Skip to main content

Ik moet mijn frustratie even kwijt.

Toen ik een bericht kreeg van de overname heb ik me aangemeld bij Odido. Dat viel al niet mee, eerste aanvraag zat geen korting bij, niet eens waar Odido mee adverteerde. Na diverse malen in de wacht te hebben gestaan en die keuzemenu steeds doorworstelend werd mijn bestelling geanulleerd en opnieuw geplaatst. Maar helaas ook de nieuwe bestelling ging niet goed, degene aan de telefoon was ook niet op de hoogte van het Tweakaanbod. Daarna nog 2 x moeten bellen en toen stond het goed en zou ik ergens half november overgaan.

Maar Tweak belde mij hoe het nu ging met overstappen. Nou niet fantastisch. Tweak vond het gek dat ik meer dan een maand moest wachten en regelde de overstap eerder. Dus 9 november zou lukken. Afgelopen zaterdag kreeg ik een doos met modem met DHL.

Ik heb er vrij voor genomen op de 9e maar vandaag kreeg ik een annulering en moet ik een nieuwe afspraak maken. Wtf is dit nu weer, alle bevestigingen ten spijt, mijn internet en tv abo gaat later in. Ik heb helemaal geen tv besteld maar afijn.

Dus gebeld met Odido....zucht weer in de wacht, keuzemenu...uitgelegd, medewerker snapt het niet en zet me in de wacht voor overleg. Na 10 minuten krijg ik iemand anders aan de lijn en ben ik ineens doorverbonden met Guidion, de monteur. Euh? Ja en nu? Zij weet het ook niet precies en ziet geen annulering. Maar ik heb toch ook echt een mail en sms om een nieuwe afspraak te maken. Ze verbindt me terug, maar helaas weer het keuzemenu....sorry ik trek dit niet meer zo.

Dus Tweak gebeld, hoera! geen keuzemenu en hulpvaardige medewerkster die mij bevestigt dat Tweak al lang deze migratie toestaat en bevestigd me dat per mail. Maar weet Odido dat ook?

Het zal mij benieuwen maar wat een zootje zo. Als ik op de 9e geen monteur krijg dan is het voorbij, dan ga ik naar Freedom, hier heb ik zo geen zin in. Dan maar wat duurder maar dit kost me teveel energie zo.

Ik hoop dat mijn medeklanten van Tweak meer geluk hebben bij Odido...

Hi @Jered,

Goed dat je je verhaal deelt hier op de Community. Dit is zeker niet de ervaring die je van ons mag verwachten en ik ga dan ook graag op onderzoek voor je uit wat er fout gaat en hoe we dit kunnen oplossen. Ik mis enkel nog je klantnummer. Zou je deze kunnen toevoegen aan je profiel? Dan ga ik zo snel mogelijk op onderzoek voor je uit om dit op te lossen. Laat je het weten als je klantnummer is toegevoegd aan je Community profiel? 

Hoi Johrick,

Vandaag werd het nog erger want nu kreeg ik een mail dat ik zelf zou hebben geannuleerd. Tweak had dit begrepen van Odido

. Gelukkig had ik bewijsmateriaal.

En of het 8 november zou kunnen. Nou nee dat past mij niet vanwege werk. Maar boos word ik er wel van! Ik kreeg ook direct een mail met een afspraakbevestiging van Odido voor morgen incl die van Guidion.

Het is niet zo moeilijk. Komt er donderdag niemand dan annuleer ik alles en stuur het pakket retour. Hier heb ik geen zin in.

Tweak is nu verder in lead, daar heb ik de afspraak mee dat ze me zullen bellen vanmiddag.

120323173

Het blijft me verrassen na een telefoontje vanuit Tweak vanavond. Het kost hun maar ook mij veel energie. Ik heb ook zelf weer contact gehad met Odido en Guidion want ik bleef maar berichten ontvangen over morgen.

Tweak weet het ook niet precies dus ik wacht donderdag af, komt er niemand en kan ik niet fatsoenlijk over dan stopt het zoals gezegd.

Bij een organisatie die zo met haar klanten omgaat wil ik niet aangesloten worden en zodra het kan stopt mijn mobiel abo ook. Dus ik blijf hopen dat alles goed gaat komen donderdag en ik het daarna kan vergeten....dus ik ben benieuwd!

Hoi @Jered, ik denk dat hier onbedoeld sprake is geweest van flinke miscommunicatie tussen Odido en Tweak. Jouw installatieafspraak is door Guidion gecanceld omdat Tweak een andere opleverdatum aan ons doorgaf. Ik heb de aanvraag opnieuw doorgezet met de melding dat niet van de installatie afgezien dient te worden. Ik zie nu wel staan dat er gisteren ook gebeld zou zijn; dit strookt dan totaal niet met jouw verhaal en uitleg van de situatie. Ik heb in ieder geval het ticket ook opnieuw aangemaakt. Je ontvangt zo een afspraaktool. Succes!

Ter illustratie, ik heb alleen al 16 mailberichten ontvangen over mijn aansluiting vanaf afgelopen dinsdag. En nog flink wat smsjes.

Om nog maar te zwijgen van het hele traject van de start.

Het was JUIST Tweak die zich hard heeft gemaakt dat ik vlot aangesloten kon worden en steeds met me in contact bleef. Vanuit Odido krijg ik alleen maar annuleringen of meldingen voor nieuwe afspraken en dubbele afspraken of zomaar doorverbinden zonder afstemming. En als ik bel, wat een ramp is overigens met het keuzemenu dan sta ik lang in de wacht.

Spreek uw postcode en huisnummer in zegt het menu. Krijg je eindelijk iemand aan de lijn dan wordt direct de vraag gesteld: wat is uw postcode en huisnummer.

Zucht...

Hoi @Jered, ik denk dat hier onbedoeld sprake is geweest van flinke miscommunicatie tussen Odido en Tweak. Jouw installatieafspraak is door Guidion gecanceld omdat Tweak een andere opleverdatum aan ons doorgaf. Ik heb de aanvraag opnieuw doorgezet met de melding dat niet van de installatie afgezien dient te worden. Ik zie nu wel staan dat er gisteren ook gebeld zou zijn; dit strookt dan totaal niet met jouw verhaal en uitleg van de situatie. Ik heb in ieder geval het ticket ook opnieuw aangemaakt. Je ontvangt zo een afspraaktool. Succes!

Sorry hoor maar een afspraaktool??? Bij Guidion stond gewoon de afspraak op 9 november, de ochtend dat ik vrij heb genomen. En ik heb geen succes nodig, waarmee precies? Het enige wat ik nu wil is dat ik nog bij Tweak kan blijven zo lang het duurt en rustig op zoek gaan naar een fatsoenlijke provider. Hoe kom ik nu van die doos met spul af die ik heb gekregen? De monteur heeft alles eruit gehaald en niet ik dus ik ga er vanuit dat dit geen probleem is want hij heeft het weer ingepakt. Komen jullie het ophalen of moet ik het ergens heenbrengen? En graag alles ontbinden. Over een paar maand loopt mijn telefoonabo ook af en ben ik helemaal vertrokken. Dan die van mijn partner nog, die duurt nog iets langer maar dat zitten we wel uit.

En wat bedoel je met strookt niet met mijn verhaal en uitleg van de situatie? Wat bedoel je precies? Heb je iets niet gelezen in mijn verhaallijn dat ik gisteren contact heb gehad met Tweak, Odido en Guidion, welk deel is niet overgekomen bij jou en wat strookt er niet aan dan? Jullie zijn ontzettend goed in wijzen naar anderen in plaats van naar jullie zelf te kijken wat er allemaal mis gaat. En naast dat ik van die doos met spullen af wil, wil ik ook dat de berichten vanuit Odido en Guidion stoppen, ik blijf maar mails en sms-en krijgen over een afspraak. Ik wil geen afspraak meer, die is geweest, vanochtend en koste me een vrije ochtend. De monteur is na installatie en dat de boel het niet deed vertrokken. Heeft mijn Fritzbox teruggehangen en dat was het dan. Tweak heeft een bericht van mij ontvangen dat ik graag aangesloten blijf bij ze zolang het kan. Dan kan ik nog rustig op zoek.

Ik heb ook geen tijd meer voor Odido, het vreet energie en ik heb ook gewoon een baan. Die aantal keren bellen vanmiddag vanuit Odido kon ik niet opnemen want ik werk gewoon en jullie blijven me maar bellen, mailen, sms-en. Ook over internet en TV terwijl ik helemaal geen TV heb besteld.

Ik wens Odido veel succes en hoop dat de 20.000 klanten van Tweak goed terecht komen en dat ze goed na zullen denken eer ze met jullie in zee gaan. Verder zal ik afwachten hoe ik van die spullen afkom, ik verwacht wel een reactie en ik ga er vanuit dat mijn overeenkomst met Odido niet bestaat en ik niets meer ontvang.

Oh ja, deze was ik nog vergeten te delen...om het nog wat ingewikkelder te maken.

Succes!

Het wordt steeds gekker!

Ik bel net met Odido en ik krijg te horen dat de monteur heeft doorgegeven dat ik gisteren af zou zien van installatie!???? Let wel Odido heeft het steeds over 8 november maar donderdag was het 9 november.

Asjemenou...de hele bende hing al in de meterkast en het deed het niet dus ik zag niet af van installatie. Daar kan ik niets aan doen hè?? Hij heeft mijn Fritzbox ook weer aangesloten. Ik word echt misselijk van alle leugens, niet te geloven dit!

Heb Guidion direct gebeld! Zij bevestiging dat de monteur de installatie wel heeft volbracht maar dat het patchen wellicht niet goed is gegaan en er geen signaal was. Smerig van Odido om mij als leugenaar neer te zetten en de monteur in diskrediet te brengen. Deze woont bij mij in het dorp.

Nu het goede nieuws: Hoera, het is allemaal geanuleerd nu. Beste mede tweakklanten; bezint eer ge begint. Nu die doos met inhoud snel wegbrengen! 

@Jered Voordat je met allerlei valse aantijgingen aan ons adres komt, lijkt het me handig om hierin ook de hand in eigen boezem te steken. Ja 16 mails is wellicht wat overdreven veel, maar we zijn sinds jouw eerste melding hier non-stop bezig geweest om alles voor je recht te zetten. Ik heb mijn stinkende best gedaan om elk rapport door te zetten, het ticket opnieuw aan te maken. Heb ruim een halfuur met Guidion aan de lijn gehangen om uit te vogelen wat er nu precies gebeurd is. Tussendoor brengt Tweak ons een andere einddatum waardoor wij genoodzaakt zijn om de afspraak voor nu te cancelen. Ik begrijp je frustratie en zal de eerste zijn die toegeeft dat opleveringen jammer genoeg nog steeds te vaak misgaan, maar om ons leugenaars te noemen terwijl we uren bezig zijn je te helpen om alles in goede banen te geleiden, vind ik onterecht. Er werd, wordt en zal nooit iemand van onze partners door wie dan ook van ons team zwartgemaakt worden. Ik heb ook oprecht geen idee waar je deze constateringen allemaal vandaan haalt, maar wil je waarschuwen om niet op deze toon verder te gaan. Het is niet nodig je zo te uiten en ook niet in lijn met onze Huisregels. Wij zijn net als jij gewoon mensen en zullen alles uit de kast trekken om verbetering op te leveren en volgens mij is dat gelukt. 

Reageer