Skip to main content

Tv aansluiten (niet in de meterkast)

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Naast de tv (in de hoek van de kamer) heb ik een aansluiting (voorheen had ik ziggo hier aangesloten) MAAR nu lukt het mij niet om Oddido tv en internet op deze plek aan te sluiten (zie foto’s)

Ik zou graag wel via dit punt alles kunnen aansluiten omdat er anders meerdere kabels vanuit de meterkast door mijn hele appartement lopen.

De vraag is dus: heeft iemand uitleg of tips hoe ik misschien Oddido kan aansluiten op de het kastje van de bijgevoegde foto’s, misschien met een speciale kabel ?

Uitgelichte reactie

18 april 2025

Hallo ​@ferran 

Het modem kan niet op de kabel aansluiting in de woonkamer worden aangesloten omdat Odido hier geen gebruik van maakt.

Het modem zal in de meterkast moeten blijven maar misschien kan je 1 internetkabel naar de woonkamer aanleggen en daar een Acces Point aansluiten of een WiFi plus punt van Odido nemen en in de woonkamer plaatsen.

5 reacties

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 april 2025

Dit is hoe op dit moment de moden is aangesloten (in de meterkast) (Zyxel t-54)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 18 april 2025

Hallo ​@ferran 

Het modem kan niet op de kabel aansluiting in de woonkamer worden aangesloten omdat Odido hier geen gebruik van maakt.

Het modem zal in de meterkast moeten blijven maar misschien kan je 1 internetkabel naar de woonkamer aanleggen en daar een Acces Point aansluiten of een WiFi plus punt van Odido nemen en in de woonkamer plaatsen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@ferran 

Een Acces Point of een WiFi plus punt, zijn zeg maar draadloze kastjes ?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 18 april 2025

@ferran 

Indien je een kabel kunt leggen naar de woonkamer dan kan je daar een TP-LINK router aansluiten bijvoorbeeld.

Indien je geen kabel kan leggen dan kan je deze draadloos plaatsen bij de tv:

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus - deze kan je ook met een kabel aansluiten voor een betere internetverbinding.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 18 april 2025

Je kan ook van ethernet (computerkabel) weer een Coax verbinding maken. Aan de andere kant doe je dan het omgekeerde. Lees deze informatie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen