Skip to main content

Beste,

 

Ik heb even een vraag over de status van de levering van een nieuw modem.

Op 1 oktober heb ik contact gehad met de servicedesk voor het verlengen van mijn internet contract.

Ook had ik een klacht over de internet verbinding (snelheid varieert heel erg met speedtest)

Om die reden zou ik een nieuw modem ontvangen was een bekende klacht.

Zie ook referentienummer 73422378 .

Tot op heden heb ik niks meer vernomen.

Zou u mij een status update kunnen geven wanneer ik een nieuw modem kan verwachten.

 

mvg,

René

Hallo @Rene 1970 

Meestal duurt het enkele werkdagen voordat het pakket wordt verstuurd, je krijgt dan een mail dat er apparatuur onderweg is.

Welke router heb je nu en welke zou er worden opgestuurd? Vul je community profiel aan met je klantnummer en alle andere privé velden dan kan een moderator meekijken.


Hoi,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had mijn klantnummer al toegevoegd aan mijn profiel.

Het modem wat ik nu heb is een Zyxel T-56

Als het goed is zouden ze hetzelfde type opsturen.

Was een bekend probleem begreep ik.

Diverse keren een speedtest gedaan en varieert tussen de 100 en 700 mb vlak voor het modem.


@Rene 1970 

Doe je de test bekabeld op een laptop aangesloten op de router met de Ookla speedtest app?


Ik heb beide getest.

Via de wifi een ook bedraad.

Beide met hetzelfde resultaat.

 


Hi @Rene 1970, ik heb het meteen gecheckt! Het modem is echter nog niet verzonden. De reden is dat de technische dienst ziet dat er nog geen fabrieksreset is uitgevoerd. Ik wil je vragen dit te doen. Als dit gedaan is kijk ik naar de verbinding en zetten voor het testen ook de bandsteering op het modem uit. Dan kun jij de uitkomst naar mij terugkoppelen. Achter het modem zit de knop waarmee de reset kunt uitvoeren. Dank voor het laten weten!


Hallo Cheyenne,

ik heb zojuist de ONT spanningsloos gemaakt en het modem gereset.

Vervolgens de ONT weer onder spanning gebracht en nadat de twee lampjes weer branden het modem weer opgestart.

Vervolgens ingelogd met een netwerkkabel en het inlog wachtwoord weer aangepast.

Hierna een speedtest gedaan via de netwerkkabel en via de wifi.

Resultaat is nog niet overtuigend.

Zie onderstaande afbeeldingen.

1 Voor modem reset met netwerkkabel

2 Na modem reset  en ont opnieuw opstarten met netwerkkabel

 

Voor modem reset met lan kabel

 

 


@Rene 1970 Super bedankt voor je terugkoppeling en de genomen moeite. Ik kijk graag verder met je mee! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de bandsteering van het modem uit te zetten. Wil je eens nagaan of dit voor verbetering zorgt? Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! 


Dat laat ik je morgen even weten. Vandaag gaat dat helaas niks worden. grt,René


Hi Teresa, net toch nog even een speedtest uitgevoerd met een netwerkkabel direct aan het modem naar mijn laptop.

Het resultaat is nog niet echt verbetert.

Zie onderstaand resultaat.

 


 

Goedemorgen Teresa,

Zojuist nog een nieuwe meting uitgevoerd.

Nog steeds niet met het gewenste resultaat.

 

mvg,

René

 


Hoi @Rene 1970, ik heb dit meteen teruggekoppeld aan de technische dienst! Zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we het je direct laten weten. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


En is er inmiddels al wat meer bekend?

 

 

 


Hi @Rene 1970, ik ontvang graag een bekabelde speedtest volgens onze norm, op deze test kan ik niet zien dat het bekabeld is aangesloten. Voor de test sluit al je randapparatuur af en reboor het modem.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


Ik heb bovenstaand gisteravond gevolgd en gemaild naar de service afdeling van Odido.

Hopelijk krijgt het nu een spoedig vervolg.


Ik heb gevraagd of je de screenshots hier wilt delen zodat ik het zelf op kan pakken @Rene 1970, we leveren geen support meer via e-mail. Zou je als nog de screenshots hier willen delen? Alvast bedankt! 


Goedemidag Tommie, bij deze de schermafdrukken die ik gister heb gemaakt.

 


 


 


 


 


Bedankt @Rene 1970, ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt hier zo een bericht over. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven?


OK, bedankt voor je berichtje. Zodra ik meer weet kom ik hier op terug.

 


Reageer