Skip to main content

wanneer komt lijn actief


Toon eerste reactie

42 reacties

  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 11 januari 2025

eric

Wij als bewoners worden niet op de hoogte gehouden en aangezien wij een abonnement afsluiten bij Odido is Odido de verantwoordelijke. ODF of pietje etc werken niet voor ons


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 januari 2025

Dan toch maar KPN want ben helemaal klaar om geen wifi meer te hebben.  Zo heb ik weinig  keuze.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 januari 2025

Woon zelf ook in krommenie, wacht nu al ander half jaar op aansluiting, maar er wordt telkens een andere datum verzonnen.

 

Ik doe zaken met odido, niet met odf... Als zij geen info krijgen wanneer jet netwerk gereed is, lieg dan je klanten niet voor met verschillende data.

Ondertussen erg veel kosten gemaakt omdat we geen (nieuw) abbo bij de huidige aanbieder willen afsluiten wegens de data die odido telkens geeft.. 

Ik ben voornemens vanmiddag weer te bellen, mocht de datum weer opgeschoven worden zal dat resulteren in een annulering van het afgenomen abbonement, of er moet een goede compensatie tegenover staan... 

Hoe gaan jullie ons compenseren odido?

 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 januari 2025

Z

Disco_0 schreef:

Woon zelf ook in krommenie, wacht nu al ander half jaar op aansluiting, maar er wordt telkens een andere datum verzonnen.

 

Ik doe zaken met odido, niet met odf... Als zij geen info krijgen wanneer jet netwerk gereed is, lieg dan je klanten niet voor met verschillende data.

Ondertussen erg veel kosten gemaakt omdat we geen (nieuw) abbo bij de huidige aanbieder willen afsluiten wegens de data die odido telkens geeft.. 

Ik ben voornemens vanmiddag weer te bellen, mocht de datum weer opgeschoven worden zal dat resulteren in een annulering van het afgenomen abbonement, of er moet een goede compensatie tegenover staan... 

Hoe gaan jullie ons compenseren odido?

 

 

 

Zojuist contact gehad met Odido.

Ze zijn gestopt met data geven, want heb geen nieuwe gekregen. ze weten het zelf ook niet.. het kan nog een dag duren, of nog een aantal maanden.

 

Veel meer dan "we vinden het heel vervelend" komt er niet uit.. 

Wij gaan ons abbonement annuleren, en blijven bij onze huidige provider.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8703 reacties
  • 13 januari 2025

Goed idee, dan heb je inderdaad duidelijkheid die je wilt. Het komt niet!


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 januari 2025
M.Mooij schreef:

Dan toch maar KPN want ben helemaal klaar om geen wifi meer te hebben.  Zo heb ik weinig  keuze.

Helaas kan dit niet via glasvezel omdat de gemeente Zaanstad een contract hebben met Odido zodat zij voor x jaar het recht hebben (is mij verteld).

Ik heb bij de  gemeente Zaanstad hierover een klacht ingedient.


  • 0 reacties
  • 14 januari 2025

Ik kom over 3 weken ook in Krommenie te wonen. Postcode 1562.

ook ik lijk erin getrapt te zijn. 3-feb als ingangsdatum gekozen en vandaag maar eens gaan bellen wanneer de mail komt voor de montage afspraak…nou vol verbazing te horen gekregen dat het wellicht pas eind februari wordt omdat de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Ik moest Opendutchfiber bellen morgen voor duidelijkheid.

 

Gezien het prijsverschil met de enige concurrent waag ik morgen 1 belletje om hopelijk goed nieuws te ontvangen en anders zal een tweede belletje nodig zijn om alles maar te annuleren.

 

ik hou jullie op de hoogte.


  • 0 reacties
  • 15 januari 2025

Beste (toekomstige) buren,

Zoals beloofd hierbij de update.

Vandaag OpenDutchFiber gebeld. De wijkcentrale staat er al. Odido moet nog hun apparatuur plaatsen en daarna dient OpenDutchFiber nog bij een ieder een nameting in huis te komen doen. Wanneer die in orde is geven zij een seintje aan Odido dat de monteur gepland kon worden.

Planning voor montage apparatuur Odido in de wijkcentrale staat nu op eind februari (betreft een streven). Het nameten in de woning dient daarna gepland te worden. Dit gaat naar mijn vermoeden nog wel even duren dus (ik was er al bang voor toen ik de startdatum van dit topic zag)

Naar aanleiding van deze misleiding en onterechte beloftes heb ik mijn abonnement geannuleerd en alle spullen ook meteen retour gezonden.

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 16 januari 2025
Dominique93 schreef:

Beste (toekomstige) buren,

Zoals beloofd hierbij de update.

Vandaag OpenDutchFiber gebeld. De wijkcentrale staat er al. Odido moet nog hun apparatuur plaatsen en daarna dient OpenDutchFiber nog bij een ieder een nameting in huis te komen doen. Wanneer die in orde is geven zij een seintje aan Odido dat de monteur gepland kon worden.

Planning voor montage apparatuur Odido in de wijkcentrale staat nu op eind februari (betreft een streven). Het nameten in de woning dient daarna gepland te worden. Dit gaat naar mijn vermoeden nog wel even duren dus (ik was er al bang voor toen ik de startdatum van dit topic zag)

Naar aanleiding van deze misleiding en onterechte beloftes heb ik mijn abonnement geannuleerd en alle spullen ook meteen retour gezonden.

 

 

 

De wijkcentrale staat er al enige tijd alleen daar houd het op. Al vanaf het begin gaat het al vreemd, je kreeg bijna elke week wel informatie en je kon een abbonement afsluiten om daarna helemaal niets meer te horen zodat wij nu oa hier op community klagen om toch enigzins op de hoogte blijven over de voortgang van de aansluiting.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

ze zijn blijkbaar toch met iets bezig

begin van de week waren ze weer aan het graven en een grote haspel glasvezelkabel op een aanhanger

kruizing snuiverstraat/fortuinlaan

 

wat wel frustrerend is dat de communucatie 0% vanuit odido

eind februari gaan we natuurlijk ook niet geloven, eerder begin zomer


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Nou, de laatste update die ik net van Odido kreeg was dat er een bodemonderzoek moet plaatsvinden. Datum is weer verschoven naar 13 juni.

Misschien kan ODF meer vertellen. 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 5 maart 2025

Alweer ?? Er werd mij 11 january verteld dat er vertraging was ivm een verplichte bodem onderzoek vanuit de gemeente en dat deze reeds was gedaan en alle lichten op groen stonden en het wachten was tot de apperatuur geplaatst zou worden waarna wij aangesloten konden worden en de nameting kon gebeuren.

Deze smoesjes gaan mij geld kosten omdat Ziggo de prijzen weer gaat verhogen en als ik nu mijn abonnement ga aanpassen zit ik hier meteen een jaar aanvast.

Blijkbaar wil Odido geen nieuwe klanten erbij hebben want hier in de straat willen al diverse bewoners Odido stoppen en verder gaan met hun oude of overstappen naar een nieuwe.

 

vervolg:

ik heb net even gebeld met Odido en over de wijkcentrale voor 1562 geven ze aan dat deze 17 maart gereed is en dat daarna de afspraken door en met Gideon gemaakt worden. mmmmm afwachten dus maar weer.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8703 reacties
  • 5 maart 2025

Elk bedrijf wil klanten een product kunnen leveren.  In dit geval huurt Odido een vezel bij een netbeheerder,  de eigenaar van het glasvezel netwerk in jouw gemeente. Zolang die vezel niet ready for service is kan Odido de internet dienst niet opleveren.  Zodra de netbeheerder en haar aannemers de aanleg klus hebben geklaard krijgt Odido automatisch een bericht en zal de router levering  plus internet installatie monteur worden aangestuurd. 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 5 maart 2025

beste Eric

De netbeheerder is KPN deze heb ik een jaar geleden al gebeld en die garandeerde mij dat ik via hun binnen 1 a 2 weken internet kon hebben alleen dit konden zij niet realiseren ivm het contract dat de gemeente Zaanstad heeft afgesloten met Odido/ODF


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 maart 2025

Er zijn twee wijkcentrales in Krommenie. Een bij de grote Beer en een bij het zwembad. Ook ik wacht al 2 jaar op de oplevering van de wijkcentrale.

Er is nog hoop, vandaag het volgende bericht gehad;

 

 

Goedendag,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u graag duidelijkheid wilt over de activatie van uw glasvezelaansluiting.

Het apparatuur van de provider is deze maand geleverd, en wij zijn momenteel bezig met het koppelen van de kabels in de wijkcentrale. Er is op dit moment geen exacte planning beschikbaar, maar Krommenie wordt op dit moment gekoppeld. Ik verwacht daarom dat dit niet lang meer zal duren.

Zodra de werkzaamheden zijn afgerond, zal uw provider hierover geïnformeerd worden. Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 maart 2025

beste allemaal,

 

kreeg vandaag een mailtje van guidion voor het inplannen van een afspraak

aangezien ik alles al in de meterkast aangesloten heb de boel maar eens opgestart, heb dus al internet

1000 besteld destijds, komt 2.5 binnen

jammer, kan maar 1000 over mijn switch sturen

maar goed, glasvezel is up !!

p.s postcode 1561

 

fijne avond, Laurens


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 22 maart 2025

Wat goed om te horen Laurens, ik ben gelijk naar mijn meterkast gelopen, en daar branden nu ook twee groene lampjes! Vandaag de boel maar eens installeren! Echter nog geen bericht van guidion gehad, maar die zal eerdaags wel komen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen