Skip to main content

Hallo

 

Na een lang verhaal kort verhaal.

20 Maart glasvezel internet thuis afgesproken. 
Man heeft t mobile mobiel dus voordeel.


Echter KPN heeft fout toegegeven dat ze op ons adres glasvezel NEE hebben staan maar JA moet zijn omdat alles geregeld is. Dus een afspraak met Guideon was niet mogelijk. KPN zou het deze week herstellen.
Willen jullie helpen om te checken of dit al gebeurd is en de afspraak met Guideon gemaakt kan worden?

Daarnaast missen we al maanden klantvoordeel omdat we genoodzaakt waren ziggo te nemen.  We willen graag het internet thuis van tmobile. Het contract staat op 20 Maart jl. Hoor het graag.

Hi @jotelefoon, ik ben meteen voor je gaan kijken.

 We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg. Het enige wat ik in mijn systeem kan zien, is dat het vor eind juni gereed moet zijn. Er is nog geen definitieve plandatum bekend.

 

Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.  

Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden? 
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum. 

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb een plandatum die nog ver in te toekomst staat? 
Het kan zijn dat het InHome gedeelte al gereed is, maar dat de hardware in de POP nog niet gereed is. Derhalve is het nog niet mogelijk om de patch te zetten. Wanneer de plandatum verstreken is, dan kunnen wij hier navraag voor uitzetten.  

Ik heb al een FTU in huis, maar ik heb nog een plandatum in het verleden?  
In dit soort gevallen is het verstandig dat de klant contact opneemt met KPN om aan te geven dat het FTU al is geplaatst. KPN zal de klant vragen om een foto aan te leveren van het FTU, zodat zij de aannemer kunnen aansturen om de patch te zetten. 


Reageer