TIP aan mensen die glasvezel krijgen en nog niet bij T-Mobile zitten: beëindig je huidige contract op tijd (evt. via het formulier hier op de website), vóór het moment dat de monteur langskomt om alles aan te sluiten. Zodra je weet wanneer hij komt, zeg dan z.s.m. op omdat je nog een maand opzegtermijn bij je huidige provider hebt en anders dubbele lasten hebt.
Context: aangezien er veel tijd kan zitten tussen het aanvragen van glasvezel en het aansluiten (bij mij ca. 6 maanden) kan T-Mobile niet met de Overstapservice werken, ze weten tenslotte op voorhand niet wanneer hij exact wordt aangesloten. Je moet het dus zelf regelen, maar de informatievoorziening daarover vanuit T-Mobile is er niet/te laat, namelijk pas op het moment dat internet werkt. Als je dan pas je huidige provider opzegt heb je door de maand opzegtermijn dus minimaal een maand dubbele lasten.
TIP aan T-Mobile: geef in de berichten over de aansluiting aan dat mensen zelf de overstap moeten regelen en wanneer een goed moment daarvoor is. Toen ik hier met een medewerker over belde gaf hij aan dat zijn tip is om de overstap aan te vragen zodra het aansluitmoment met de monteur is gepland, zodat dubbele lasten worden beperkt/vermeden. Lijkt mij goed om dat ook in de mails rondom de installatie mee te geven.