Beantwoord

Terugsturen apparatuur boete bericht

  • 1 October 2023
  • 20 reacties
  • 780 Bekeken

Wegens beëindigen van abonnement (per 31 augustus was dat) heb ik gewacht op een mail om apparatuur terug te sturen, maar helaas niks ontvangen. N.a.v. diverse topics dus alles netjes in doos gepakt en vorige week zaterdag 23 september de apparatuur teruggestuurd met DHL naar Odido toe.

Ik zag in de app van DHL dat de zending op 28 september om 14.00 uur bezorgt is, maar met verbazing zit ik net de mail te lezen van Odido dat ze nog niks van me hebben ontvangen

 

We hebben de apparatuur nog niet ontvangen

 

Hallo Arjan,

 

We hebben de apparatuur en accessoires van Odido voor thuis nog niet ontvangen. We brengen daarom kosten in rekening voor de apparatuur.


De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 180,00. Dit bedrag wordt verrekend met de abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op de eerstvolgende factuur. Heb je de apparatuur al teruggestuurd? Dan kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen natuurlijk.

 

Komt hier nog bericht van als apparatuur ontvangen is, zodat ik (en met mij nog vele anderen) zich daar niet druk over hoeven te maken of staat er ergens hoe lang het duurt na ontvangst voor verwerking hiervan?

Is het mogelijk te checken wat status van ontvangst is, lijkt mij toch niet heel moeilijk om dit terug te koppelen?

 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 2 October 2023, 12:06

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Radial, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben ook meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het precies één dag, voordat het systeem alles retour gemeld heeft, de e-mail verzonden heeft. Alles staat goed in ons systeem en is door ons ontvangen. Je kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen en ik wens je veel succes bij je nieuwe provider!

Odido, 

hier het bewijs dat ik mijn apparatuur teruggestuurd heb. Regel het dat ik geen herinneringen en boetes meer krijg!!!

mvg. Johan

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Johanvangalen, welkom op onze Community!

Je had hier iets eerder voor aan de bel moeten trekken. De boete is namelijk al verstuurd. Ik heb het bedrag gecrediteerd in ons systeem. Er zal wat tijd overheen gaan voordat dit recht getrokken wordt in het systeem. Meestal gebeurt dit bij de volgende betaal cyclus. Je zult dus waarschijnlijk nog een aantal herinneringen ontvangen. Na een tijdje zal de boete recht getrokken worden in het systeem door de creditering. Daarna zul je geen e-mails meer van ons ontvangen.  

Beste Tommie,

Ik heb meteen gereageerd twee maanden geleden al via de e-mail. Ik heb nooit een antwoord of reactie gekregen. Ook de klantenservice is haast onbereikbaar bij jullie. Dus ik heb wel degelijk abrupt gereageerd!

Jullie moeten de zaken wel goed op orde zien te krijgen als ik al die verhalen lees over het terugsturen van apparatuur. 

 

Goedemiddag,

Poosje geleden heb ik bij jullie een wifi punt abonnement opgezegd, echter zijn jullie mailtjes allemaal in de spam box terecht gekomen, en kom ik er zojuist achter dat de 30 dagen voor het terugsturen van het punt verstreken zijn.. nu zie ik dat er gelijk over een boete van 70 euro word gesproken. 

Is dit nog terug te draaien? Wifi punt is inmiddels ook al afgegeven op DHL pakketpunt. 

 

Hoor graag van jullie. 

Wegens beëindigen van abonnement (per 31 augustus was dat) heb ik gewacht op een mail om apparatuur terug te sturen, maar helaas niks ontvangen. N.a.v. diverse topics dus alles netjes in doos gepakt en vorige week zaterdag 23 september de apparatuur teruggestuurd met DHL naar Odido toe.

Ik zag in de app van DHL dat de zending op 28 september om 14.00 uur bezorgt is, maar met verbazing zit ik net de mail te lezen van Odido dat ze nog niks van me hebben ontvangen

 

We hebben de apparatuur nog niet ontvangen

 

Hallo Arjan,

 

We hebben de apparatuur en accessoires van Odido voor thuis nog niet ontvangen. We brengen daarom kosten in rekening voor de apparatuur.


De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 180,00. Dit bedrag wordt verrekend met de abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op de eerstvolgende factuur. Heb je de apparatuur al teruggestuurd? Dan kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen natuurlijk.

 

Komt hier nog bericht van als apparatuur ontvangen is, zodat ik (en met mij nog vele anderen) zich daar niet druk over hoeven te maken of staat er ergens hoe lang het duurt na ontvangst voor verwerking hiervan?

Is het mogelijk te checken wat status van ontvangst is, lijkt mij toch niet heel moeilijk om dit terug te koppelen?

 

 

Beste Tommie, 

 

Terugkomend hierop, ik krijg net spontaan mail dat er een factuur is aangemaakt a €180,00 voor November 2023 terwijl ik al paar maanden geen abonnement meer heb, appatuur is teruggestuurd en door jullie ook al ontvangen is zoals je had aangegeven. Nu blijkt dat het toch niet goed verwerkt is.

 

Graag dit zsm rechtzetten, ik had verwacht dat het opgelost was, maar dus niet helaas.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Radial, dat gaat niet geheel vlekkeloos.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de boete verstuurd is. Ik heb de betaling hiervan verder in de toekomst opgeschoven en het bedrag gecrediteerd. Als het goed is moet het systeem het goed opvangen zonder dat het afgeschreven wordt van je rekening. Mijn excuses voor het ongemakt! 

Hey @Radial, dat gaat niet geheel vlekkeloos.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de boete verstuurd is. Ik heb de betaling hiervan verder in de toekomst opgeschoven en het bedrag gecrediteerd. Als het goed is moet het systeem het goed opvangen zonder dat het afgeschreven wordt van je rekening. Mijn excuses voor het ongemakt! 

Hi Tommie, thanks ik hou het in de gaten, helaas gebeuren zulke dingen, belangrijk is dat ze snel en netjes opgelost worden, ik hou het in de gaten en je hoort het als er onverhoopt iets niet helemaal goed loopt.

Hey @Radial, dat gaat niet geheel vlekkeloos.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de boete verstuurd is. Ik heb de betaling hiervan verder in de toekomst opgeschoven en het bedrag gecrediteerd. Als het goed is moet het systeem het goed opvangen zonder dat het afgeschreven wordt van je rekening. Mijn excuses voor het ongemakt! 

Hi Tommie, thanks ik hou het in de gaten, helaas gebeuren zulke dingen, belangrijk is dat ze snel en netjes opgelost worden, ik hou het in de gaten en je hoort het als er onverhoopt iets niet helemaal goed loopt.

Beste Tommie,

Wat zie ik net op mijn overzicht, het bedrag is natuurlijk gewoon afgeschreven vandaag, dus er is helemaal niks in de toekomst gezet. Wat nu, moet ik het maar storneren, of zorg je ervoor dat ik het morgen weer op mijn rekening terug gestort heb?

 

Ik vind de administratieve afhandeling van het abonnement echt slecht, allerlei toezeggingen worden er gedaan en er komt niks van terecht. Aan alle voorwaarden en eisen heb ik voldaan en wat krijg ik bij overstappen, dat ik zelf nog van alles moet regelen om ervoor te zorgen dat er niet zomaar geld wordt afgeschreven wat dus nu uiteindelijk na maanden toch nog gebeurd.

Graag dit per ommegaande regelen zoals je mij meerdere keren intussen bevestigd hebt (dat alles geregeld was en dat ik geen last hiervan zou hebben)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Radial, hier was ik jammer genoeg al bang voor. Dit gebeurt namelijk volledig automatisch en ik denk dat de uitstel te laat was ingediend. Het bedrag is al gecrediteerd dus je kunt het zo laten. Het bedrag zal in een volgende betaalcyclus, meestal aan het einde van de maand, worden overgeschreven op jouw rekening. Excuses voor het ongemakt! 

Hey @Radial, hier was ik jammer genoeg al bang voor. Dit gebeurt namelijk volledig automatisch en ik denk dat de uitstel te laat was ingediend. Het bedrag is al gecrediteerd dus je kunt het zo laten. Het bedrag zal in een volgende betaalcyclus, meestal aan het einde van de maand, worden overgeschreven op jouw rekening. Excuses voor het ongemakt! 

Hi @Tommie van Odido duidelijk verhaal, maar door een fout in jullie systeem mis ik een maand lang €180 en moet ik moet ik tot einde volgende maand dus wachten voordat ik het “hopelijk” terugkrijg. Ik vind dat hier wel een separate procedure voor zou moeten zijn, om (ex)klanten niet met dit soort problemen op te zadelen, wat niet echt klantvriendelijk is.

 

Graag hoor ik zsm van je hierover, anders ga ik toch dit bedrag laten storneren het kan niet zo zijn dat ik op moet draaien door een fout van jullie natuurlijk.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Radial, geen zorgen, Tommie heeft je meteen een automatische bevestiging gestuurd van de vergoeding en ook zal je in december een creditfactuur met een credit van € 180,- in je Mijn Odido account verschijnen. Hierdoor kan ik je garanderen dat wij dit bedrag sowieso voor je terug gaan storten. Heel graag had ik hier meer vaart achter gezet, alleen zijn dit de riemen waarmee wij moeten roeien. Mocht je het bedrag liever storneren, geef het graag aan ons door zodat wij kunnen voorkomen dat je betalingsherinneringen van ons krijgt die uiteraard onterecht zouden zijn.

Wij gaan dit sowieso voor je rechtzetten, ik hoop dat je desondanks van je weekend kan genieten! 🙂 

Hoi @Cal van Odido dank je voor je bericht, ik begrijp het, maar voor dit soort issues zou er zeker een andere procedure moeten gelden. Door dit systeem hebben jullie ervoor gezorgd dat ik nu met een probleem zit waar ik intussen al een maand meebezig ben om dit geregeld te krijgen. Zoals je begrijpt is dit niet echt klantvriendelijk te noemen.

Ik begrijp zeker dat jij hier niks aan kunt doen, maar als ik dit aan een klant op mijn werk zo zou moeten verkopen, zou ik geen enkele klant meer overhouden. Nogmaals ik snap het, maar dit zijn zeker punten die jullie als Odido veel beter en sneller zouden moeten kunnen regelen buiten de normale paden om zo de klanten die hier niks aan kunnen doen tegemoet te komen.

 

Dit zijn voor mij wel punten die zeker voor verbetering vatbaar zijn, om in elk geval de “klanten” met dit soort dingen te ontzien en om bijvoorbeeld voor situaties net als in mijn geval hier iets tegenover te zetten als tegenoegdoening, tenslotte heb ik nu door een probleem veroorzaakt door Odido dit bedrag een maand niet beschikbaar, het gaat niet over een paar euro, maar wel over €180,00 wat toch een aanzienlijk bedrag is. 

 

Vraag krijg ik hier ook rente over van jullie voor deze maand?
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Radial, ik begrijp je reactie! Je krijgt precies het bedrag terug wat je per e-mail ontvangen hebt. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido 

@Cal van Odido 

@Tommie van Odido 

Update: Intussen meer dan een maand verder en zitten al in januari 2024

In december de creditfactuur eindelijk gehad die beloofd was, hierin staat duidelijk vermeld dat het bedrag rond de 27e december teruggestort zou worden, waarbij aangegeven is dat het uiterlijk een week later op mijn rekening zou moeten staan. Optelsom is een week na de 27e zou uiterlijk vandaag de 3e januari moeten zijn, maar helaas nog steeds niks teruggestort gekregen.

 

Dan kan het wel weer zijn dat er diverse vrije dagen waren, maar met incasseren gaat dit ook gewoon door, dus dit is weer een loze belofte die er al zoveel gemaakt zijn intussen.

 

Wanneer wordt dit nu eindelijk opgelost, of moet ik nu echt het bedrag gaan storneren met alle administratieve ergernissen die daarbij gaan horen?

 

Ik vind het ronduit waardeloos hoe jullie met dit soort dingen omgaan en wil dit morgen opgelost hebben anders storneer ik alles. Dit loopt intussen al meer dan 3 maanden, administratief is het echt een zootje bij Odido/T-mobile, krijg ik trouwens rente van jullie hiervoor?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Radial, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Op 27 december is de vergoeding in het systeem gezet, twee dagen later, 29 december, wordt het verzoek voor uitbetaling naar de bank gestuurd. Daarna kan het een paar werkdagen duren voordat het op jouw rekening staat. Ik hoop dat het er morgen op je rekening staat en anders uiterlijk volgende week!

Goedendag, ook ik vandaag een mail ontvangen met een boete omdat DHL verzuimt om op tijd te zijn. 
Bijgaand het bewijs van versturen. Ik mag hopen dat ik de mail als niet verzonden kan beschouwen ?
 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @DavevdEerden, ik heb het meteen in orde gemaakt! Je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @DavevdEerden, ik heb het meteen in orde gemaakt! Je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Super en bedankt voor de snelle reactie, en excuus voor het aanmaken van het andere topic 🙂

Reputatie 5
Badge +3

Helemaal geen probleem @DavevdEerden! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer