Skip to main content

vraag over afspraak installatie glasvezel door Guidion

  • 18 July 2024
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Ik hoop dat iemand van Odido kan helpen. 

TLDR; maand tevoren aangevraagd, meermaals contact Guidion en zou goedkomen, maar monteur is toch pas 2,5 week na activate Odido signaal ingepland, 2 weken na einde Ziggo, en ook klantenservice Odido komt belofte niet na want ze zouden terugbellen hierover. 

22 juni heb ik glasvezel aangevraagd. Met overstap vanaf Ziggo maar per ongeluk verkeerde bankrekeningnummer ingevuld, dus dat moest ik zelf regelen. Odido mailde: 19 juli staat ons signaal erop. Ziggo eindigt per 22 juli. Mooie overlap, moet goedkomen dacht ik.

Guidion online afspraak maken ging niet. Te weinig monteurs in deze regio misschien. Dus bellen. Klantenservice Guidion kon ook niks inplannen. Hij vond toen 19-23 juli zelfs nog ver weg. Later nog eens gebeld. En nog eens. Ze konden het niet zelf inplannen, dus moest dit handmatig gebeuren door een andere afdeling. Voorkeur dus 19-23 juli. Begin deze week weer gebeld want nog steeds niks gehoord.. Maar ze zouden er nog op terugkomen. Vandaag, een dag voordat het signaal actief wordt, een mail dat de monteur 5 augustus komt! Dit is bijna 2,5 week na activatie van het signaal van Odido en 2 week na einde Ziggo.

Gebeld met Odido klantenservice. Een voucher voor een Odido provider was een optie. Maar moet zelf een SIM kaartje ophalen. En dan twee weken lang gebruiken. Niet even een paar dagen overbruggen ofzo. Komt bij dat Odido mobiele netwerk hier binnenshuis niet goed is. Dat verschilt per huis waar ik de afgelopen jaren woon, en hier is alleen Vodafone goed binnenshuis. Ik vertrouw er niet op dat de verbinding goed is, en die gok dan voor twee weken nemen.. Terwijl ik ruim van tevoren meermaals met Guidion heb gebeld, en nu dus lekker zou mogen prutsen en hopen op het beste, steeds SIM swappen voor hotspot en dat twee weken lang nee.. De klantenservice medewerkster begreep dat ook wel, en zou bellen met Guidion. Of er misschien nog een snellere storingsmonteur ofzo in te plannen was. Ze zou terugbellen vanmiddag maar je raadt het al. Niks gehoord.

Is het mogelijk voor jullie om via Guidion de installatie naar voren te halen? Ik zou de installatie anders graag zelf doen maar met glasvezel kan dat niet schijnt. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Virali 

Je hebt geen gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan zou Ziggo moeten blijven werken totdat je werkend internet van Odid hebt.

Indien niet en er kan rcht niks anders gedaan worden dan misschien Ziggo nog een maand aanhouden?

Hallo @Waqqas

Wel de overstapservice, maar die bouncte door foutje met rekeningnummer. Omdat Odido per 19 juli actief zou worden en Guidion een maand had om monteur te plannen, heb ik Ziggo zelf per 22 juli opgezegd. Ik zal proberen Ziggo nog wat te verlengen en van Odido geld terug vragen voor deze periode. En waarschijnlijk niet lang klant zijn van ze, met dank aan Guidion..

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community en bij Odido! @Virali 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Dit is niet hoe een oplevering hoort te verlopen. Ik kijk graag met je mee naar de mogelijkheden! 

Voor zover ik kan inzien, is de plandatum om de lijn te activeren verschoven naar 5 augustus. Hierdoor is het niet mogelijk om Guidion eerder langs te sturen. Ik wil natuurlijk niet dat je hierdoor zonder internet komt te zitten. Ik kan het niet beloven, maar ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst met de vraag of dit nog mogelijk is. Zij gaan dit voor je navragen bij de netwerkbeheerder. Mocht dit lukken, dan kan de afspraak met Guidion ook eerder worden ingepland. 

Laat je mij weten of ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

@Teresa van Odido

Dank je! Hopelijk is er nog iets mogelijk. Dat de verschuiving van de activatiedatum eigenlijk is gedaan omdat Guidion geen ruimte had, kan ik me bijna beter voorstellen dan andersom. Overigens geen mail gehad over verschuiven activatie plandatum dus benieuwd over welke periode Odido kosten gaat rekenen. De Ziggo stopzetting is inmiddels verplaatst naar 5 augustus, goede tip van @Waqqas

@Teresa van Odido

Een update. Je collega van de klantenservice belde alsnog terug net (zou gisteren zijn maar alsnog heel netjes). En had bij Guidion voor de 23e een gaatje kunnen regelen. Het signaal staat er volgens haar al wel op, niet pas op 5 augustus, dus zou monteur diens werk moeten kunnen doen. Om te voorkomen dat er zaken door elkaar lopen is het misschien beter dat jouw ticket wordt gesloten? 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Virali, super fijn om te horen en geen zorgen! De technische dienst heeft hier ook inzicht op, dus dit komt helemaal goed. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer