Skip to main content

Volgende week installatie afspraak, maar nog geen installatiepakket ontvangen

  • 27 May 2024
  • 15 reacties
  • 191 Bekeken

Hoi,

Ik heb op 6 mei een email ontvangen dat 05-06-2024 de Guidion monteur bij mij langs komt voor de installatie, maar tot op heden heb ik nog geen installatiepakket ontvangen? Waarom wordt er zolang gewacht met versturen, gezien mijn datum al ruim van te voren bekend is. Nu staat er +/- 7 dagen voor de installatie wordt het pakket verstuurd, maar ik lees hier overal dat het pakket ruim van te voren is verstuurd. Ik heb zo’n vermoeden, dat ik geen pakket ga ontvangen voor 5 juni...

Gr. Arnold

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @avehome, leuk dat je installatieafspraak in zicht is! Ik heb meteen de status van je installatiepakket opgezocht en ik zie dat het systeem de verzending heeft ingepland voor deze woensdag 29 mei. Ik verwacht daarom dat je woensdag of donderdag een DHL Track & Trace code ontvangt en dat je het installatiepakket dit weekend nog ontvangt. Voor de technische dienst heb ik nog navraag gedaan over je activatie van je internetlijn om er zeker van te zijn dat het goed verloopt. Ik zie namelijk dat dit dubbelop is gedaan vanwege je vorige aanvraag voor een glasvezellijn.

Dit komt helemaal goed, je zal het pakket alsnog snel ontvangen! 😄

Hoi Cal, Bedankt voor je geruststellende reactie. Volgens de ODF monteur was de lijn actief nadat ze alles hadden afgemonteerd in de meterkast (kabel van buiten naar binnen). Hoop dat alles nu goed gaat komen volgende weekend.

Hoi Cal, helaas heb ik tot op heden nog geen DHL Track & Trace code mogen ontvangen. Communicatie lijkt toch niet helemaal goed te gaan...

Reputatie 7
Badge +9

Goed dat je dit aangeeft @avehome. Ik heb een ticket voor je aangemaakt zodat het pakket spoedig verzonden wordt! 

Ik weet niet wat jullie daar allemaal aan het doen zijn, maar het is zootje. Er worden meerdere tickets aangemaakt, waar je daarna nooit meer iets van hoort (terwijl in de mail staat: Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie). Alle partijen werken langs elkaar heen. Gideon is woensdag geweest en gezien ik nog steeds geen installatiepakket had ontvangen heeft hij een Huawei converter uit zijn eigen voorraad gepakt (modem had ik niet nodig i.v.m. eigen apparatuur). Daarna 12 uur gewacht waarna de patch ook was uitgevoerd en sinds gisteren eindelijk een werkende verbinding. Alleen nu ontvang ik een mail “Je bestelling is onderweg”? Waarom? Ook staat mijn bestelling nog in behandeling? Kunnen jullie alstublieft de bestelling afronden en geen pakketten meer naar mij sturen. Alles werkt nu en laten we het a.u.b. zo houden...

Reputatie 7
Badge +14

Dat pakket moet echt wel komen. Als je namelijk ooit een verstoring hebt dan zal de helpdesk je altijd vragen om de Zyxel aan te sluiten. Dan kunnen zij op afstand metingen doen etc. De eigen router kun je daarna weer terug aansluiten.

Misschien zie ik beren op de weg, maar voorzie straks opnieuw problemen met het niet meer werken van de verbinding met mijn huidige Huawei converter i.v.m. nieuw installatiepakket + andere serienr. Hoop dat ik ongelijk heb, maar het is moeilijk positief te blijven na alles wat fout is gegaan…

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @avehome, goed dat je dit aangeeft! Ik heb het direct nagekeken en het pakket was al verstuurd. Het is belangrijk dat deze apparatuur wel wordt aangesloten, aangezien deze voor jou geregistreerd staan in het systeem. Wil je hier kosteloos een monteur voor of zou je dit zelf willen installeren? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

Monteur is niet nodig.

Gr. Arnold

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt @avehome! Laat je ons het weten wanneer je alles geïnstalleerd hebt? Dan kunnen wij dit doorzetten naar de technische dienst en zorgen zij ervoor dat je abonnement correct doorloopt! Groetjes, Ishana

Ik heb het installatiepakket ontvangen en de nieuwe ONT aangesloten, maar blijkbaar is die niet geregistreerd en heb ik hiermee geen internet. Dus ik heb mijn eerste ONT (eerder aangesloten door Gideon monteur) weer teruggeplaatst en de modem even aangesloten, zodat die zich via internet kon registreren. Die heb ik daarna weer in de doos gedaan gezien ik mijn eigen spullen heb. Dus alles werkt nog zoals het was en het installatiepakket gaat in de opslag. Nu moet er nog iets doorgezet worden, zodat mijn abonnement geactiveerd kan worden. Staat nu nog “Abonnement in oplevering”.

Zucht…. word ik net gebeld door Gideon om een installatie afspraak te maken? Aangegeven dat ik geen afspraak nodig heb gezien mijn aansluiting al door hun is aangesloten en werkt. Alleen moet ODIDO het abonnement activeren.

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat je de monteur moet laten langskomen voor validatie EN afhandeling van de administratie. Anders wordt jouw aansluiting niet op de juiste manier geregistreerd en uiteindelijk weer opgeheven “omdat je niet de afspraak hebt gemaakt”. 

Wijs om dit nog even te doen.

Validatie is vorige keer al gedaan toen de Gideon monteur de ONT heeft geïnstalleerd. Ik ga echt niet weer een monteur laten langskomen voor een administratieve handeling. Ik heb ODIDO gebeld en die hebben een ticket aangemaakt om de status van het abonnement te wijzigen. Hopelijk maken ze deze keer hun beloften waar...

Update: Net Guidion aan de lijn gehad die samen met mij een lijnmeting heeft gedaan (nadat ik de modem opnieuw had aangesloten) en gaf aan dat alles in orde is. Hij gaat nu alles verwerken in het systeem, zodat mijn abonnement EINDELIJK kan ingaan… Heeft me ook beloofd dat ik verder geen mailtjes meer zal ontvangen over het maken van een monteur afspraak (de vlag kan uit).

Reageer