Skip to main content

Sonos icm Zyxel T-56 Router aansluiting

  • 4 June 2024
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Vorige week maandag 27 Mei is er een Odido Monteur bij thuis geweest om de overgang van Ziggo naar Odido voort te zetten. Helaas werkt mij Sonos systeem sindsdien niet meer 😞. Na telefonisch contact met Odido die vanuit de Front Office vanalles hebben geprobeerd maar niets hielp, ben ik nog  wat gaan googlen. Ik stuitte op een eerdere post met dezelfde uitdaging en dat veel mensen dit probleem hebben. Ik heb de Zyxel T-56 router. Zou iemand van Odido mij alstublieft hiermee uit de brand kunnen helpen? Door bijv zsm de nieuwe firmware update te mogen krijgen, zodat ik ook weer gebruik kan maken van mijn Sonos systeem.

 

Alvast hartelijk dank!

 

Mvg,

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nous_D 

Als je inlogt op de router door naar 192.168.1.1 te gaan in je browser met admin en het Login Password dat achter de router staat, zie je dan de b10 firmware bij systeeminformatie? Er is dan geen nieuwere firmware.

Hallo @Nous_D,

Als je Sonos-systeem niet werkt sinds je de Zyxel T-56 modem hebt, zijn er een paar mogelijke oorzaken en oplossingen die je kunt proberen:

  1. Verbind de Sonos direct via ethernet: Een snelle manier om Sonos opnieuw te verbinden is door een van je Sonos-apparaten rechtstreeks met een ethernetkabel op de Zyxel T-56 modem aan te sluiten. Dit kan helpen om een stabiel netwerk te creëren waarmee je andere Sonos-apparaten kunnen verbinden​ (Sonos Support)​.

  2. Sonos opnieuw configureren voor het nieuwe netwerk:

    • Open de Sonos-app en ga naar 'Instellingen' > 'Systeem' > 'Netwerk' > 'Draadloze installatie'. Volg de instructies om de nieuwe wifi-instellingen in te voeren.
    • Als dit niet werkt, probeer dan je Sonos-apparaten te resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw in te stellen volgens de nieuwe netwerkdetails. Let op dat het resetten alle bestaande instellingen, playlists en favorieten wist​ (Sonos Support)​.
  3. Router-instellingen controleren:

    • Zorg ervoor dat de 2.4GHz en 5GHz netwerken verschillende namen (SSID's) hebben om interferentie te verminderen.
    • Controleer of de firewallinstellingen van je Zyxel T-56 modem geen belangrijke poorten blokkeren die Sonos nodig heeft. Dit kun je doen door poort forwarding in te stellen voor de poorten die Sonos gebruikt​
  4. Gebruik een mesh-netwerk: Overweeg het gebruik van een draadloze extender zoals de Zyxel WX5600-T0 om een stabieler mesh-netwerk te creëren, wat kan helpen bij het verbeteren van de netwerkverbinding voor je Sonos-apparaten​ (Zyxel WX5600)

Door deze stappen te volgen, kun je hopelijk je Sonos-systeem weer probleemloos laten werken met je nieuwe Zyxel T-56 modem.

Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.


^NM

Hartelijk dank voor jullie input.

 

@Waqqas dit staat erachter. Dus ja, b10 staat er tussen.

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

@MDF Infra B.V. Ik ga het proberen...

Reageer