Skip to main content

Hallo,

Bij mij is glasvezelaansluiting in de woonkamer aangesloten. Yes! De installatiemonteur van Guidion staat ingepland voor 5 maart aanstaande. Ik heb twee vragen omtrent de installatie, maar eerst een situatieschets:

Thuis heb een eigen netwerk met UTP cat 6 kabels die naar verschillende kamers lopen, met in de woonkamer de hoofdaansluiting voor de kabel (die dus niet meer wordt gebruikt na 5 maart), de net aangelegde FTU en mijn huidige router. In de kamers staan weer verschillende switches. De netwerkkabels zijn aangesloten op mijn router. De TV staat in een andere kamer die ook voorzien is van een cat 6 kabel.

Hier mijn vragen:
1) Kan ik mijn huidige router en netwerk blijven gebruiken?

2) Hoe zit het met de installatie van de interactieve decoder? Ik heb begrepen dat het gebruik maakt van netwerkkabels. Moet daar een aparte netwerkkabel voor worden getrokken, of kan het ook worden aangesloten op mijn huidige netwerk?

Ik hoor het graag van jullie!

Je krijgt dan de T50 die dat dus kan, elke poort geeft TV en Internet door.

Mits je geschikte switches hebt zou het dus gewoon moeten gaan werken.

 

Of je huidige router kan blijven zitten ipv de T50 word een ander verhaal, moet die wel de vLan aan kunnen.

Zijn met wat merken nogal problemen om het werkend te krijgen, ben ik geen specialist in maar daar zijn weer anderen hier actief in.


Bedankt voor je antwoord. Zelf gebruik ik een TP-Link Archer c2300 en volgens hun informatie kan ik een vLan mee aanmaken, met de instellingen die ik hier https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-draytek-vervangen-met-je-eigen-router-met-vlan-297061 vind?

De Archer heeft geen telefoonpoort, dus daar heb ik de T50 bij nodig. Dan komt er nog een vraag: kan ik vanuit de T50 doorlussen naar de Archer die het signaal doorgeeft naar de decoder?


Hi @expokey 

Telefonie via de Zyxel T-50 en internet/tv via de TP-Link Archer zou moeten lukken met een doorlussing naar je eigen router.


Top, dank je wel voor je antwoord. ik ga aan de slag, maar ik ga ook e.e.a. bespreken met de monteur, wellicht heeft hij/zij ook nog wat tips of wil hij/zij mij helpen met het aansluiten van de decoder op mijn huidige netwerk.


Hoi @expokey,

 

Welkom op de Community, tof dat je hier jouw vraag stelt! :smile: Goed dat je het doorspreekt met de monteur. Veel succes met de installatie en als we je verder kunnen helpen, dan hoor ik het graag. We zitten altijd voor je klaar! 


Dank je wel Jason :relaxed: Voor nu heb ik geen vragen, maar als ze komen weet ik dit forum te vinden!


Reageer