Skip to main content

TV blijft zwart na omzetting naar glasvezel

  • 4 June 2024
  • 9 reacties
  • 85 Bekeken

Goedemorgen,

 

Gisteravond heb ik glasvezel aangeloten.

Nu werkt het internet goed.

 

Het tv kastje (Entone 85) blijft echter op zwart na het maken van een netwerkverbinding.

Ik heb hem een keer gereset waarna de firmware opnieuw werd geinstalleerd (dus er is wel een netwerkverbinding) en heel vaak de stroom eraf gehaald maar hij blijft op hetzelfde punt hangen. De kabel zit rechtstreeks van het modem in de TV ontvanger.

 

Vreemde is dat toen ik de DSL verbinding weer aansloot hij toen meteen vroeg om de tv klantcode en pincode.

 

Kan het zijn dat aan de kant van Odidio nog iets moet worden omgezet bij de overstap naar glasvezel om weer tv te kunnen kijken via de Entone 85?

Mijn modem is de Zyxel DX5401-B1 (T54 of T56 dacht ik)

 

Met vriendelijke groet,

 

Robin van der Ende

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @r.vanderende, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en zie ik dat Guidion de 11e langs komt voor de installatie. De monteur moet dit administratief goedzetten en het ONT op de juiste manier installeren voordat het zal werken. De TV Box staat nog in de DSL groep en zal dus alleen werken op een DSL verbinding. Ik adviseer je om DSL weer in te pluggen en de monteur af te wachten. Als het goed is moet het daarna weer werken! Zo niet? Dan stuur ik je met alle liefde een nieuwe Mediabox op.

Hallo Tommy,

 

De monteur is dinsdag geweest.

Het internet werkt zoals gezegd goed maar nog altijd geen TV via de Amino tv box (ik dacht Entone 85).

 

De monteur heeft wel met jullie backoffice gebeld om ons in een andere groep te zetten en het zou na een paar dagen moeten werken.

 

We kunnen wel tv kijken via de Odido app maar daarin missen wat functionaliteiten zoals de tv gids.

 

Hebben jullie een oplossing?

 

Grt,

Robin

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie het ticket inderdaad @r.vanderende, onze back office pakt het zo snel mogelijk op.

Wat bedoel je precies met dat de TV Gids niet werkt? Welke afstandsbediening gebruik je? 

De afstandsbediening van de Chromecast.

Reputatie 7
Badge +9

Op de Chromcast moet de TV Gids gewoon werken @r.vanderende?  Heb je de oude Chromecast of de nieuwe met GoogleTV? 

Beste Tommie,

 

We zijn 19 dagen verder.

Is inmiddels bekend wanneer we weer tv kunnen kijken via de media/TV box?

Mvg,

Robin

Reputatie 7
Badge +9

Hi @r.vanderende, ik heb direct mijn collega van de technische dienst aan de mouw getrokken. Zo te zien was het ticket voorheen onterecht afgesloten. De tv-dienst stond in de verkeerde groep (nog in de DSL groep), waardoor deze niet werkt op het glasvezelnetwerk. Dit is nu goed gezet. Wil je de TV Box opnieuw opstarten, inloggen en kijken of het nu wel lukt om tv te kijken op de TV Box?

Goedemorgen,

 

Dankjewel!

Gisteren werkte het inderdaad meteen.

 

Mvg,

Robin

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@r.vanderende Geweldig en graag gedaan, veel kijkplezier! 😁 Ik heb ook de kosten voor de TV Box voor je vergoed voor de periode vanaf de migratie tot vandaag waarin het niet gewerkt heeft. Wel zo eerlijk natuurlijk! 😊Je ontvangt hier ook een bevestiging van per e-mail. Fijn weekend!

Reageer