Teleurstellende gang van zaken tijdens overstap naar Odido

  • 30 January 2024
  • 15 reacties
  • 279 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 8 reacties

In oktober vorig jaar bezoek gehad van de Guidion-monteur voor installatie glasvezel internet van odido. Tijdens installatie kwam hij erachter dat de wijkcentrale nog niet gereed was voor de aansluiting en hij dus voor niks was gekomen. Er zou contact met me worden opgenomen over het verdere verloop. Ondertussen bleef ik aangesloten via mijn oude provider. Fast forward naar 26 januari, internetverbinding ineens weg. Belletje naar de provider heeft uitgewezen dat er een nieuwe provider (odido) op de lijn actief is geworden en er geen 2 providers op een glasverbinding kunnen zitten. Mooi dat de lijn eindelijk actief is geworden, alleen was het spul bij mij thuis niet geïnstalleerd en heb ik geen enkele vorm van communicatie ontvangen dat die actief zou worden. Ik zit op het moment van schrijven al 4 dagen zonder internet, wat op z'n zachtst genoemd heel vervelend is ivm thuiswerken en waakdienst. Na een 5-tal belletjes met de klantenservice van odido uiteindelijk een nieuwe afspraak kunnen regelen met de guidion-monteur en die komt deze week nog langs voor installatie. Het is te zot voor woorden dat er zo met (nieuwe) klanten wordt omgegaan en ik verwacht een acceptabele compensatie hierin naast de unlimited data voor mobiel gedurende de internetloze periode, waar je alleen als bestaande klant van gebruik kan maken. Ik heb zelf geen mobiel internet van odido of ben of tele2.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hoi @StefMS, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben, mijn excuses hiervoor. Heb je toevallig gebruik gemaakt van de overstapservice of dat niet? De overname zal dan soepel moeten verlopen. Heb je geen gebruik gemaakt van onze overstapservice, dan kunnen de data's langs erlkaar heen lopen en daar kan ik jammer genoeg niks aan doen. Gelukkig komt de monteur al op 02-02, zou je mij willen laten weten of de installatie goed is verlopen?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @StefMS, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben, mijn excuses hiervoor. Heb je toevallig gebruik gemaakt van de overstapservice of dat niet? De overname zal dan soepel moeten verlopen. Heb je geen gebruik gemaakt van onze overstapservice, dan kunnen de data's langs erlkaar heen lopen en daar kan ik jammer genoeg niks aan doen. Gelukkig komt de monteur al op 02-02, zou je mij willen laten weten of de installatie goed is verlopen?

Hoi @StefMS, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start die we voor ogen hebben, mijn excuses hiervoor. Heb je toevallig gebruik gemaakt van de overstapservice of dat niet? De overname zal dan soepel moeten verlopen. Heb je geen gebruik gemaakt van onze overstapservice, dan kunnen de data's langs erlkaar heen lopen en daar kan ik jammer genoeg niks aan doen. Gelukkig komt de monteur al op 02-02, zou je mij willen laten weten of de installatie goed is verlopen?

Hoi Tommie,

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. De monteur komt vanmiddag voor de installatie en ik hoop dat dat vlot verloopt.

Reputatie 6
Badge +2

@StefMS Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat de monteur gister is langs geweest, maar dat er nog geen signaal is op de lijn. Ik had graag gelezen dat je nu al aan het genieten was, maar gelukkig heeft de monteur dit gelijk doorgezet naar onze technische dienst. Zij gaan gelijk schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je al deze tijd zonder internet zit. Maak je gebruik van een Odido of BEN simkaart? Dan stuur ik je graag een Unlimited Voucher code toe. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Ik stuur je de code dan gelijk!

@StefMS Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat de monteur gister is langs geweest, maar dat er nog geen signaal is op de lijn. Ik had graag gelezen dat je nu al aan het genieten was, maar gelukkig heeft de monteur dit gelijk doorgezet naar onze technische dienst. Zij gaan gelijk schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. 

Ik wil natuurlijk niet dat je al deze tijd zonder internet zit. Maak je gebruik van een Odido of BEN simkaart? Dan stuur ik je graag een Unlimited Voucher code toe. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Ik stuur je de code dan gelijk!

Beste Teresa,

Bedankt voor je sympathie, maar helaas nog geen internet thuis. Morgen komt een monteur van KPN om de lijn te fixen (hopelijk), maar de vraag is of ik daarna echt connectie heb of dat Guidion nog een keer moet komen. Ik heb geen odido of ben simkaart, dus een voucher is niet interessant. Wel hoop ik enige coulance en financiële compensatie als alles up and running is voor de tijd dat ik thuis internetloos heb gezeten.

Reputatie 6
Badge +2

@StefMS Fijn om te lezen dat er morgen in ieder geval iemand langs komt van KPN, ik hoop dat het hiermee is opgelost. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Guidion hier ook nog aan te pas komt. 

Mocht je toch gebruik willen maken van een Unlimited Voucher dan mag je van mij als uitzondering een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je de een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Hopelijk maakt dat het thuiswerken en de waakdienst iets gemakkelijker. Laat je het mij weten? Dan stuur ik je de code alvast. 

@StefMS Fijn om te lezen dat er morgen in ieder geval iemand langs komt van KPN, ik hoop dat het hiermee is opgelost. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of Guidion hier ook nog aan te pas komt. 

Mocht je toch gebruik willen maken van een Unlimited Voucher dan mag je van mij als uitzondering een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je de een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Hopelijk maakt dat het thuiswerken en de waakdienst iets gemakkelijker. Laat je het mij weten? Dan stuur ik je de code alvast. 

Bedankt voor het aanbod. Ik ga na mijn werk langs de odido shop voor een simkaart.

Hierbij een foto van de bon van de simkaart. 

Reputatie 6
Badge +2

@StefMS Dank je wel, ik heb de vergoeding direct voor je verwerkt! Ik heb ook gelijk een code gestuurd. 

Bedankt voor de vergoeding en de code. De monteur van KPN is geweest en heeft op de lijn geen storingen kunnen vinden. Het ligt volgens hem aan odido. De NT-kast geeft 3 groene lampjes, wat hoort bij een werkende verbinding en de Zyxel router geeft een rood lampje bij de wereldbol, dus geen internet. Helaas kreeg hij geen contact meer met de backoffice om het te fixen dus ik zit thuis nog zeker een weekend zonder internet/tv. Ik heb ondertussen een bevestiging van odido gekregen dat mijn abonnement van start is gegaan, terwijl ik nog geen internet heb, ook bijzonder. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @StefMS, bedankt voor de update. 

Ik zie dat de monteur van KPN NetwerkNL een ticket voor je heeft aangemaakt. Deze zal zo snel mogelijk worden opgepakt. De Back Office is in het weekend niet aanwezig. 

Heel fijn dat het eindelijk geregeld is, na een dag of 10 zonder internet/tv sinds die zonder berichtgeving werden afgesloten. De internetsnelheid heb ik helaas na diverse metingen nog niet de 1Gbit zien aantikken (maximaal 800Mbit/s). Ik ben benieuwd of er van odido nog iets van een compensatie/coulance aanbod komt voor de geleden schade.

Downloadsnelheid ver beneden abo snelheid van 1Gbit/s.
​​​​​​

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @StefMS, goed om te zien dat je weer online bent!

Ik wil de snelheid toch nog onder de loep nemen. Zou je een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @StefMS, bedankt voor de test! Ik heb besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven hierover? Alvast bedankt. 

Reageer