Helaas gaat Tweak stoppen en heb zojuist maar besloten om per half december over te gaan naar Odido (Glasvezel 1000/1000, Geen TV/telefoon). Heb me bij Odido aangemeld en aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice om het contract bij Tweak naadloos af te sluiten.
In mijn huidige (Tweak) situatie heb ik een mediaConverter op de glasvezel aangesloten en vanuit de MediaConverter een UTP kabel naar mijn router: een Fritz!Box 4040. Dat werkt super en zou ik graag zo houden.
Echter, bij het aanvragen van de Odido aansluiting werd duidelijk aangegeven dat het installatiepakket niet meer bevat dan het Zyxel modem en een utp kabel. Mijn vraag: krijg ik er stiekum toch niet een mediaconverter (of ONT) bij (Wat is eigenlijk het verschil?) en kan ik die dan net als nu direct in mijn Fritz!Box prikken? Of moet het Zyxel modem er nog tussen?
Dit topic lijkt te suggereren dat directe aansluiting (zonder Zyxel modem ertussen) mogelijk is:
Als dat mogelijk is scheelt het weer een extra stroomverbruiker en potentieel point of failure en instel effort; als direct aansluiten van een ONT op de Fritz!Box 4040 niet mogelijk is zal ik mijn aanvraag annuleren.
BVD voor reacties!