Skip to main content

Tweak versus Odido drama


Mijn moeder van 75 heeft enige tijd geleden een doos ontvangen van Odido met daarin een Nokia glasvezelmediaconverter, een Zyxel T65 modem en nog een TV box.
Op 18 juli verscheen een technicus namens Odido. Mijn moeder bleek de 17-de klant die dag en bij alle 17 bleek een probleem. Hij is onverrichter zake vertrokken, maar sindsdien is ook de verbinding met Tweak verdwenen. Glasvezelsignaal is er niet meer (Op Fritzbox brandt het lampje ‘fiber’ niet meer) en ook op de Nokia glasvezelmediaconverter licht het lampje ‘alarm’ rood op.

Gebeld met Odido (een keer of 5 deze week), gebeld met Tweak (en doorverbonden met Odido), gebeld met Guidion (en doorverbonden met Odido). 
Odido roept doodleuk dat er iemand kan komen op 14 augustus!!.
Mijn moeder zal dus 4 weken verstoken zijn van TV, internet, mail, Whatsapp en telefoon.
Is toch geen manier van doen. Volgens de mail die ze had ontvangen zou de monteur niet eerder vertrekken dan dat alles werkt…….

 

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanIWAB, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van de ervaringen die je moeder heeft ondervonden. Dit is inderdaan geen prettige situatie en ik wil er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen voor haar. Zou je haar klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Dan kan ik kijken wat er precies aan de hand is en de juiste aansturing bieden. Mijn exuses voor het euvel!

Hoi Tommy,

Volgens mij heeft ze nog geen klantnummer, volgens mij heeft ze ook geen abonnement.  Odido heeft op eigen initiatief een doos met spullen gestuurd en monteur gepland op 18 juli. Nog een andere mogelijkheid om gegevens uit te wisselen zonder dat dit openbaar staat?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ah okey, kan je in jouw profiel bij “Klantnummer” haar postcode en huisnummer toevoegen @JanIWAB? Dan kan ik het abonnement ook vinden. Dit is niet zichtbaar voor andere klanten. 

Hoi Tommy, in het profiel heb ik postcode en huisnummer ingegeven.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanIWAB, bedankt hiervoor. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat er nu een afspraak met de monteur gemaakt is voor morgen, klopt dit? 

Hoi Tommie,

Weet ik niks van. Wel weet ik dat ik eerder deze middag opnieuw met Odido heb gebeld en daarbij is aangegeven dat de monteur op 14 augustus zou komen. Daarop heb ik aangegeven dat de monteur op 14 augustus niet meer hoeft te komen omdat mijn moeder dan TV kijkt via Ziggo.
 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie hier toch echt dat de monteur morgen langskomt tussen 13:00 en 16:00 @JanIWAB. Ik stuur je de afsprakenlink door in een privébericht! 

Hoi Tommie,

Ik heb er geen bericht van gehad en ook geen telefoontje. Monteur hoeft ook niet meer te komen. Sowieso zal hij het niet kunnen oplossen omdat in de wijkcentrale de glasvezel niet of niet correct is gepatcht en dat moet Delta doen……..

Dus cancel alles maar. Ik ben er helemaal klaar mee na ongeveer 3 uur telefoneren (of vooral ook in de wacht staan).


 

Hoi Tommi1,

Gisteren een bericht van Odido ontvangen dat er 28 juli een monteur langs komt.
Cancel die afspraak maar.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JanIWAB 

Als het een Guidion monteur is dan kan je deze ook zelf annuleren, bel hiervoor naar 020-3232766.

Reageer