Skip to main content

Ik heb vorige maand als nieuwe klant een nieuw abonnement afgesloten dat volgens email-opgave vandaag in zou gaan, internet met glasvezel ‘zodra beschikbaar’. Er is nog geen glasvezel in de wijk, maar tot die tijd wil ik natuurlijk gewoon internet.

Ik dacht dat ik wel een router toegestuurd zou krijgen, maar nee. Nog steeds niet. Als ik nu naar status bestelling kijk in ‘mijn account’, dan staat daar ‘wacht op aansluiting glasvezel in de wijk'. Dat kan nog wel maanden of jaren duren, dus hier lijkt een misverstand tussen mij en Odido. Hoe kan ik dit oplossen?

Moet ik bellen en kan ik dit alleen telefonisch rechtzetten? Ik ben vanavond terug van vakantie. Ik wil graag snel een router en een abonnement dat een dezer dagen werkt.

Hallo @JurjenB 

Odido levert als provider zijn diensten over het glasvezelnetwerk van anderen, Odiso heeft geen inzicht in de planning van de netwerkbeheerder/aannemer. Je zou hiervoor zelf contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder/aannemer met de vraag wanneer ze verwachten bij jou glasvezel aan te leggen. Mocht dit nog lang duren dan kan je kiezen om het contract te annuleren voor nu en kijken naar een alternatief.

Dank, helaas is Waqqas geen beheerder. Kan een beheerder reageren?

Met “De beheerder “bedoelt @Waqqas de netbeheerder van het glasvezel netwerk in jouw gemeente. Dat kan zijn ODF, Glaspoort, KPN, Delta etc. 

Het werkt hetzelfde als een electriciteit aansluiting. De netbeheerder is bijvoorbeeld Enexis of Alliander.  Als er een aansluiting gemaakt moet worden dan zijn zij in de lead en de eigenaar van de kabels naar jouw huis. Zodra dat gereed is kan een electriciteit dienst leverancier is dan bijvoorbeeld Powerpeers of budget energie jouw electriciteit leveren. In dit geval is Odido de internet dienst leverancier die over een netbeheerder haar glasnetwerk de dienst kan aanbieden. Zolang die glasvezel nog niet gereed is kan de Odido dienst nog niet starten.

Als je niet weet welke netbeheerder je kunt bellen, geef dan eens je postcode, dan kan een moderator wel zien welke netbeheerder daarbij hoort.

Dank, maar wat ik bedoel is dit: kan iemand van de klantenservice van Odido, tevens beheerder van deze community, reageren? Er is geen glasvezel in mijn wijk en het abonnement moet aangepast worden. Ik kan niet bellen want ik ben onderweg in de trein en mijn abonnement zou vandaag ingaan. Ik kom er nu achter dat de status in mijn account niet overeenkomt met wat ik dacht besteld te hebben, dus het lijkt erop dat ik ofwel vanaf vandaag betaal voor een glasvezelabonnement terwijl ik geen internet heb, ofwel dat ik niks betaal maar dat Odido afwacht tot er ooit glasvezel in mijn huis is.

Ik ben gloednieuw, er schijnt geen direct klantenservice email te zijn behalve een no-reply klantenservice email, en deze community waarop klantenservice-mensen inloggen. Hoor graag als er andere ingangen zijn. Bellen kan ik deze hele dag niet.

hoi @JurjenB ,

Zolang een router niet ONLINE komt start het abonnement nog niet. Dus er kunnen zeker geen kosten ontstaan, zeker niet als de netbeheerder nog niet gereed is met hun glasvezel aanleg.

Als je de postcode checker raadpleegt kun je zien wat er op jouw adres wordt aangeboden door Odido. Als hier alleen glasvezel staat, dan is er geen DSL meer mogelijk. Meestal is dat het geval als er is aangekondigd dat er glasvezel in aantocht is.  Je zou voor “the time beeing’ ook een mobiele Mifi router met unlimited data simkaart kunnen aanschaffen. 

Hi @JurjenB, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering. Op jouw adres hebben we een NL9H opleverscenario, dit houdt in dat tijdens het uitrolproject de passieve aansluiting gepland wordt. De activatie kan gelijktijdig met de passieve aansluiting in het project plaatsvinden. Naar aanleiding van een haalbaartheidsonderzoek is jouw adres orderbaar. 

De glasvezel moet nog gelegd worden, de wijkcentrale moet nog opgeleverd worden en de glasvezel moet naar binnen gebracht worden bij jou in huis. Dit kan inderdaad lang duren voordat je opgeleverd bent. Zoals @Waqqas en @eric ook al aangeven hebben wij geen overzicht van de planningen van onze onderaannemers. Het contract gaat pas van start zodra het modem online komt, tot die tijd zul je geen kosten bij ons maken.

In dat geval ga ik het abonnement opzeggen, want dan is dit een misverstand. Wat heb je daarvoor nodig, Tommie?

Bel even de klantenservice, daar kun je jouw aanvraag annuleren.

Reageer