Vorige week dinsdag kwam Guidion langs om mijn overstap van Tweak naar Odido te installeren. Ik had een werkende verbinding van tweak dus je zou zeggen, dat is een makkie maar helaas.
Meneer van Guidion kon in de POP niet mijn verbinding vinden, mijn verbinding van tweak werkte op dat moment nog gewoon. Na 2 minuten zoeken met de laser er op gaf die het op en kwam die terug. Toen sloot die de boel aan en werkte het niet, foto ervan en ging die weg want meer kon die niet doen.
Terwijl die de boel inpakte sloot ik het weer aan zoals het eerst zat met mijn oude provider en ik had nog steeds gewoon internet via Tweak.
De volgende dag gebeurde al wat ik vreesde en dat is dat de Tweak verbinding ook werd afgesloten door tweak, logisch natuurlijk want we waren al voorbij de einddatum van mijn abonnement en zit ik nu al 6 dagen zonder internet.
Als ik andere ervaringen lees hier kan het een stuk erger, maar wat mij dwars zit is dat er 0 informatie is over de vervolg stappen.
Het is dat ik een “SNE” achtergrond heb, en ik snap dat mijn glasvezel aangelegd is door reggefiber (nu kpnnetwerk) en dat mijn kabel dus in de kpnnetwerk/odf pop gepatched moet worden naar Odido. Dit lijkt niet gebeurt te zijn of ze hebben de verkeerde gepatched. Dus ik snap dat het onderliggende probleem niet per se odido’s schuld is. Maar sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en dat is gewoon geen goede klantervaring.
Mijn nieuwbouw huis is 2 jaar geleden opgeleverd en tijdens de installatie van mijn glasvezel door Tweak kwamen we er achter dat mijn glasvezel donker was, toen is kpn netwerk langs gekomen en kwamen ze er achter dat de vezel was afgebroken tussen de weg en mijn huis. Ze hebben toen de gleuf opengegraven van mijn huis naar de ring die in de straat lag en hebben 5 nieuwe vezels door de lijn geblazen die nog “donker” lagen in een “node” 100m bij mij vandaan. 4 van deze vezels liggen nog “donker” in de mof onder de straat voor mijn huis, en 1 gelast naar mijn huis.
Ze hebben toen ook in de POP moeten zoeken waar deze donker fibers op gepatcht waren en hebben het uiteindelijk gevonden en toen had ik internet.
Ik ga ervan uit dat de jongens toen niet de boel goed geregistreerd hebben en dat het daarom nu fout gaat.
Deze informatie lijkt me ook handig om te weten voor diegene die het nu moeten gaan oplossen.

Iemand ervaring met hoe lang dit soort situaties duren, en hoe dit eventueel te versnellen is? Ik werk vanaf huis en geen vaste internet hebben is echt ***.
De verbinding zat vanaf Tweak gewoon correct, Odido is ondertussen eigenaar van Tweak, lijkt me dat ze die jongens daar gerust kunnen betrekken om het vanaf hun kant terug te tracen of simpelweg die Tweak abonnement nog in de lucht te houden?
Ik heb odido geprobeerd te bellen, maar daar word ik niet wijzer van, dan heb je de optie om doorverbonden te worden, maar dan sta je 40 minuten in de wacht en geef je op...