Skip to main content

van tweak naar odido, nog geen internet.

  • 1 July 2024
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Vandaag is de monteur van Guidion geweest om de overstap van tweak naar odido te voltooien. Lampjes waren nu nog rood zei deze meneer maar in de loop van de dag zou deze groen worden en dan zouden we internet hebben. Maar helaas de lampjes blijven rood en dus geen internet. Wat nu?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Alice1968 

Welke lampjes branden of knipperen er nu op de mediaconverter?

Internet is rood, alarm is rood en data knippert

 

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Alice1968, ik wil graag voor je nakijken wat de reden is dat je op dit moment geen diensten kan ontvangen en ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent. Ik kan alleen het e-mailadres wat je bij de community gebruikt niet koppelen aan een abonnement van ons. Ik wil je daarom vragen of je het klantnummer in je community profiel wil zetten zodat ik je abonnement erbij kan pakken! Het klantnummer ziet eruit als ABC12345 en kan je bovenin vinden die je bij het installatiepakket hebt ontvangen. Laat je het me weten als het klantnummer toegevoegd is? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Ik heb vanmorgen gebeld en nu blijkt dat volgende week dinsdag pas de schakelkast omgezet wordt naar Odido. De monteur heeft de tweak modem er al afgehaald dus vandaar geen internet meer. Wat ik ook erg raar vind is dat de monteur geen werkbon aan mij heeft laten zien en ik net in de mail zag dat hij een werkbon heeft opgestuurd (via de mail dus) en zomaar namens ons een handtekening heeft gezet. Dat is toch raar? Ik was gewoon thuis, hij had mij toch gewoon om een handtekening kunnen vragen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Alice1968, heel goed dat je dit aan het licht brengt, ik had het graag anders gezien! Ik ben je hele dossier afgespeurd naar een verklaring waarom de internetlijn nu op 9 juli wordt geactiveerd, alleen is dit mij niet duidelijk geworden. Ik zie namelijk dat de internetlijn ook kort geactiveerd is geweest rond het bezoek van de eerste installatiemonteur. Wat betreft de werkbon: door corona werden de monteurs verplicht om hun eigen bonnen af te tekenen om zo besmetting te voorkomen. Nu we uit de grote golven zijn worden monteurs weer geacht om jou als klant de bon af te laten tekenen, maar volgens mij wordt het sinds corona gedoogd door het installatiebedrijf dat monteurs ook nog de bon af tekenen als zij zich daar beter bij voelen. Ik ga dit in ieder geval bij hen melden om weer onder de aandacht te brengen dat het gewenst is dat jij als klant de bon kan aftekenen.

Ik was blij om te lezen dat je nu gebruik aan het maken bent van een onbeperkt databundel, ik weet zeker dat de installatiemonteur komende week heel veel voor je kan betekenen en voor een permanente oplossing kan zorgen! 

Reageer