moet contact opzoeken met Delta.

Delta verteld dat het project nog niet is opgeleverd en dus zou moeten wachten wanneer BAM dit zou doen.

Ik heb expres Delta een paar keer benaderd om te horen wat de verschillende werknemers te zeggen hebben.

Werknemer 1: Het gaat meer dan 12 weken duren voordat een monteur contact met je opneemt.

Werknemer 2: Tussen nu en 12 weken zijn jullie volledig aangesloten.

Werknemer 3: Er staat nu iets gepland op 15 oktober, maar kan eerder of later zijn.

Werknemer 4: Er is nog geen planning, het kan nog maanden duren.

Hier kan je toch helemaal niks mee.. Mijn vriendin en ik willen meer duidelijkheid. We zijn net in onze eerste woning en willen wel internet hebben. Er ligt geen DSL-kabel en de coax kabel is ook defect. Dus willen we gelijk glasvezel naar binnen brengen (want we konden nog tot eind september gratis aansluiten) en krijgen we dit…

Zouden jullie van Odido ons ergens mee kunnen helpen? Ik weet dat jullie afhankelijk zijn van Delta, maar hebben jullie misschien een tijdelijke oplossing voor ons?

Hi @CoenvElden, welkom op onze Community!

Van harte gefeliciteerd met jullie woning, een mooie stap samen. Ik begrijp dat jullie zo snel mogelijk willen genieten van een vaste internet verbinding. Nu ben ik mijn systeem ingedoken en zie ik een aantal dingen staan. Wij werken met verschillende “opleverscenario's”, op jullie adres is er een IO_H. Dit betekent: Indirect orderbaar naar aanleiding van een haalbaarheidsonderzoek. Het is orderbaar naar niet via het reguliere systeem. Het kan daarom wat langer duren voordat je wordt aangesloten. Nu ben ik wat dieper gaan kijken in mijn systeem maar ik krijg maar weinig informatie van Delta. Op dit moment kan ik alleen zien dat de wijkcentrale nog niet gereed is om opgeleverd te worden. Zodra de wijkcentrale opgeleverd is zal jullie order doorlopen in mijn systeem.

Het kan ook wel eens voorkomen dat tijdens het uitrolproject de passieve aansluiting gepland wordt. Dan kan de activatie gelijktijdig met de passieve aansluiting in het project plaatsvinden. Op dit moment heb ik niet meer informatie over jullie oplevering.

We hebben hier ook niet echt een tussenoplossing voor. Is er toevallig een Odido of Ben®️ mobiel abonnement aanwezig? Dan kan ik je wel voorzien van een vouchercode voor 7 dagen onbeperkt toegang tot ons 4g netwerk. Als dit niet het geval is mogen jullie van mij een simkaartje halen bij 1 van onze winkels. Ik vergoed dat de kosten van de simkaart zodat jullie als nog tot die tijd gebruik kunnen maken van ons onbeperkte 4g netwerk!

Hi @CoenvElden, welkom op onze Community!

Van harte gefeliciteerd met jullie woning, een mooie stap samen. Ik begrijp dat jullie zo snel mogelijk willen genieten van een vaste internet verbinding. Nu ben ik mijn systeem ingedoken en zie ik een aantal dingen staan. Wij werken met verschillende “opleverscenario's”, op jullie adres is er een IO_H. Dit betekent: Indirect orderbaar naar aanleiding van een haalbaarheidsonderzoek. Het is orderbaar naar niet via het reguliere systeem. Het kan daarom wat langer duren voordat je wordt aangesloten. Nu ben ik wat dieper gaan kijken in mijn systeem maar ik krijg maar weinig informatie van Delta. Op dit moment kan ik alleen zien dat de wijkcentrale nog niet gereed is om opgeleverd te worden. Zodra de wijkcentrale opgeleverd is zal jullie order doorlopen in mijn systeem.

Het kan ook wel eens voorkomen dat tijdens het uitrolproject de passieve aansluiting gepland wordt. Dan kan de activatie gelijktijdig met de passieve aansluiting in het project plaatsvinden. Op dit moment heb ik niet meer informatie over jullie oplevering.

We hebben hier ook niet echt een tussenoplossing voor. Is er toevallig een Odido of Ben®️ mobiel abonnement aanwezig? Dan kan ik je wel voorzien van een vouchercode voor 7 dagen onbeperkt toegang tot ons 4g netwerk. Als dit niet het geval is mogen jullie van mij een simkaartje halen bij 1 van onze winkels. Ik vergoed dat de kosten van de simkaart zodat jullie als nog tot die tijd gebruik kunnen maken van ons onbeperkte 4g netwerk!

Dag @Tommie van Odido 

Bedankt voor de opheldering!

Vanaf maandag ga ik al over naar Odido Unlimited, dus voor mij is zo'n simkaart niet nodig.

Mijn vriendin staat er echter wel om te popelen, want zij heeft nu een weekje vakantie. Ze zit alleen niet bij Odido of Ben. Zou zij een simkaartje kunnen halen in Wageningen?

Hi @CoenvElden, ah kijk aan, dat is mooi om te horen!

Dat kan zeker, wij zitten met onze winkel aan de Hoogstraat 55 in Wageningen. Als je een foto stuurt van de bon zorg ik ervoor dat het geld vergoed wordt. 

Reageer