Hallo T-mobile!
Ook ik heb bericht gehad van tele2 in een e-mail dat mijn koperen DSL verbinding zal ophouden met bestaan en ik over zal moeten naar glasvezel. In de e-mail staat een link naar een aanbod wat T-mobile mij doet i.v.m. bovenstaande.
De link verwijst naar de pagina: https://www.t-mobile.nl/thuis/shop/migratie/voorstel
De pagina bevat een aantal tegenstrijdigheden en ik heb hier dan ook meerdere vragen over:
Vraag 1.
Op de voorstel pagina staat dat ik 6 maanden korting krijg:
Echter, direct onder dit plaatje staat het volgende:
Nu is mijn vraag, krijg ik nu 6 maanden korting of 4 maanden korting? (ik begrijp dat de 2.50 verschil door vaste telefoon komt)
Vraag 2.
Op de pagina wordt vermeld dat er geen éénmalige kosten zijn:
Ook even verderop staat dat er sprake is van een gratis monteur:
Echter, op dezelfde pagina staan ook veel gestelde vragen , daarbij staat dat er wel betaald moet worden voor de monteur:
Dus mijn vraag; Moet ik nu wel of niet betalen voor de installatie door de monteur, en hoeveel gaat dat eventueel kosten?
Vraag 3.
Ik heb van zo'n beetje elke tele2 medewerker gehoord dat behoud van een zonnet / versatel / tele2 e-mail adres niet mogelijk is als je overgaat naar t-mobile. Toch staat bij veel gestelde vragen het volgende:
Kan een zonnet/versatel/tele2 mail adres nu wel of niet behouden worden?
Vraag 4.
Zoals je ziet had ik vragen over deze mogelijke overstap. Wederom zijn de veel gestelde vragen niet erg behulpzaam bij dit probleem:
Ik hoop dan ook dat ik hier om hulp kan vragen, want zonder telefoonnummer kom ik niet veel verder natuurlijk?
Vraag 5.
Aangezien er op de pagina zelf al de nodige fouten en tegenstrijdigheden staan, kan ik er van uitgaan dat de overige informatie (prijzen, kortingen) wel kloppen, of zijn die ook niet correct?
Vraag 6.
Nergens ze ik hoe lang het ongeveer duurt om deze overstap te maken. Hoe lang tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie? Ik heb begrepen dat het echt vele weken kan duren voordat je een afspraak met een monteur kunt maken/krijgen, en daarna eventueel ook nog lang op kpn moet wachten om de aansluiting echt actief te maken? Wat voor soort wachttijd zit ik ongeveer tegen aan te kijken? (De glasvezel is al wel bij mij in de meterkast binnen gebracht, het kpn kastje hangt al)
Vraag 8.
Aangezien ik moet overstappen heb ik de laatste weken het forum hier gevolgd om te kijken of mensen hier ook problemen mee ervaren. Ik zie dat er schijnbaar een tekort aan converters voor installatiepakketten is op het moment, waardoor in sommige gevallen daadwerkelijke installatie van nieuwe aanvragen helemaal niet uitgevoerd kunnen worden. Is dit een algemeen probleem of kan ik er van uitgaan dat dit binnenkort opgelost is?
Dank alvast voor eventuele antwoorden.