wanneer komt de monteur?

  • 16 May 2024
  • 7 reacties
  • 70 Bekeken

Hoi, ik heb al meer dan 2 maanden het modem van odido liggen. Wanneer kan ik verwachten dat guidion mij belt voor een afspraak? Of moet ik zelf guidion bellen?

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @juunmiddelkoop 

Heb je thuis al een glasvezelaansluitpunt? Zodra bij Odido bekend is dit je een glasvezelaansluitpunt hebt en deze gereed is voor gebruik dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een Guidion monteur voor de installatie van het ONT en router.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @juunmiddelkoop 

Heb je thuis al een glasvezelaansluitpunt? Zodra bij Odido bekend is dit je een glasvezelaansluitpunt hebt en deze gereed is voor gebruik dan ontvang je vanzelf een mail om een afspraak te maken met een Guidion monteur voor de installatie van het ONT en router.

Ja ik heb al maanden een glasvezelaansluitpunt. Ik dacht juist omdat het modem eindelijk was opgestuurd (na 4 maanden) dat het betekende dat alles in orde was. Het kan zijn dat ik die mail over het hoofd heb gezien, maar kan het niet vinden in mijn inbox nu (misschien verwijderd?). Dus ik weet niet of ik nu zelf actie moet ondernemen of niet.

Reputatie 7
Badge +15

@juunmiddelkoop 

Wat is de status in je Odido account en heb je ook in de ongewenste map gekeken?

De status is: abonnement in oplevering.
Verder nog niks over de installatie.

Ik ziet dit staan:
“Als we weten wanneer je woning op het glasvezelnetwerk wordt aangesloten, sturen we je installatiepakket op. Bewaar die tot de monteur komt. Je krijgt een e-mail met een track-and-tracecode wanneer we het pakket versturen.”

Dat pakket heb ik dus al meer dan 2 maanden geleden ontvangen, daarom dacht ik dat ik ondertussen wel een keer benaderd zou worden door guidion, maar ik kan me niet herinneren dat ik van hun een email heb ontvangen (ook niet in mn spam map, die leeg ik ook regelmatig). Maar misschien moet ik ze maar even bellen om het zeker te weten.

Reputatie 7
Badge +15

@juunmiddelkoop 

Soms krijg je het installatiepakket alvast maar bij Odido is nog niet bekend dat je al aangesloten bent, de aannemer of netwerkbeheerder moet dit doorgeven.

Staat je klantnummer in je community profiel? Dan kan een moderator meekijken.

@juunmiddelkoop

Soms krijg je het installatiepakket alvast maar bij Odido is nog niet bekend dat je al aangesloten bent, de aannemer of netwerkbeheerder moet dit doorgeven.

Staat je klantnummer in je community profiel? Dan kan een moderator meekijken.

Aha oke. Ik heb m’n klantnummer zojuist toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @juunmiddelkoop, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de community! Wij kunnen ook niet wachten tot je van het Glasvezel gebruik kan gaan maken! Ik heb direct de status voor je nagekeken en ik zie dat de wijkcentrale nog niet helemaal af is. Dit is ook de reden dat je nog geen bericht van Guidion hebt ontvangen voor de installatie. De netwerkbeheerder is hier verantwoordelijk voor en zij zullen het direct aan ons doorgeven zodra jouw glasvezelverbinding helemaal klaar is voor gebruik. Op dat moment krijg je gelijk bericht van Guidion voor het maken van de installatieafspraak. 

Reageer