Skip to main content
Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.



Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.



In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.



Graag oppakken door klantenservice.

Geachte heer, mevrouw,

ik heb mijn TV abbonement opgezegd per 13-10-2020, ik heb per 20-10-2020 de tv box terug gestuurd per post. 
Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails.

Met vriendelijke groet,

Serhat

 


Goedemiddag @Serhat Colak, bedankt voor je verzendbewijs! Ik heb het meteen toegevoegd aan jouw klantprofiel. Ook heb ik ervoor gezorgd dat de Entone Kamai 510 TV Box bij ons retour gemeld is door deze in het achterliggende systeem af te melden. De Track & Trace code van het verzendbewijs geeft aan dat jouw pakket retour gemeld is bij onze distributiepartner dus dat was goed te verhelpen. Sorry voor het ongemak en de overlast. Eventuele aankomende mails met betrekking tot waarschuwingen en een boete kun je volledig negeren. Bedankt!


Ik heb een mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat jullie mijn retourzending niet hebben ontvangen. 

Met daarbij het verhaal dat jullie 180 euro in rekening gaan brengen.

Ik heb mijn abonnement per 8 mei opgezegd en op 5 mei alles bij DHL ingeleverd.

 

De DHL app geeft bij mij aan dat de zending wel is ontvangen.

Zending nummer 3STML010026010.

 

Zouden jullie dit voor mij kunnen controleren en bevestigen?

 

Alvast bedank.

 

roet

Eric


Hey @Emeis, welkom op onze Community!

Ik ben er meteen voor je ingedoken, wat mij meteen opvalt is dat de afmelding en de e-mail elkaar hebben gekruist. Het staat allemaal netjes afgemeld in ons systeem, je hoeft je geen zorgen te maken over de e-mail. Je kan deze als niet verzonden beschouwen! Ik wens je nog een prettige (zonnige) dag.


Ik heb de apparatuur na beëindigen van mijn abonnement keurig teruggestuurd, modem, harddiskrecorder en alle adapters en kabels.

Vorige week en nu weer een mailtje gekregen dat de apparatuur nog niet teruggestuurd zou zijn. Ik heb het verzendbewijs nog, maar ben niet gediend van deze mails. Ook het dreigement dat er 175 euro in rekening gebracht zal worden vindt ik niet gepast.

In het mailtje staat dat als de apparatuur reeds teruggestuurd is, het mailtje als niet verzonden beschouwd mag worden, maar ik ben er niet gerust op. Apparatuur is 5-4-2019 teruggestuurd.

Graag oppakken door klantenservice.

 

 

Hallo ik probeer voor de zoveelste keer contact op te nemen. Hopen dat dit  u wel werkt...ik heb dus hetzelfde probleem als degene hierboven. Ik heb 30 min eindelijk iemand gesproken. Moet ik mijn bewijs van versturen terug sturen. In deze email staat een handige link waar ik dit bewijsje moet uploaden...nu werkt die handige link gewoon niet. Dus graag actie door service. Want ik heb geen zin om opnieuw 30min te verspillen aan jullie probleem. Dit is het case nr 65837027

 

 


Beste @MStam  Je mag hier ook het bewijs van terugsturen uploaden.

Succes. Verwijder wel eventuele privégegevens 

 


 


Hey @MStam, welkom op onze Community!

Bedankt voor je verzendbewijs. Ik ben direct gaan kijken en zie dat het vandaag in ons systeem geretourneerd is. Als het goed is ontvang je hier geen berichten meer over. Krijg je als nog een e-mail van ons? Trek dan aan de bel. Ik ga er vanuit dat alles goed zal gaan, alles staat nu goed in ons systeem! 


Ook ik heb de apparatuur teruggestuurd en tevens contact gehad met de klantenservice dhr Elias. Tevens heb ik het bewijs gemaild van dat ik het heb opgestuurd.  Van mijn bankrekening was ineens 555 euro afgeschreven. Sta je in de supermarkt kun je je boodschappen achterlaten omdat Odido doodleuk 555 euro van je bankrekening afschrijft zo'n afgang gun je je ergst vijand niet eens. Maar goed nu krijg ik nog steeds herinnering -facturen en dreigende oplopende incassokosten. Ik ben helemaal klaar met jullie bedrijf. Ik heb nog 1 telefoon abonnenment bij jullie lopen als die contract termijn is  bereikt zien jullie mij niet meer terug als klant.  Graag kappen met die geautomatiseerde onterechte herinnering te sturen, terwijl nog een dispuut loopt

 


Openstaande facturen

Factuurnummer Datum factuur Vervaldatum Openstaand bedrag in € 
TMT1035404392 02. 11. 2023 21. 11. 2023 € 555,00
                                                                                 Openstaande facturen: € 555,00

                                                         
 

                                                                       Totaal openstaand bedrag: € 555,00

@ZQC Goed dat je via dit kanaal nogmaals aan de bel trekt! Ik ben direct het systeem ingedoken en heb jouw e-mail met bewijs gevonden. Echter kan ik met de track & trace geen pakket vinden. Ook in ons eigen systeem staat dat het pakket nooit afgeleverd is. Heb je toevallig een geldig verzendbewijs wat wij wel kunnen traceren? 


Dat is het enige bewijs wat ik heb meegekregen van dhl hoe nu verder?


Hoi @ZQC, zou je het bewijs dat je van DHL hebt gehad kunnen plaatsen in dit topic? Ik zou graag willen zien dat we dit samen kunnen oplossen!


 


Deze zending is niet te vinden @ZQC. Heb je toevallig een e-mail gehad van DHL met de bevestiging? 


Ik heb geen email van dhl ontvangen 


Hoi @ZQC, goed om te weten! Ik ben dan alleen nog benieuwd wanneer je het pakket teruggestuurd hebt. Misschien moet het nog verwerkt worden. Groetjes, Ishana


@ZQC  Kijk eens in de DHL app want daar moet het ook staan incl. Datum

Die van mij van meer dan een maand oud staat er ook nog.

https://www.dhl.com/nl-nl/home.html


Ik kan niks terugvinden in de DHL app.  Ik heb alles afgeleverd via DHL en ook het  bewijs zoals je ziet gekregen. Maar als het daar dan verder misgaat ja dan kan ik blijven zoeken totdat ik ons weeg maar ik ga dan niks vinden. Verder wil ik best blijven meewerken maar als we steeds in een cirkeltje blijven dan vind ik dat wel een beetje zonde van de tijd en energie die we erin steken. Terwijl jullie dan meerdere mensen kunnen helpen en ik ook verder kan.

 

Dan samenvattend zou ik graag willen dat jullie de zaak afronden svp.

 

 

 

klantnr  HFF97495  26-06-1981 

 

 

 

 

Tweede betalingsherinnering

S

service@odido.nl

Aan:​U​

Ma 18-12-2023 11:14


 

Tweede betalingsherinnering

 

We stuurden je een herinnering voor je openstaande betalingen. We zien dat het bedrag nog niet op onze rekening staat. Betaal het openstaande bedrag binnen 14 dagen, anders blokkeren we je Odido voor thuis abonnement. Je kan dan niet meer Internetten, tv kijken en/of bellen. Heb je al betaald? Mooi! Dan mag je dit mailtje meteen weggooien.


Openstaande factur(en)
Hieronder zie je een overzicht van je openstaande facturen.

Openstaande facturen

Factuurnummer Datum factuur Vervaldatum Openstaand bedrag in € 
TMT1035404392 02. 11. 2023 21. 11. 2023 € 555,00
                                                                                 Openstaande facturen: € 555,00

                                                         
 

                                                                       Totaal openstaand bedrag: € 555,00

 

Snel betalen via iDEAL
Het bedrag overmaken gaat het snelst via iDEAL. Klik hier of plak deze URL: https://www.odido.nl/online-payment?token=2af8d73e758ca23ec08ab6beae9e1ccd direct in je browser. Je betaling wordt binnen een paar uur verwerkt en zichtbaar in Mijn Odido.

Extra incassokosten
Omdat we de betaling niet op tijd ontvangen hebben, brengen we € 15 buitengerechtelijke incassokosten in rekening. Deze kosten vind je op je volgende factuur.

Zelf overmaken
Wil je het bedrag handmatig overboeken? Geen probleem. Een handmatige betaling heeft een maximale verwerkingstijd van 2 werkdagen. Maak het bedrag over op:

  • IBAN-nummer XXXX
  • op naam van Odido
  • en vermeld je klantnummer XXXX ‘spatie’ factuurnummer(s)

Hulp nodig?
Het kan best een keer gebeuren dat je niet meteen kan betalen. Je kan (onder bepaalde voorwaarden) een betalingsregeling treffen, zodat je het openstaand bedrag in delen betaalt. Ga naar Mijn Odido als je dit wilt aanvragen. Naast de nog niet betaalde facturen staat een knop waarmee je de regeling aanvraagt. Heb je al een betalingsregeling? Dan vind je op Mijn Odido je openstaande facturen.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido


Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 


Hey @ZQC, zou je toevallig navraag willen doen bij DHL? Als ik het verzendnummer invoer op de website van DHL krijg ik namelijk dat de zending niet te vinden is. Ik wil het heel graag voor je rechttrekken maar ik heb alleen een verzendbewijs met een niet gevonden zending. 

zie reactie van dhl

Bedankt, dat bedoel ik inderdaad. 3STML010104304 is het zendingsnummer van de zending. Ik heb de zending even nagekeken en zie dat er bij ons enkel een vooraanmelding bekend is. Het is normaal dat je geen updates ziet bij een retourzending. Een retourzending krijgt na de retourscan in ons sorteercentrum geen scans meer, daarom zie je het verdere verloop niet in de track & trace. Het bedrijf waaraan je retourneert stuurt je een ontvangstbevestiging als ze je retour hebben verwerkt. Voor vragen over de retourzending kun je het beste even contact opnemen met het bedrijf waaraan je het pakket hebt geretourneerd, het verschilt namelijk per bedrijf hoelang het kan duren voordat zij een retourzending verwerkt hebben. Indien het bedrijf het pakket na de retourtermijn niet retour heeft ontvangen, kunnen zij bij ons een onderzoek opstarten om meer duidelijkheid te krijgen over de situatie en om het pakket zo snel mogelijk in bezorging te krijgen.


Hoi @ZQC, goed dat je dit bij DHL kon nagaan! Het lijkt er alleen op dat er iets misgaat. Je had destijds twee bestellingen bij ons gedaan. Het ene installatiepakket is volledig teruggekomen met 3STML010036217 als retournummer. Je ziet hier ook duidelijk dat je het pakket hebt ingeleverd. Zoals DHL terecht aangeeft kan je niet zien op welke dag het pakket bij ons retour is, maar je ziet wel duidelijk dat er een pakket is ingeleverd. Dit hebben wij ook voor je verwerkt en ik wil je hartelijk bedanken voor het retourneren van het eerste pakket.

3STML010036217

Daarentegen is bij het tweede pakket met retournummer 3STML010104304 niet zichtbaar dat er ooit een pakket is ingeleverd:

3STML010104304 

Hierdoor kunnen wij lastig een onderzoek instellen als er nooit een pakket is ingeleverd volgens DHL. Zou je bij DHL na kunnen gaan waarom dit verschil tussen beide pakketten bestaat? Het allerliefst zie ik dat het lukt!


Jij bedankt mij voor het inleveren van het eerste pakket. Maar voor het tweede pakket dat door DHL zoek is geraakt daarvoor bedank je mij niet?

 

Ik bedoel zodra ik een pakket afgeef aan DHL heb ik het niet meer in de hand wat daarna gebeurd. 

DHL geeft aan dat jullie een onderzoek kunnen stellen en ik heb aan jullie alle gegevens gegeven waarmee je dat kunt doen.

Of jullie dit willen doen of niet? dat is aan jullie en niet steeds weer de bal bij mij neerleggen. Jullie mogen ook wel eens wat actie ondernemen!

Vragen waarom er een verschil is die kunnen jullie ook stellen. Ik bedoel jullie hebben DHL gekozen als partner ik neem aan dat hier ook afspraken zijn gemaakt als er pakketten zoek raken. 

Maw voor mij is de zaak nu klaar. Want er komt geen einde aan zo.

 


En bovendien wie zegt er niet dat er bij jullie iets mis is gegaan, tijdens het omzetten van T mobile naar Odido want als ik kassa zo bekijk regent het klachten bij jullie. Bellen en internet wat ineens niet meer werkt. Het zou jullie sieren om ook eens hand in eigen boezem te steken

Ik verwacht van jullie dat jullie met een voorgestelde oplossing komen? 

En dit kun je ook beschouwen als een officiële klacht. Ik het anders voorleggen bij de geschillencommissie want hier komt nogmaals geen einde aan

 


Hoi @ZQC, het terugsturen van een pakket met apparatuur in bruikleen heeft niets te maken met de overgang naar Odido. Het retourpakket met daarin 3 nieuwe wifipunten, een T-54 modem en 3 TV Boxen is nooit aangemeld bij ons distributiecentrum maar blijkbaar ook niet bij DHL. Het wordt nu een welles-nietesspelletje waar niemand wat aan heeft. Kun jij je heugen op welke datum je het naar een verzendpunt gebracht hebt? Welk verzendpunt was dat? Je zou ergens een bewijs van verzending moeten hebben gekregen. Naar mijn weten werkt alleen DPD met verzend-sms’jes waarbij je geen fysiek afleverbewijs krijgt op papier. Ik heb even gebeld met DHL en de ernst van de situatie aangegeven omdat het om een behoorlijk bedrag gaat: zij geven te kennen dat de retourzending met het bovengenoemde track&trace-kenmerk nooit aangemeld is voor verzending. Wat zoveel betekent als: het is ofwel niet weggebracht naar een afleverpunt, ofwel kwijtgeraakt bij een afleverpunt voordat het aangemeld is voor retourneren - dit laatste zou technisch gezien niet mogelijk moeten zijn omdat er bij inlevering meteen gescand wordt. Als je me de gevraagde info nog kunt aanleveren, kan ik aankloppen bij het desbetreffende afleverpunt en gaan we daar een onderzoek starten. 

 


Ik heb de modem en mediabox incl afstandsbediening in 1 doos/pakket teruggestuurd. Nu krijg ik het bericht dat ik mijn mediabox niet heb opgestuurd. Mijn modem is dus wel aangekomen blijkbaar. Best knap.


Reageer