De geplande overstapdatum van KPN naar T-Mobile was op 11/08. De dag ervoor 10/08 verloor ik al de internetverbinding met KPN.
Aangezien ik een eigen router gebruik met een eigen SFP en dus geen NT (media converter) van de provider. Was ik al voorbereid op de aanpassingen die ik moest doen in de router (Voor wie het wil weten: van pppoe naar dhcpv4 en van vlan 6 naar 300) om het voor T-Mobile werkend te krijgen.
Na dit gedaan te hebben had ik direct verbinding met een mooi IP in de range van T-Mobile. Nu heb ik ook even de apparatuur van T-Mobile aangesloten gehad uit nieuwsgierigheid en via die manier werkte alles ook perfect.
Aangezien ik mijn dag liever anders besteed en de tijd van de monteur niet wou verspillen. Besloot ik met T-Mobile te bellen om te vragen of ik die monteur dan nog nodig heb en specifiek gevraagd of dit nodig is om de bestelling van het abonnement als compleet te melden.
Ik kreeg hier te horen dat dit dan in principe niet meer nodig is en dat ik ofwel de afspraak door kon laten gaan en dan de monteur wat tijd geven in zijn dag. Of ik kon met Guidion bellen om het af te zeggen.
Hoewel ik het de monteur van Guidion echt wel gunde om even bij te komen. Wou ik zelf liever wat anders doen die dag.
Guidion dus gebeld en de afspraak geannuleerd zonder problemen.
11/08:
Ik zie in de middag dat ik een gemiste oproep heb van T-Mobile en ontvang hier ook een mail over.
Nadat ik terugbel krijg ik te horen dat ik de monteur niet af had mogen zeggen en dat ik nu een nieuwe afspraak moet maken. Ik vat samen wat ik met zijn collega de dag ervoor heb besproken en krijg te horen dat dit dan prima is maar alles is dan nu wel mijn eigen verantwoordelijkheid wat betekent dat er dan geen support wordt gegeven. Aangezien dit voor mij toch al het geval was aangezien ik eigen apparatuur gebruik vond ik dit prima en vroeg ik hem of het dan nu klaar was en of bestelling kon worden afgesloten zodat het abonnement in kon gaan. Dit was inderdaad het geval en het zou binnen enkele dagen gereed worden gemeld.
24/08:
Ik zie op mijn rekening een afschrijving van KPN voor de periode van 13 Augustus t/m 12 September. Uiteraard controleer ik direct of mijn abonnement nou wel is ingegaan bij T-Mobile want ik had deze factuur niet moeten ontvangen van KPN. Tot mijn grote verbazing staat de bestelling nog steeds in levering...
Dus ik net opnieuw gebeld met een medewerker en krijg te horen dat mijn abonnement alleen kan worden gestart als een monteur is langs geweest… Ik vertel hem over mijn vorige gesprekken met medewerkers van T-Mobile. Maar helaas er wordt mij toch verteld dat ik echt een afspraak moet hebben gehad met een monteur want anders kan T-Mobile het abonnement niet starten.
Afsluitend:
Sinds 10/08 werkt mijn verbinding met T-Mobile (dit weet ik zeker omdat ik een ip in de range van T-Mobile heb gekregen en aangezien de apparatuur van T-Mobile die ik kort aangesloten heb gehad perfect zijn werk deed en ik zowel bedraad als met wifi via deze apparatuur toegang had tot het internet.
Nu dus een nieuwe afspraak met een monteur voor deze zaterdag zodat hij het vinkje kan zetten dat de verbinding inderdaad werkt. Ik zal zorgen dat de koffiemachine aanstaat...
Ik hoop dat het alsnog geregeld kan worden dat de ingangsdatum van het abonnement start op 11/08. Dit zou me dan toch wel een flink bedrag besparen bij KPN. Sinds die dag maakte ik dan ook niet meer gebruik van de diensten van KPN.
Verder is het misschien handig als alle medewerkers op 1 lijn zitten ik snap dat dit niet de normale vragen zijn. Maar helaas zijn er meer eigenwijze IT’ers zoals ik die het beter denken te weten en niet per se een monteur willen. Als op zo'n moment gewoon nee wordt gezegd door de medewerker is het ook opgelost en behoren wij gewoon netjes te luisteren en te accepteren hoe T-Mobile zijn verbinding oplevert.
Met vriendelijke groet,
Mark