Skip to main content

Heel mijn internet installatie werkt (al jaren) perfect. Bestaande Media Converter CVT-3002 met UDM.

Ik heb een paar weken geleden bij de Odido klantenservice gevraagd om enkel een administratieve handeling: namelijk de verlenging van mijn abonnement met dezelfde snelheid als voorheen. Toch krijg ik ongevraagd en onaangekondigd een nieuwe media converter (Zyxel FMG3005) en nieuwe router (Zyxel T-56) toegestuurd. Zonde voor het milieu. Die T-56 ga ik sowieso niet gebruiken, net zoals ik ook de huidige/vorige Huawei niet gebruik. Maar ook die media converter lijkt me onnodig, tenzij ze voorsorteren op toekomstige wijzigingen in hun netwerk waar die oude CVT-3002 niet in mee kan.

Maar mijn vraag is: word ik binnenkort verplicht om die nieuwe FMG3005 media converter te installeren? De reden daarvoor zou bijvoorbeeld kunnen zijn als Odido mijn bestaande media converter ergens uit een registratie lijst haalt.

Iemand enige ervaring mee?

Waarom ik niet pro-actief de media converter nu vervang? … Ik heb betere dingen te doen dan zaken te fixen die goed werken.

Hey ​@Jake O, welkom op onze Community!

Bij een verlenging sturen we vaak ook het nieuwste modem en Mediaconverter of ONT. Niet alle klanten gebruiken eigen apparatuur namelijk en willen vaak vernieuwing. Een Mediaconverter werkt iets anders dan een ONT, een ONT heeft een registratie nodig, een Mediaconverter niet. Je kunt deze gewoon laten hangen of de Zyxel aansluiten, beide zullen blijven werken. 

Hey ​@Jake O, welkom op onze Community!

Bij een verlenging sturen we vaak ook het nieuwste modem en Mediaconverter of ONT. Niet alle klanten gebruiken eigen apparatuur namelijk en willen vaak vernieuwing. Een Mediaconverter werkt iets anders dan een ONT, een ONT heeft een registratie nodig, een Mediaconverter niet. Je kunt deze gewoon laten hangen of de Zyxel aansluiten, beide zullen blijven werken. 

Dag Tommie, dank voor je antwoord.

Ik laat alles aangesloten zoals het is en bewaar de opgestuurde spullen.

Reageer