Skip to main content
Beantwoord

Verwarring abonnementskosten

• 31 januari 2025
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

MijnCommunity

Zojuist lees ik met m'n Internet-Bankieren dat Odido geld gaat incasseren:

Best vreemd, want volgens mij heb ik geen abonnement of zo:

Wát snap ik niet?

Groet,

Luc

Beste antwoord door rvk01

Hier staat de uitleg.

Het gaat gewoon om een inzicht overzicht.

https://www.abnamro.nl/en/personal/themes/overview-and-insight/fixed-costs.html

Dit wil dus niet betekenen dat daar ook daadwerkelijk een incasso tegenover staat.

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8982 reacties
  • 31 januari 2025

7,45 euro per week? Dat klinkt niet als een Factuur van Odido. Die komen alleen maandelijks. 

MijnCommunity
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 31 januari 2025

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie.

Hoe moet ik dat berichtje (via Internet-Bankieren ABNAMRO) dan interpreteren; 'r staat toch 'per week'?

Ik had hier al eerder over gebeld, en 't zou opgelost zijn. Niet dus.

Groet,

Luc

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1145 reacties
  • 31 januari 2025

Weet je zeker dat dit bij incasso staat? Want de tekst lijkt me meer op een kosten indicatie. Sommige apps halen kosten uit het verleden om dit als geplande kosten voor de toekomst neer te zetten. Geplande kosten wil dus niet betekenen dat daar ook echt een incasso voor gegaan wordt. Het is gewoon een dienst van de bank om een lijstje te geven over de komende kosten (gebaseerd op het verleden). Daar staat bv ook de belasting, gemeente e.d. bij.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1145 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Hier staat de uitleg.

Het gaat gewoon om een inzicht overzicht.

https://www.abnamro.nl/en/personal/themes/overview-and-insight/fixed-costs.html

Dit wil dus niet betekenen dat daar ook daadwerkelijk een incasso tegenover staat.

MijnCommunity
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 1 februari 2025

Hoi rvk01,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben 'r mee aan de slag gegaan om te kijken hoe 't nu zal.

Omdat de boodschap nu net níet bij al 'n incasso's stond, maar de melding genoemd stond in de ABNAMRO-app, en ik dacht die €7,45 al telefonisch met Odido afgehandeld te hebben, vond ik 't dus vreemd er nu toch weer een melding over te krijgen, van ABNAMRO zelf, nota bene.

't Lijkt 'r op, voor mij althans, dat Odido dat abonnement (terwijl ik dus helemaal geen abonnement heb) niet goed heeft afgesloten; hoe komt ABNAMRO anders ertoe mij dat berichtje te sturen?

In ieder geval bedankt voor de link.

Óf 'r klopt geen hout van, óf ik ben in de war. Kan niet terug vinden wat allemaal genoemd werd op de site van ABNAMRO (met die link die je me stuurde).

Ontkom 'r niet aan ook weer te bellen met ABN AMRO; wellicht kunnen zíj me uitleggen hoe 't zit.

Snap dat dit verder jouw 'pakkie an' niet is en ik dank je iig voor die link.

Groet,

Luc

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1145 reacties
  • 1 februari 2025
MijnCommunity schreef:

't Lijkt 'r op, voor mij althans, dat Odido dat abonnement (terwijl ik dus helemaal geen abonnement heb) niet goed heeft afgesloten; hoe komt ABNAMRO anders ertoe mij dat berichtje te sturen?

Ik denk dat je nog niet begrijpt wat dit berichtje betekend van abnamro. Het is een service die ze verlenen door jou een voorspelling te geven van alle kosten en inkomsten die normaal gaan komen. Dat zijn geen echte kosten maar is een schatting/voorspelling over het verleden. Aangezien jij het afgelopen jaar waarschijnlijk wel een abo hebt gehad van €30/mnd DENKT abnamro dat dat nog doorloopt. Vandaar dat ze in dat 'inzicht' overzicht €7,45/wk voor Odido neerzetten. Let op... het gaat om een schatting/voorspelling en 'inzicht', niet in een daadwerkelijke incasso opdracht voor de toekomst. 

Hier is de Nederlandse vertaling

https://www.abnamro.nl/nl/prive/themas/overzicht-en-inzicht/inzicht.html

https://www.abnamro.nl/nl/prive/themas/overzicht-en-inzicht/voorspellingen.html

Hier zie je dat het ook gaat om "voorspelling". Alleen ziet abnamro natuurlijk niet dat jij dat abo opgezegd hebt.

Bij 'Voorspellingen' zie je de verwachte bij- en afschrijvingen voor de komende 30 dagen. ‘Vaste Lasten’ zet al je vaste lasten en abonnementen per maand op een rijtje.

En

Deze voorspelling is gemaakt op basis van eerdere bij- en afschrijvingen, geplande overboekingen en aangekondigde incasso’s. Aan deze voorspellingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Overigens kun je voorspelling ook uitzetten in je profiel. Als je niet weet wat voorspellingen betekenen kun je dat misschien beter uitzetten.

Uiteraard kun je de abnamro bellen om dit nog eens goed uit te leggen. 

MijnCommunity
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 1 februari 2025

Aha, wederom 'n typisch gevalletje van 'jumping to conclusions'…

Had wel door dat ik 't ABN-berichtje als voorspelling moest zien, maar ik vond 't vreemd dat ze daar nu nog mee kwamen omdat ik vorig jaar al gebeld had met Odido over die abonnementskosten.

Bedankt voor je tip, 'in geval van nood', nog even met ABN te bellen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen