Skip to main content

TIP aan mensen die glasvezel krijgen en nog niet bij T-Mobile zitten: beëindig je huidige contract op tijd (evt. via het formulier hier op de website), vóór het moment dat de monteur langskomt om alles aan te sluiten. Zodra je weet wanneer hij komt, zeg dan z.s.m. op omdat je nog een maand opzegtermijn bij je huidige provider hebt en anders dubbele lasten hebt.

 

Context: aangezien er veel tijd kan zitten tussen het aanvragen van glasvezel en het aansluiten (bij mij ca. 6 maanden) kan T-Mobile niet met de Overstapservice werken, ze weten tenslotte op voorhand niet wanneer hij exact wordt aangesloten. Je moet het dus zelf regelen, maar de informatievoorziening daarover vanuit T-Mobile is er niet/te laat, namelijk pas op het moment dat internet werkt. Als je dan pas je huidige provider opzegt heb je door de maand opzegtermijn dus minimaal een maand dubbele lasten.

 

TIP aan T-Mobile: geef in de berichten over de aansluiting aan dat mensen zelf de overstap moeten regelen en wanneer een goed moment daarvoor is. Toen ik hier met een medewerker over belde gaf hij aan dat zijn tip is om de overstap aan te vragen zodra het aansluitmoment met de monteur is gepland, zodat dubbele lasten worden beperkt/vermeden. Lijkt mij goed om dat ook in de mails rondom de installatie mee te geven.

Hoi @Erik8719, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Sorry voor de late reactie, jouw topic was in een onbestemde sub-categorie beland. Bedankt voor de mooie tip en het delen van jouw ervaring; ik ben het hier roerend mee eens. We horen hier te allen tijde proactief over te informeren, zeker bij het aangaan van een glasvezelaanvraag bij nieuwbouw of wanneer er nog geen aansluiting gereed is in huis/in de wijk. Ik neem dit mee naar onze collega's van Sales!

Kleine nuance ten aanzien van de tip die de medewerker meegaf: dit is op zich een mooi alternatief, echter kun je nooit van tevoren weten wanneer een oplevering plaatsvindt. Stel je wacht tot het moment dat de monteur gepland staat en de monteur staat gepland voor over twee of drie weken, dan kun je al geen Overstapservice meer aanvragen omdat je huidige contract nog minstens een maand moet doorlopen (30+ dagen). 


Reageer