Skip to main content

De overgangs DSL naar glasvezel kan gratis wanneer je CPO-klant blijkt te zijn.

Wanneer ben je CPO-klant?

Wat zijn de kosten als je zelf moet betalen voor het schieten van een kabel?

Hallo @Tam78 

De overgang van DSL naar glasvezel is altijd kosteloos, je betaalt enkel de installatiekosten voor het aansluiten van de ONT en router.

Het schieten van de glasvezelkabel naar de gevel gebeurt meestal ook kosteloos, mochten er hinderlijke dingen in de weg zitten dan kunnen er mogelijk kosten zijn maar dit zal eerst worden besproken.


@Tam78 Wat is een CPO klant ?


Wij hebben al een eeuwigheid gedoe met Odido. Wij zijn al vanaf t-mobile klant en moeten nu over op glasvezel.

Odido geeft aan kosten alleen te vergoeden voor het schieten kabel en installeren stopcontact als je CPO-klant bent, anders moet je dit zelf betalen 

Mijn vraag; wanneer ben je CPO-klant?


@Tam78  Wie verzint zoiets. Als je overgaat op glasvezel omdat DSL stopt of je gaat verhuizen wordt alles netjes geregeld (lees wat @Waqqas post.

Doe even zonder inloggen de Postcodecheck om te kijken wat het eventueel kan kosten


@Tam78 

Een stopcontact laten plaatsen valt wel onder meerwerk dus daarvoor betaal je de kosten aan Guidion.


Thanks Christien! Ik ga die check proberen 

@waqqas je collega's geven aan dat schieten kabel en kabel ook voor onze rekening zijn.

 

@waqqas wanneer ben je CPO-klant?


@Tam78 

Ik ben zelf ook een klant, geen idee wat CPO klant is.

Als de kabel bij de stoep ligt en deze wordt in een rechte lijn naar de gevel geschoten dan is dit kosteloos.

Van DSL naar glasvezel migreren regel je in je Odido account bij internet wijzigen.


Het gaat om een appartement...electricieitskast buiten de woning. Kabel moet vanaf daar geschoten worden

 

Is het niet zo dat oudklanten alle kosten vergoed krijgen?


Zijn dat niet die buitengebieden waar aanleg niet altijd kosteloos is? Dat zijn eisen die de lokale netbeheerder gesteld worden. @Tam78 , wat zegt de postcode checker van Odido precies?


@eric....dat t beschikbaar is

 

 

Wij zijn al.maanden met odido in conflict. 10talen keren vergoeding toegezegd om het vervolgens terug te trekken. De meest gekke argumenten krijgen we


Maar wie heeft je dan kosten in rekening gebracht?


Wij moeten voor de kabel.en kabelschieten betalen aan de monteur van guidion, wordt ons verteld


Nou, guidion installeert alleen een router die wordt aangesloten op FTU waar de de kabel eindigt en welke een netbeheerder zoals KPN, ODF, Delta etc. aanlegt. Guidion is daar niet de partij voor. En dan weten we nog steeds niet wat CPO klant is. Wie heeft je die term verteld?


De volledige kosten voor installatie, kabels en schieten wordt volgens odido vergoed als je CPO-klant bent, anders moet je een deel.zelf bekostigen

CPO is een term van odido


@Tam78 Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) 

is er een vereniging van Eigenaren actief in jullie complex?  
Ik hoor deze term voor het eerst bij (T-Mobiel/Odido)

Wat het beste is dat de moderators je hiermee verder helpen.

Dat zijn de mensen die je het beste kunnen vertellen hoe nu verder en wat de eventuele kosten zullen zijn.

Groetjes


Er is een vve actief, wat zou dat betekenen?


Er is een vve actief, wat zou dat betekenen?

Ga daar vragen wat ze kunnen betekenen Een VVE kan als CPO optreden om dit internet voor elkaar  te krijgen.  Heb je buren misschien kunnen ze je meer uitleggen.

Doe je best. De moderators zullen vanzelf reageren ondertussen kan je zelf op onderzoek uitgaan.


CPO staat voor Coper Phase Out.

 

je valt hier onder wanneer KPN een glasvezel aansluiting bij jou in huis heeft die actief gebruikt kan worden, en in jou regio de ADSL afgesloten word. Indien je op dat moment een ADSL abonnement hebt lopen en naar glasvezel moet migreren, ben je een CPO klant. 
 

Hier in vergoed Odido tot op heden het aanleggen van een dubbele wandcontactdoos en eventueel hier doorvoeren van een Utp kabel door een loze leiding indien dit nodig is. Het dóórschieten van een kabel heeft betrekking tot glasvezel naar de woning krijgen, hiermee heb je als CPO klant dus niet mee te maken. 


@UTP  Dank voor de heldere uitleg! Weer iets geleerd. Jij mag blijven 😂👍


Reageer