Woensdag 10 november jl. heb ik contact met de klantenservice gehad over het beëindigen van mijn T-Mobile Thuis abonnement wegens een verhuizing. De persoon in kwestie die ik aan de telefoon kreeg gaf aan dat het zijn eerste werkdag was op de afdeling en dat hij nog geen opzegging had verwerkt. Hij ging even een telefoontje plegen terwijl ik in de wacht werd gezet. Na ongeveer 10 minuten kwam hij terug met de vraag per wanneer ik mijn abonnement eigenlijk op wilde zeggen, want de opzegging stond nu op de eerstvolgende werkdag. Dit was uiteraard niet de bedoeling, gezien ik nog tot het einde van de maand in mijn woning verblijf. Na een paar minuten kwam hij weer terug en verzekerde hij mij dat het was opgelost.
Ik voelde de bui toen al hangen. En ja hoor, de volgende ochtend geen internet meer. Aangezien mijn vriendin en ik beiden een baan hebben die volledig afhankelijk is van het internet en (net zoals velen tegenwoordig) regelmatig vanuit huis werken is dit een probleem.. Ik heb toen direct contact opgenomen met de klantenservice en er werd mij excuses aangeboden met tevens de mededeling dat er niets meer aan gedaan kon worden. Het geluk bestaat dat wij beiden ook een aansluiting bij T-Mobile Mobiel hebben. Als oplossing werden mij toen vouchers aangeboden voor T-Mobile Unlimited tot het einde van de maand. Hiermee kunnen we in ieder geval weer online d.m.v. een hotspot. Echter heb ik thuis meerdere services draaien waar ik nu niet bij kan omdat er geen verbinding is als ik op locatie ben. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld niet meer bij mijn bestanden, kan ik geen VPN verbinding meer maken en worden er geen automatische back-ups meer gedraaid.
Een fout kan natuurlijk gebeuren, maar ik vind dit wel een hele slordige. Dat er anno 2021 zonder bevestiging, zomaar een verbinding (notabene de volgende dag) kan worden opgezegd, moet niet kunnen. Ik ondervind hier veel hinder van in een toch al drukke periode.
Groet,
Jeroen