Skip to main content

We zijn op 14 oktober 2020 klant geworden van T-mobile Thuis. We hebben een abonnement afgesloten van 50 MB. Bij adrescontrole blijkt de maximale snelheid 32 MB te zijn. De snelheid die we werkelijk krijgen is nog geen 16 MB. Bij de aanvraag hebben we 3 tv boxen besteld en dat was ook mogelijk bij dit abonnement.

Echter vanaf het begin kunnen we maar één tv box tegelijk aanzetten anders stopt het beeld. Zelfs bij het gebruik van één TV box duurt het 20 seconden dat een programma wordt gestart. Gedurende deze actie blijft het beeld zwart. Ga je terugspoelen dan gaat dat haperend.

We hebben al meer dan 12 keer contact gehad met de helpdesk en altijd was het vriendelijk en met ene luisterend oor. Ze zouden het doorzetten naar de servicedesk.

Een monteur van Guidon is langs geweest en heeft de lijn doorgemeten. Hij kwam tot de conclusie dat er inderdaad maar 16 MB binnenkwam. We konden het beste een Google Chromecast aansluiten voor de 2e en 3de TV en zou de klacht doorzetten naar de KPN omdat het probleem in het wijkstation of bekabeling zou liggen. Hierop hebben wij nimmer iets vernomen, pas nadat we zelf weer voor de zoveelste keer de klantenservice hebben gebeld. Toen werd ons verteld dat het probleem niet kon worden opgelost, zonder dat er fysiek naar naar het probleem is gekeken.  

We zijn nu 3 maanden verder en ondanks alle beloftes is er geen actie ondernomen om de contractueel overeengekomen snelheid te leveren. Het enig  antwoord was, dat ze niet meer konden leveren dan 32 MB op ons adres terwijl het werkelijk nog niet eens de helft is.

We hebben op 31 december 2020 een aangetekende brief gestuurd naar T-mobile, Waldorpstraat 60 2521 CC Den-Haag. De brief is aangenomen door een medewerker en getekend met de cijfers 293 (laatste drie cijfers identiteitsbewijs)? We hebben nog een ontvangstbevestiging, of enige reactie gehad op deze brief.

De inhoudt van deze brief is duidelijk: We hebben middels deze brief de overeenkomst ontbonden doordat T-Mobile in gebreke is gebleven en gewezen op  de regels die wettelijk zijn vastgelegd in het Burgerlijk wetboek (7) waarop de ACM toezicht houdt.  T-mobile hoeft geen diensten meer te leveren en wij hoeven niet meer te betalen.

Ik verzoek u daarom om ons uiterlijk 18 januari “schriftelijk” te laten weten dat het contract is ontbon

den en u de de betaalde termijnen terug stort.

Goedemiddag @Luc100,

Helder verhaal en goed aangepakt. Je zit hier echter op een klant helpt klant community. Moderators van T-Mobile lezen mee en kunnen ondersteunen, maar raad aan om ook dit schriftelijk te bevestigen en niet via een openbare klant community.


We zijn op 14 oktober 2020 klant geworden van T-mobile Thuis. We hebben een abonnement afgesloten van 50 MB. Bij adrescontrole blijkt de maximale snelheid 32 MB te zijn. De snelheid die we werkelijk krijgen is nog geen 16 MB. Bij de aanvraag hebben we 3 tv boxen besteld en dat was ook mogelijk bij dit abonnement.

Echter vanaf het begin kunnen we maar één tv box tegelijk aanzetten anders stopt het beeld. Zelfs bij het gebruik van één TV box duurt het 20 seconden dat een programma wordt gestart. Gedurende deze actie blijft het beeld zwart. Ga je terugspoelen dan gaat dat haperend.

We hebben al meer dan 12 keer contact gehad met de helpdesk en altijd was het vriendelijk en met ene luisterend oor. Ze zouden het doorzetten naar de servicedesk.

Een monteur van Guidon is langs geweest en heeft de lijn doorgemeten. Hij kwam tot de conclusie dat er inderdaad maar 16 MB binnenkwam. We konden het beste een Google Chromecast aansluiten voor de 2e en 3de TV en zou de klacht doorzetten naar de KPN omdat het probleem in het wijkstation of bekabeling zou liggen. Hierop hebben wij nimmer iets vernomen, pas nadat we zelf weer voor de zoveelste keer de klantenservice hebben gebeld. Toen werd ons verteld dat het probleem niet kon worden opgelost, zonder dat er fysiek naar naar het probleem is gekeken.  

We zijn nu 3 maanden verder en ondanks alle beloftes is er geen actie ondernomen om de contractueel overeengekomen snelheid te leveren. Het enig  antwoord was, dat ze niet meer konden leveren dan 32 MB op ons adres terwijl het werkelijk nog niet eens de helft is.

We hebben op 31 december 2020 een aangetekende brief gestuurd naar T-mobile, Waldorpstraat 60 2521 CC Den-Haag. De brief is aangenomen door een medewerker en getekend met de cijfers 293 (laatste drie cijfers identiteitsbewijs)? We hebben nog een ontvangstbevestiging, of enige reactie gehad op deze brief.

De inhoudt van deze brief is duidelijk: We hebben middels deze brief de overeenkomst ontbonden doordat T-Mobile in gebreke is gebleven en gewezen op  de regels die wettelijk zijn vastgelegd in het Burgerlijk wetboek (7) waarop de ACM toezicht houdt.  T-mobile hoeft geen diensten meer te leveren en wij hoeven niet meer te betalen.

Ik verzoek u daarom om ons uiterlijk 18 januari “schriftelijk” te laten weten dat het contract is ontbon

den en u de de betaalde termijnen terug stort.

IK zou in plaats van T-Mobile te vragen betaalde termijnen terug te storten je bank vragen de termijnen te storneren en de incassomachtiging in te trekken.


Reageer