Beantwoord

waarom krijgen nieuwe klanten een beter aanbod dan oude klanten

  • 16 May 2024
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Ik mag verlengen en als trouwe klant die al jaren lang bij jullie verschillende abonnementen hebben lopen valt het me erg tegen dat mijn verlengingsaanbod vele malen duurder is dan de acties voor nieuwe klanten

terwijl de kosten die je voor deze klanten maakt veel hoger zijn

opsturen van een installatie pakket , monteurs langsturen

Dat komt er bij nieuwe klanten bovenop het maandelijkse voordeel 

en ik bestaande trouwe klant moet het zeker betalen 

 

ik zit er aan denken om op te zeggen en me als nieuwe klant aan te melden

de paar dagen zonder wifi neem ik dan voor lief

ben dan toch op vakantie 

icon

Beste antwoord door Jaapje78 16 May 2024, 15:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Zo werkt dat helaas bij elke provider. Dat is ook de reden waarom ik nu bij Odido zit (kwam vanaf Ziggo) en aan het eind van het jaar hop ik weer terug naar Ziggo. Het kost bedrijven kapitalen de hoppende gebruikers maar aangezien je dan beloond wordt moet het maar.

Reputatie 7
Badge +14

Yep, er zijn mensen die elk jaar wisselen. Er zijn er waarschijnlijk meer die denken, if it't broken, don't fix it. De aanbiedingsprijzen zijn zo.laag dat een bedrijf daar ook niet van kan bestaan. Zie de wholesale tarieven voor glasvezel.  De maandelijkse aanbiedingsprijs ligt daar bijna onder! En dan moet de internetdienst nog geleverd worden.

Klopt is toch absurd geen enkel provider heeft een loyaliteits programma 

In deze tijd van verduurzaming zou je denken dat men trouwe klanten zou willen behouden ipv kosten maken om elke keer monteurs met nieuwe installatie pakketen langs te sturen.

Ook ik zal overstappen of mijn abonnement beëindigen en een nieuwe afsluiten scheelt een paar €100 op jaar basis 

En die kosten betalen de providers 

Reputatie 4

Klopt is toch absurd geen enkel provider heeft een loyaliteits programma 

In deze tijd van verduurzaming zou je denken dat men trouwe klanten zou willen behouden ipv kosten maken om elke keer monteurs met nieuwe installatie pakketen langs te sturen.

Ook ik zal overstappen of mijn abonnement beëindigen en een nieuwe afsluiten scheelt een paar €100 op jaar basis 

En die kosten betalen de providers 

Het is volledig absurd ja. De grap is dat eerder (in iedergeval ziggo) welwillend was door de nieuwe klant aanbieding te doen als je belde met de mededeling dat je ander opzegt. Dat waren ze afgelopen jaar niet meer dus ja dan wordt het te duur.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ziggo nog wel net iets stabieler is dan odido. Hier zie ik toch met enige regelmaat iets offline gaan omdat dat apparaat geen verbinding met het grote boze internet kon maken terwijl dat bij ziggo echt nooit gebeurde, een paar seconden later is het er dan wel weer maar goed. Verder merk ik het qua tv en internet niet dat er iets hikt, gamen gaat ook perfect.

Reageer