L.S.
ik heb zojuist mijn zoveelste telefoongesprek gevoerd met de klantenservice.
Mijn moeder van 81 jaar oud heeft ruim 60 jaar een vast bellen nummer gehad. Door een gedwongen verhuizing naar een verzorgingstehuis, hebben we haar abonnement meeverhuisd (internet en vast bellen), vanzelfsprekend met de nummerportering van haar telefoonnummer. Sedert 14 januari is het internet actief. Het vast bellen nog niet. Inmiddels 7 telefoontjes verder waarbij telkens werd medegedeeld dat er vinkjes verkeerd stonden en het verkeerde nummer?? was geporteerd etc etc, waarbij ik telkens weer 3 a 4 dagen moest wachten zodat het geregeld zou zijn. Ik zou ook bericht krijgen wanneer er iets bekend zou zijn. Iedere keer maar weer zelf gebeld. Vandaag weer gebeld. Ik kreeg de simpele mededeling: Het nummer meenemen kan niet, helaas.
Na voor de zoveelste keer uitgelegd te hebben dat het vast bellen nummer van een 81-jarige vrouw de enige mogelijkheid is om in deze tijd contact met de buitenwereld te hebben en dat het toch niet zo kan zijn dat het telefoonnummer dat iemand al 60 jaar! heeft gehad zomaar niet meeverhuisd kan worden bij een simpele verhuizing. Voor de medewerkers van de klantenservice is er kennelijk geen enkele mogelijkheid om de klant de mogelijkheid te geven het ‘hogerop’ te zoeken of de urgentie beter kenbaar te maken. Gezien de tijd waarin we leven en de moeilijkheden die dit voor met name ouderen meebrengt, is het ongelofelijk frustrerend dat dit onze moeder gebeurd, zonder dat het idee ontstaat dat T-Mobile maar enige moeite doet om dit te herstellen. Dit terwijl het idee ontstaat dat T-Mobile iets bij aanvang van de nummerportering kennelijk iets niet goed geregeld heeft.
Ik hoop op deze manier iemand bij T-Mobile te bewegen om met enig gevoel wel iets aan deze situatie te doen.