Hallo,
Ik heb een vraag omtrent de aansluiting van de T-Mobile Thuis dienst op het adres van mijn vriendin. Mijn vriendin is sinds 1 december naar een andere woning verhuist. Toen ik een tijd geleden een abonnement wilde afsluiten gaf geen enkele provider aan dat dit mogelijk was op Ziggo na. Volgens alle providers (en FPI Forstack) was het huisnummer niet bekend zonder toevoeging. Het gewenste adres toonde de melding “Geen correct KANVAS adres” en inmiddels is dit niet veranderd. Dat COAX aanwezig was wist ik omdat de voorgaande bewoonster diensten deed afnemen van Ziggo. Voor de DSL verbinding zou dus geen werkende verbinding aanwezig zijn in de woning.
Na wat chatten, bellen en mailen naar Budget alles-in-1, Caiway, Delta, KPN, Online.nl, T-Mobile, Tele2, XS4ALL en YouFone hapte KPN toe dat hun de aansluiting gratis in orde konden komen maken, de andere providers raadde ons aan een aansluiting aan te vragen via MijnAansluiting.nl
De website van KPN (tevens netbeheerder in de regio) liet nu een bestelling toe op het gewenste adres (dus zonder onnodige toevoeging aan het huisnummer) en er werd bij de bestelling aangegeven dat een (gratis) monteur vereist was. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik ervoor gekozen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten, de reden waardoor ik dus nu ook vrij ben om te switchen van provider
De monteur van KPN is afgelopen maandag langs gekomen op het adres en gaf inderdaad toe dat de verbinding van de straatkast naar de meterkast niet actief was en dat de administratie omtrent het ISRA punt niet klopte. De monteur heeft een verbinding opgezet van de straatkast naar de meterkast in de kelder, een kabel gevonden die van de meterkast twee verdiepingen hoger ging naar de woning, en heeft in de woning een kabel gelegd van het punt waar de kabels van de meterkast aankwamen naar de woonkamer (zie foto).
De diensten zijn geïnstalleerd en jawel, het heeft geresulteerd in een werkende internetverbinding. Nu heb ik een vraag over het aansluiten van T-Mobile Thuis.
De diensten van KPN zijn nu werkzaam. Via bekabeling in het appartement loopt er nu een kabel van de meterkast in de kelder naar haar appartement, twee etages hoger. Het aansluitpunt ziet er als volgt uit:
De kabel hiervan loopt verder als UTP stekker naar de woonkamer waar deze kabel in de Experiabox v10a van KPN gaat.
Als ik nu T-Mobile Thuis aanschaf, is het dan een kwestie van de UTP kabel uit de Experiabox van KPN halen en de kabel in het modem van T-Mobile plaatsen? Of moet er nog gerommeld worden in de meterkast en/of bovenstaande aansluiting?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.
Met vriendelijke groet,
Rob Coenen