Skip to main content

Status installatie: schade aan erker

  • 24 August 2023
  • 54 reacties
  • 750 Bekeken

De installatie van uw glasvezelnetwerk heeft tot schade aan onze erker geleidt. De dampdichte folie in de nieuwe muur is kapot geboord.

Dit was eind juni 2023. Ik heb daarna telefonisch een klacht ingediend. De dame van de klantenservice was erg aardig en begripvol, en zou een dossier aanmaken. Er zou snel contact worden opgenomen met mij voor een afhandeling van deze schade. Echter heb ik nog steeds niets vernomen van u.

Ook heb ik, door het uitblijven van een reactie, een aangetekende brief gestuurd begin augustus. Deze is volgens Postnl nog steeds niet getekend.

Inmiddels ben ik klaar met het “loop”-je van de chatbot, waarin ik blijf hangen. En via de mail krijg ik ook geen reactie.

Ik wil een oplossing en een vergoeding van de schade, en vooral een reactie. Want van uw kant hoor ik niets.

 

 

54 reacties

Reputatie 1

Beste Jason/Tommie.

We zijn inmiddels weer 15 dagen verder, en ik heb nog steeds niets gehoord van jullie onderaannemer. Wél kreeg ik van jullie een voicemailbericht en mail, dat ik nog steeds niets heb afgesproken met Guidion voor de installatie van het modem…….zucht……al de zoveelste keer.

Graag wil ik dat de schade wordt opgenomen en vergoedt.

Ik ben al bijna 5 maanden aan het vragen hierom.

Het weer wordt natter en kouder, en mijn erker’s dampdichte laag is kapot gemaakt, dus de schade wordt steeds groter.

 

Hartelijke groet

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, het is op 10-10 nogmaals doorgezet door een collega. Het wordt nu geëscaleerd bij de onderaannemer. Ik ga er vanuit dat er spoedig contact met je wordt opgenomen. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Ik hoop het ook van harte. Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo lang duurt. En ook niet waarom er blijkbaar slecht gecommuniceerd wordt binnen Odido. Aangezien ik steeds weer wordt gebeld wanneer ik het modem wil laten aansluiten. Maar dat kan dus niet.

Iets anders: er is in september en nu ook in oktober abonnementsgeld geïncasseerd door jullie. En ditmaal is dit niet een telefoonabonnement van Tele2, maar voor het glasvezel wat ik dus niet heb van jullie. Maar nu tóch voor betaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

De dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten zullen we uiteraard voor je vergoeden. Dit kan wel pas als je eenmaal online bent. Dan hebben we een concrete periode wat we kunnen vergoeden @Ez42

Reputatie 1

Sorry?

Wat bedoel je precies?

Ik heb geen aansluiting van jullie, en dat duurt zo lang omdat er geen actie is van jullie kant. En dan heb ik dubbele kosten. Ik betaal altijd voor iets wat ik wél krijg

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 ik begrijp je niet helemaal. Je geeft aan dat je al betaald voor de diensten? Dit zie ik niet terug. Wat bedoel je dan met dubbele kosten? Je begint pas met betalen vanaf het moment dat het modem online komt.

Reputatie 1

Ja, klopt. Op 26 september en 26 oktober is dit afgeschreven. Ik heb nu opdracht gegeven aan mijn bank om het terug te boeken. 

Dubbele kosten, omdat ik nog steeds genoodzaak ben Ziggo te hebben. Waarvan de bedoeling was over te stappen, naar jullie.

Aangezien ik van jullie nog geen glasvezel heb, vanwege al deze nog niet afgehandelde problemen.

En betaal ik dus voor Ziggo, maar ook jullie schrijven nu af.

 

Hopelijk wordt dit nu ook geen probleem.

Ik weet dat jij er ook niks aan kan doen. Maar ik vertrouw erop dat je m'n frustraties snapt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, wij hebben nog geen factuur verstuurd voor Internet + TV? Kan je de facturen nalopen en inzien? 

Reputatie 1

Nee  ik kan alleen zien wat er door jullie is geïncasseerd in mijn bankgegevens.

 Ik heb geen factuur gekregen.

 

Is er een manier om met jullie direct te mailen ipv in de community?

Reputatie 1

Sorry, Tommie.

Toch een Tele2 abonnement. Mijn excuses.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ez42, als je een account maakt op Mijn Odido dan kun je de facturen bekijken. Ik heb naar jouw Mijn Odido gekeken en ook hier staan geen facturen voor Internet + TV, zie afbeelding. Je zou kunnen mailen naar internet.service@odido.nl, echter is de reactie tijd flink gestegen. Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen of via Facebook of Twitter/X.

 

Reputatie 1

Dank je Tommie. En nogmaals excuses, ik ben inmiddels echt moedeloos hiervan, vandaar.

Via Facebook of X is het ook ook zo openbaar. En bellen heb ik vaak gedaan, maar dan moet ik het verhaal voor de zoveelste keer vertellen, en gaat een hele aardige medewerker me helpen. En volgens stopt het daar. Of ik word teruggebeld als ik de telefoon niet kan aannemen door m’n werk.

Ik ga dat mailadres proberen, dank je. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 je kunt ons ook een privébericht sturen op Facebook of X. Hopelijk kom je er snel uit. Excuses zijn nergens voor nodig. Ik wens je nog een prettig weekend!

Reputatie 1

Beste Tommie.

Inderdaad reageert er ook niemand van Odido via mail. De reactietijd is lang, dat heb je aangegeven. Heb je een idee hoe lang? De kapot geboorde dampdichte laag wordt namelijk een steeds groter probleem.

Jij bent de enige die reageert, vandaar dat ik het maar weer via dit kanaal probeer. Bellen helpt niet, mailen helpt niet, een aangetekende brief is nooit getekend……

Vanuit de onderaannemer is het oorverdovend stil. Nog nooit van hun een reactie gekregen.

 

Wat nu te doen? Er moet door jullie toch een inventarisatie worden gemaakt…… En een erkenning en oplossing dat wij met een zeer groot probleem zitten, door jullie inkoop van diensten bij een slechte onderaannemer. Dit is jullie verantwoordelijkheid. 
Op z’n minst zouden we een update mogen verwachten.

Wij denken eraan om onze rechtsbijstand te moeten gaan aanspreken. Hopelijk is dit niet nodig.

Fijne avond verder

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, ik begrijp je sentiment hierin volledig. 

Ik heb onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten wat mogelijk is. Ook zullen ze je opbellen en informatie geven over jouw oplevering. Hopelijk krijg je nu meer inzicht en wordt het snel voor je opgelost! 

Reputatie 1

Dank je, Tommie. Fijn dat je het zo oppakt. Zou je willen vragen of ik kan worden benaderd via de mail? Ik kan niet worden gebeld tijdens m’n werk, en mijn man ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ez42, als het goed is heb je een SMS gehad van Guidion om een afspraak in te plannen. Klopt dit? Als je een afspraak inplant zorgt Guidion voor de installatie!

Reputatie 1

Ja, ik heb een SMS gekregen van Guidion. Maar wat gaan zij doen? Aangezien de schade door een andere partij is gemaakt..... 

Of gaan zij de schade opnemen?

 

Reputatie 7
Badge +14

Guidion is de monteur service van Odido. Zij komen de ONT en router plaatsen en de internet verbinding opleveren.

Reputatie 1

Guidion is de monteur service van Odido. Zij komen de ONT en router plaatsen en de internet verbinding opleveren.

Ja, dat is duidelijk. Maar dat kán dus niet, want eerst moet de schade worden hersteld door degene die schade heeft aangebracht aan m’n erker……..zucht

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ez42, de schade hoeft niet hersteld te worden om de installatie te doen. We hebben contact met de onderaannemer om de schade te herstellen. Zojuist nog een reminder gestuurd om het vandaag nog te herstellen. Plan de afspraak sowieso in met Guidion, dan hebben we dat stukje al geregeld! Guidion is namelijk niet de partij die de schade moet herstellen maar de onderaannemer. 

Reputatie 1

Nee, precies.

Alleen zit het kastje gemonteerd op de erkermuur, deze is beschadigd door het aanbrengen van het kastje. 

Reputatie 1

Het kastje moet eerst verwijderd. Dan vaststellen hoe de schade wordt hersteld. Dan de schade hersteld en daarna de aansluitingsbox op de goede plaats aan brengen. En dan kan met guidion pas een afspraak worden gemaakt.

Reputatie 7
Badge +9

@Ez42 Guidion kan het ONT en modem al voor je installeren. Deze hoeven niet vast gemaakt te worden aan het FTU. 

Reputatie 1

Oké..... maar wat is ONT en FTU?

En hoe kunnen ze dat doen?

Reageer