Skip to main content

Beste,

 

16 juli heb ik een order aangemaakt voor glasvezel Internet. Want dit was volgens de website gewoon beschikbaar. Hier heb ik toen zeker een maand niks over gehoord en uiteindelijk (2x denk ik) gebeld waarom de order niet doorliep. Ik kreeg toen (na veel zoeken van de medewerkers) te horen dat het nog aangesloten moest worden.

 

Meer dan 4 weken geleden kreeg ik een e-mail dat mijn aansluitdatum bekend was en kreeg ik het aansluitpakket opgestuurd. Maar ik kan werkelijk nergens vinden wat die aansluitdatum dan is op mijn account en wanneer ik nu eindelijk aan de slag kan.

 

Ik ben met de hele gang van zaken niet heel erg content, aangezien ik nu al meer dan 2 maanden zonder Internet zit. Als ik dit van tevoren geweten had, dan had ik een jaar bij KPN afgesloten, aangezien de meeste buren via hen een ‘noodpakket’ hebben voor de te overbruggen tijd (4G modem).

 

Ik moet nu al die tijd mijn Internet delen via mijn telefoon om te kunnen werken en meetings te kunnen hebben. Mijn Internet is dus binnen een week op en vanaf die dag moet ik iedere dag voor 3 euro Internet bijbestellen en bovendien moet ik eerst iedere dag naar een gratis WiFi punt om dit überhaupt te kunnen bestellen, aangezien de app ook niet werkt zonder Internet en via SMS geen code (gedeeld) is om de onbeperkte optie te bestellen.

 

Al met al, dit is werkelijk geen doen. Kunt u mij vertellen wanneer dan nu eindelijk die aansluitdatum is en als die nog ver in de toekomst ligt, is er dan werkelijk geen andere oplossing om dit dagelijks terugkerende issue te verhelpen?

Hey @SANbuca, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Voordat je kan worden aangesloten dienen er best veel werkzaamheden plaats te vinden. Denk aan de civiele werkzaamheden, de wijkcentrale moet gereed zijn en de kabel moet naar binnen getrokken worden. Nu zie ik dat er inmiddels een plandatum is voor het naar binnen trekken van de kabel. Dit zal op 04-10 plaatsvinden. Als de wijkcentrale ook gereed is zal het niet lang meer duren voordat Guidion het modem komt installeren. Als het goed is duurt het niet lang meer voordat je eindelijk kunt genieten van glasvezel!

Heb je toevallig een mobiel abonnement van Odido of Ben®️? Dan kan ik je namelijk voorzien van vouchercodes zodat je onbeperkt gebruik kunt maken van ons 4g netwerk.


De hele wijk heeft al 1-2 jaar glasvezel Internet, behalve 18 appartementen die net zijn opgeleverd. Wij hebben al een aansluitpunt in de meterkast, maar blijkbaar (ik heb uiteindelijk met VolkerWessels gebeld) moest er nog een verdeelpunt geblazen worden ergens in de straat (zo noemden zij dat).

 

Het vervelende was echter dat dit pas onlang bekend werd en dat het leek op jullie website alsof ook wij gewoon Internet hadden en dat ik heel veel moeite moest doen om uit te zoeken waarom er niks gebeurde met de order en dat ik dus geen maatregelen kon nemen.

 

In ieder geval, ik ben blij te horen dat het 4 oktober dan eindelijk zo ver is.

Ik heb een mobiel abonnement van Odido ja. Een vouchercode zou fijn zijn voor de laatste paar weken.

Hoe geef ik het beste mijn nummer door zodat je dat kunt controleren? 

 


@SANbuca Ik begrijp jouw punt goed en mijn oprechte excuses dat je hier niet beter over bent geïnformeerd. 

Fijn om te lezen dat de aansluitdatum nu eindelijk inzicht is. Uiteraard stuur ik je gelijk een vouchercode toe! Je zult deze in een privébericht ontvangen. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen of heb je nog vragen? Laat het mij dan gelijk weten. Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig!  


Het is nu een paar dagen na 4 oktober, maar ik heb nog geen bericht ontvangen om bijv. een afspraak te maken met Guidion of enigzins een update? Kunt u zien wat de status nu is en wanneer ik nu wat kan verwachten? En is het normaal dat ik in mijn account niets kan zien hieromtrent, geen bestelstatus, geen verwachte opleverdatum oid, niks?

 

Ook zou ik graag willen weten, en niet om vervelend te doen of om druk te zetten, of het mogelijk is om anders de hele bestelling te annuleren en het modempakket terug te sturen. Het is voor mij echt niet meer mogelijk om langer te wachten. Ik heb over een week al 3 maanden geen Internet en kan geen calls aannemen vanaf huis met video, iedere presentatie die ik geef word ik er 2x uit gegooid, mijn databundel is alweer op binnen 5 dagen (heb een klein beetje over gelaten om nog die onbeperkt bundel iedere dag te kunnen bestellen), er kan geen TV gekeken worden, niet gegamed worden en ik weet dat Ziggo gewoon geïnstalleerd kan worden, dus dat moet dan maar als dit echt niet lukt.


@SANbuca Goed dat je dit gelijk nogmaals navraagt. Ik kijk gelijk met je mee! 

Ik kan nog geen update inzien vanuit de netwerkbeheerder dat de werkzaamheden zijn afgerond. Wellicht dat dit nog moet worden verwerkt in het systeem. Ik heb in ieder geval gelijk mijn collega’s van de Fiber afdeling aangeschoten. Zij gaan hier bij de netwerkbeheerder achteraan. Zodra zij meer weten, zullen ze dit ook aan jou laten weten. 

Als je de bestelling echt wil annuleren, vind ik dat erg jammer. Natuurlijk zal ik je hierbij helpen, ik sta voor je klaar! 

Heb je nog een geldige vouchercode?

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


Hi Teresa,

Nee, ik heb geen geldige code meer. Ik had er 1 voor 7 dagen gekregen de vorige keer (dus 2 weken geleden). Misschien kan ik er nog een krijgen tot de update vanuit de Fiber afdeling? Daar kan ik nu ook nog wel even op wachten haha 


En om nog even wat toe te voegen, mijn rechtstreekse buurman is vandaag door KPN gebeld (die hij als ook provider heeft) om een afspraak te maken om zijn connectie deze week te activeren. Dus wellicht is het dan nog niet in het systeem aangepast, maar als KPN het kan, dan jullie ook toch? 


@SANbuca Ik heb je gelijk een nieuwe vouchercode gestuurd! 

Ik snap je punt, alleen zoals je zelf al aangeeft, zit jouw buurman bij een andere provider. Daarnaast is iedere aansluiting uniek en kan het proces hierdoor per adres verschillen.

Ik hoop dat mijn collega’s snel meer weten, zodat je gauw meer weet. Laat je het mij weten als ik nog iets kan doen? Ik doe het graag! 


Ik heb al een aansluiting in huis hè, dus het gaat enkel om een aansluiting naar het pand, dus als het bij de buurman kan, moet het ook bij mij kunnen, dat kan niet anders? Maar goed we zullen zien, dank voor de code! 


Voor de duidelijk, zo ziet mijn meterkast er al die tijd al uit. Heb ik nog wel een monteur nodig? Of kan ik de box ook zelf aansluiten als het netwerk deel klaar is? 


De monteur moet het abonnement ook administratief gereed melden, daarvoor moet de monteur langskomen @SANbuca, hij installeert meteen alles en meet alles na voor je! 


OK top, thanks!


We zijn weer een week verder en op de dag af 3 maanden (!) verder vanaf het plaatsen van mijn bestelling en ik heb werkelijk nog geen enkel bericht of voortgang mogen ontvangen. Helemaal nooit, behalve dan wat ik hier te horen krijg als ik er om vraag. Had ik dat niet gedaan, was de bestelling volgens jullie helemaal prima, was alles gewoon mogelijk, maar daarna een kwart jaar stilte? Dat kan toch niet?

 

Is er werkelijk nog steeds geen vooortgang volgens jullie administratie? Want van dit kleine hoekje van het gebouw hebben enkel de Odido klanten nog geen Internet. Ieder ander is nu al aangesloten.

 

Als jullie nog steeds geen voortgang kunnen melden, dan zou ik graag mijn modempakket weer terugsturen en de opzegging in gang zetten. Want dit lijkt een eindeloos proces zonder vooruitzicht. Er is Internet mogelijk hier en het is meer dan broodnodig nu, dus dan moet ik voor iets anders gaan.


 

Als jullie nog steeds geen voortgang kunnen melden, dan zou ik graag mijn modempakket weer terugsturen en de opzegging in gang zetten. Want dit lijkt een eindeloos proces zonder vooruitzicht. Er is Internet mogelijk hier en het is meer dan broodnodig nu, dus dan moet ik voor iets anders gaan.

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar


 

Als jullie nog steeds geen voortgang kunnen melden, dan zou ik graag mijn modempakket weer terugsturen en de opzegging in gang zetten. Want dit lijkt een eindeloos proces zonder vooruitzicht. Er is Internet mogelijk hier en het is meer dan broodnodig nu, dus dan moet ik voor iets anders gaan.

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar



ja thanks, dat is ondertussen na al die tijd ook ineens een optie geworden. Zal daar eens naar kijken


Reageer