Beantwoord

Soort WAN IP-adres bij T-Mobile voor thuis

  • 6 January 2022
  • 6 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 1

Hallo 

 

ik overweeg om T-mobile thuis te nemen waarbij een Zyxel T50 router zit .. 

maar wil eerst weten wat voor WAN Ip adres T-mobile aan mij Koppelt als ik overstap naar T-mobile thuis, is dit een dynamich of statisch ip Adres ?? 

M.Mols

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 6 January 2022, 22:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mmols4088 , welkom bij de community.

Eigenlijk hebben alle consumenten vaste internet lijnen in Nederland hetzelfde mechanische. Je krijgt een dynamisch IP adres, maar het is vaak wel voor langere tijd aan je aansluiting gebonden. Als je het modem voor een langere tijd uitzet, of als de provider haar netwerk intern aanpast etc. kun je wel een ander adres krijgen.

Bij zakelijke aansluitingen zit vaak wel een vast ip adres. Consumenten gebruiken vaak een DDNS dienst.

Reputatie 1

oke , bedankt , das jammer daar heb ik weinig aan . 

Reputatie 7
Badge +3

@mmols4088 

De meeste ‘huis, tuin en keuken’ providers in Nederland leveren hun aansluiting m.b.v. een dynamisch adres, ben dan ook wel een beetje nieuwsgierig bij welke Nederlandse provider je nu zit.

Dat je weinig aan een dynamisch adres hebt, bevreemd mij een beetje … tenzij je zakelijk webservers wilt draaien op je aansluiting. Voor een ‘huis, tuin en keuken’ ISP IP zijn er wel een aantal oplossingen die je het idee geven dat je op een fixed IP zit, of wil je daar juist geen gebruik van maken?

Wat @eric al aangeeft, zakelijk heb je meer mogelijkheden … maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.

Zou je nog iets meer uitleg kunnen geven aan de opmerking “...daar heb ik weinig aan.” .. in welke verband je dit bedoeld?

 

Grt,

Medeklant

Reputatie 1

ik zit bij een andere provider  en heb al jaren een statisch Wan adres gelukkig , dat scheelt mij een hoop gedoe om dat weer met andere oplossingen  op te lossen  , en niet steeds dat men Wan adres veranderd voor men andere Servers elders op het web . 

 

groet

m.mols

 

Reputatie 7
Badge +3

@mmols4088 

Zit zelf ook al een behoorlijke tijd bij dit netwerk, van Vodafone naar TMT. IP wissel hou ik niet zo bij, want er gaat geen maand voorbij of er hangt iets anders aan de glasvezel hier om te testen.

Maar als ik wat aansluit, is het IP ‘vast’, want anders beginnen bepaalde platformen die te piepen dat ik vanaf een andere IP kom. En dat gebeurt alleen maar als ik weer eens wat anders heb aangesloten, maar dat is dan ook snel opgelost.

Heb nog niet meegekregen bij welke Nederlandse provider je nu zit, maar uit je antwoord maak ik wel op dat die ook dynamisch uitdeelt … maar dat jij het geluk tot nu toe hebt gehad dat je IP niet veranderde.

Datzelfde had ik voor mijn ‘gepruts’ op de glasvezel met diverse devices ook, altijd eenzelfde IP.

Heb hier 1G up/down voor net iets meer dan €25 … voel mij de ‘happy camper’ in dit geval. Heb om dat te krijgen wel andere zaken ook bij TM, maar dat begrijp je daardoor ook wel.

Succes met je speurtocht binnen Nederland naar een ISP die je wel ‘gratis’ een fixed IP wil toewijzen, want mijn ervaringen op dat gebied passen op een formaat kleiner dan een postzegel.

Grt,

Pieter_B

Reputatie 1

Prima,  jij ook succes verder 👍🏻👍🏻