Skip to main content

In februari dit jaar heb ik een bestelling gedaan voor een glasvezelaansluiting voor mijn woning in Heemskerk. Iedere maand krijg ik ‘netjes’ een statusupdate via de mail dat de aansluiting deze maand / volgende maand, en nu dus ook in december:

“ We verwachten rond december - januari de glasvezelaansluiting bij je in huis te kunnen plaatsen. “

Enkele maanden geleden heb ik nog gebeld met de Odido klantenservice en leek het er even op dat ik de netwerkpartner kon bewegen de aansluiting te completeren. Waarom ik zelf contact op moest nemen is nog de vraag, maar afijn. Helaas lukte dat uiteindelijk niet omdat “de gegevens vanuit Odido nog niet waren vrijgegeven”. Een klein poosje later probeerde ik het opnieuw en kreeg ik iemand aan de lijn die mij vertelde dat de aannamer in juni in de centrale het e.e.a. zou doen, maar dat dat door omstandigheden niet is gelukt. Het advies was destijds wachten tot de statusupdates iets anders zouden zeggen dan deze maand / volgende maand +1 opleveren.

Ik zou graag willen weten wat de echte status van mijn bestelling is. Reden van overstappen was niet alleen het afnemen van een hoogwaardigere verbinding, maar zeker ook de maandeljikse kosten die met minimaal de helft zullen afnemen.

Ik hoor het graag!

Hi @mvg89, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en het enige wat ik op dit moment voor je kan zien is dat de eerst mogelijke datum voor de huisaansluiting 15-12 is. Dit is een wensdatum en kan nog verschoven worden. Het lijkt erop dat het FTU nog geïnstalleerd moet worden. Dit is het kastje waar de glasvezel naar binnen komt. Als er geen afspraak ingepland is na 15-12, zou je dan opnieuw aan de bel willen trekken? Dan kan ik navraag voor je doen! 

Hoi @Tommie van Odido ,

Bedankt voor de zeer snelle reactie! Heeft deze wensdatum te maken met de standaardmail die ik elke maand krijg of is dit echt een andere status? Hoe dan ook, wacht ik nog netjes een week / 2 weken langer en stuur ik een bericht in deze thread.

Dat klopt inderdaad @mvg89, dat is deze datum. Super dat je ons op de hoogte wilt houden, want anders zijn we er voor je!

Hoi allen,

Zoals beloofd zou ik mij hier weer melden als er geen afspraak ingepland zou zijn na 15-12. En zoals verwacht kreeg ik van de week een nieuwe, maar eigenlijk weer dezelfde, mail van jullie met een voorlopige datum van het aansluiten van de glasvezelaansluiting in huis:

“Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij je aan te leggen. We verwachten rond januari - februari de glasvezelaansluiting bij je in huis te kunnen plaatsen.”

Nu moet ik erbij zeggen dat zowel de hele straat, of misschien zelfs de wijk, wacht op hun glasvezelaansluiting. Ik vraag me dus af of het plaatsen van de FTU de eerstvolgende stap is. Kunnen jullie hier achteraan gaan?

Hi,

Je bent niet de enige in Heemskerk waarbij de glasvezel aansluiting moeizaam verloopt.
Op dit forum is er naast mij minstens nog een Heemskerker te vinden.
Een vriendelijke tip van mij is om je huidige abonnement pas op te zeggen als je nieuwe abonnement werkend is opgeleverd.

Vriendelijke groet,

Paul (wijk: Commandeurs)

Hoi @paul1966 ,

Dat vermoeden had ik al! Ik was ook zeker niet van plan om mijn huidige abonnement op zeggen, dat zou het thuisfront niet waarderen 🙂 En Odido sluit als het goed is mijn huidige abonnement pas op zodra de glasvezeldienst werkend is opgeleverd.

Het kan dus nog wel even duren als ik het zo hoor. Ik ben benieuwd wat Odido hier zelf nog over te zeggen heeft.

Hi @mvg89, het lijk inderdaad opnieuw verschoven te zijn. Ook ik zie januari/februari nu staan. Ik heb voor de zekerheid onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen het gaan onderzoeken en een telefonische update geven. Als ze je niet te pakken krijgen spreken ze altijd een voicemail in. 

Beste @Tommie van Odido ,
Ik ben, ondanks toezeggingen, nog nooit teruggebeld door Odido, OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis. Ik belde zelf weer als ik 2 weken lang niet gebeld was.

Beste @mvg89 , ik hoop voor jou dat jij wel teruggebeld gaat worden, fingers crossed.

De Odido moderators reageren wel snel op dit forum, daarvoor mijn complimenten.

Vriendelijke groet,

Paul

Hey @paul1966, ik heb over je vorige bericht heen gelezen, mijn excuses!

Ook voor jou heb ik nu een verzoek ingediend bij onze glasvezelafdeling om je op te bellen en dit te onderzoeken.  

Hi @Tommie van Odido ,

Excuses zijn niet nodig hoor, ik ben er van overtuigd dat jullie doen wat jullie kunnen om de oplevering in goede banen te leiden. Ik vermoed dat ODF en zijn aannemers het erg druk hebben en er regelmatig wat bij in schiet.  (ik zie ze vaak 's avonds nog aan het werk)
Hartelijk dank voor het aansturen van de glasvezelafdeling.

Vriendelijke groet,

Paul

@paul1966 Super bedankt voor je sportieve reactie, dat is fijn om te lezen! Ik weet zeker dat mijn collega’s van de Fiber afdeling zullen oplossen. Names @Tommie van Odido heel graag gedaan! 😀

Reageer