Beste,
In juli 2020 heb ik gebeld met de klantenservice voor het aanvragen van een nieuw Thuis abonnement. Ik was zonder contract, dus ik kon een nieuwe provider kiezen. Uitgebreid met een medewerker gesproken over allerlei zaken, waaronder de inflatie correctie. Na het gesprek was duidelijk dat contracten afgesloten na 30 september, geen inflatie correctie zouden krijgen, dus heb ik telefonisch afgesproken dat het nieuwe abonnement per 1 oktober 2020 zou ingaan. Op die grond heb ik mijn abonnement bij T-mobile laten ingaan.
Op 20 juli 2020 kreeg ik het volgende bericht:
“Goed nieuws! Je opzegging van je abonnement(en) bij je huidige aanbieder is geaccepteerd. Per 01-10-2020 stopt het abonnement bij je huidige aanbieder. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.”
Mooi, dat is geregeld… dacht ik.
Vandaag kijk ik op mijn nieuwe rekening van januari, zie ik dat het abonnement 1,4% duurder is geworden. Dus ik mijn contract controleren, staat daar als ingangsdatum 30 september… Wat is dat voor raars? Ik vraag 1 oktober, krijg dit ook per e-mail bevestigd en vervolgens staat mijn contact op 30 september… 1 DAG EERDER, dus inflatie correctie op mijn rekening.
Ik heb nog even terug gekeken in mijn e-mail en wat blijkt, T-mobile heeft mijn installatiedatum op eigen initiatief naar 30 september 18.00 uur gezet.Dit is de e-mail:
“Het is bijna zover... Want op 30-09-2020 kun je T-Mobile Thuis zelf installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd.”
Het niet de bedoeling is van T-mobile is om contracten 6 uur eerder in te laten gaan en daarmee de inflatie correctie te pakken?
Mijn verzoek is bij deze om de inflatie correctie terug te draaien of anders her verschil in kosten die ik dit jaar ga maken, te vergoeden.